ShamalArabs schreef:Ik heb er 11 (7 volw. en 4 veulens) op een L-vorm van 75x112 en 75x40 staan, dus ruim een hectare. Meestal staan ze met zn allen op een stukje van 40x40 te grazen, op de 2 oudjes na, die lopen wel eens verder van de groep af. En 1 merrie loopt van de 10 uur buiten zo'n 6 uur bij het hek vooraan ipv bij de kudde op het moment (iets met slecht weer en dracht enzo). Maar goed, postzegel-paardjes dus, terwijl ze alle ruimte hebben... Net zoiets als het met zijn allen in het semi-meer op de wei gaan staan na hevige regenval (het stuk veengrond) om de onderwater-grasjes daar te grazen![]()
Maar indd, voor een kleine kudde is het lastig voldoende ruimte te vinden waar ze écht de ruimte hebben. Is ze ook zo bang voor hele jonge paarden? soms bloeien zulke types enorm op van het leiden van een groepje jaarlingen ofzo.
Weet ik niet, voor de drie jarige merrie hier gaat ze opzij... verder ken ik haar niet met echte jonkies. Veulens bij de buren vindt ze wel waanzinnig interessant

Verder zou ik niet willen zeggen dat ze zozeer heel bang is, maar ze wil wel weg kunnen en als dat niet kan wordt ze nerveus of kribbig. Nu ze alle ruimte heeft op het land is ze heel ontspannen. Ze staat soms een beetje buiten de rest maar lang niet altijd.
In de zomer (pak van april tot en met oktober) staan de paarden 24/7 buiten op een groot weiland met schuilstal, in de winter (van november tot maart) staan ze 24/7 binnen op stal, uiteraard de tijd die ze met de eigenaar spenderen daargelaten.
ik ga zo maar eens op stal aan om ze binnen te halen

)
Ik weet dat jij er al een tijdje staat.