Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:55

Karin_deB schreef:
Maartje_M schreef:
Hoe zat dat ook al weer met paarden registreren op adres? Ik heb in de zomer een logee hier, maar hoe lang mag die er ook al weer maximaal staan zonder hem over te zetten?

Door dit berichtje bedenk ik mij ineens dat ik mijn paarden nog niet geregistreerd heb :')

Graag gedaan hoor :')

Wij waren vandaag naar de dierentuin, dus wel van het weer genoten maar dan met onder andere zebra’s ipv paarden :')

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:01

Lies, dat ben ik ook. Voor mijzelf werkt bach rescuedruppels goed en Fiesta krijgt soms feromonen. Dat maakt het leven ook wat makkelijker. Dit was de tweede keer naar dit bosgebied.

rover_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:08

Handig Boemel dat ze in de paddock mesten en zelf op hun tijd de wei uit.

Wat een heerlijk dier heb je aan Fiesta Belker!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:42

Belker schreef:
Lies, dat ben ik ook. Voor mijzelf werkt bach rescuedruppels goed en Fiesta krijgt soms feromonen. Dat maakt het leven ook wat makkelijker. Dit was de tweede keer naar dit bosgebied.

Kreeg laatst een proefzakje met van die gel. Welke geef jij? Zat er over te denken om het eens te testen bij die van mij.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 09:01

Veel gekletst over het weekend :D heb wel alles bijgelezen maar er is niet heel veel blijven hangen, sorry :+

Iedereen genoten van het mooie weer? En die hengstenshow, was dat met friezen?

Ons wedstrijdweekend met de paarden zit erop. En het viel gelukkig super goed mee! Was toch even spannend twee nachten in de tent met 32 weken zwanger, en dan nog de hond van 8 maanden oud mee voor de eerste keer. Op zo'n wedstrijdweekend ben je ook heel de tijd in de weer, heen en weer lopen tussen ovaalbaan, inrijpiste en prikweitjes, dus was wel wat bang voor oververmoeidheid.

De luchtmatras lag echt goed en de hond lag lekker op een matje naast mij als een happy camper, het kampeerleven beviel hem wel :D 's nachts was het wel zoooo koud, rond 1 graden, dus alsnog amper geslapen en half dood gevroren :+ maar dat heeft de pret niet gedrukt. Mijn ijslandse dame deed super haar best samen met een vriendin als ruiter, was haar 2de wedstrijd. Ze was heel even kwijt hoe ze ook alweer moest draven maar nadat vriendin haar even liet stappen wist ze het weer :P en eerst aangesprongen in de verkeerde galop, toen kruis, en dan had ze de juiste te pakken hahaha. Ben trots op haar!

Wat sfeerfoto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:27

rover_ schreef:
Dacht eens gehoord te hebben dat je een dier pas uit kan schrijven als het op een ander adres weer ingeschreven is (?)
Ik dacht dat het juist andersom was; eerst bij de oude eigenaar uitschrijven en dan wordt de inschrijving bij de nieuwe eigenaar 'vastgesteld'.

@azewijn: het is door idd een heel mooi komplex geworden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:55

Ik heb mijn paard gewoon op ons adres aangemeld. Toen had m'n vorige stalhouder haar nog niet afgemeld. Geen idee of die dat ooit heeft gedaan ook.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:01

Manzano gister dat proefzakje van primeval. Normaal die van Confidence IQ. Ik heb ooit een grote doos gekocht met veel korting.

Solleke, wat goed. In die kou in een tent slapen, dat is pittig, helemaal zwanger. Je hebt een knappe dame.

Aan de ijslander mensen hier. Wat is nu een gemiddelde blupscore? Ik kwam achter de cijfers van Aaf maar kan ze niet interpreteren. Het gaat tot 100 dus voor mijn simpele ziel is alles boven de 80 goed, klopt dat?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:03

@Belker; tnx! Welke vind je het fijnste? Ga eerst eens beginnen met het proefzakje. Best jammer dat ze zo duur zijn.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 10:04

Belker schreef:
Manzano gister dat proefzakje van primeval. Normaal die van Confidence IQ. Ik heb ooit een grote doos gekocht met veel korting.

Solleke, wat goed. In die kou in een tent slapen, dat is pittig, helemaal zwanger. Je hebt een knappe dame.

Aan de ijslander mensen hier. Wat is nu een gemiddelde blupscore? Ik kwam achter de cijfers van Aaf maar kan ze niet interpreteren. Het gaat tot 100 dus voor mijn simpele ziel is alles boven de 80 goed, klopt dat?

Welke BLUP heeft ze? (of hij?). Denk dat de vaders van mijn ijslanders een BLUP hebben van rond de 117, maar Elska (de moeder) zal eerder rond de 95 zitten... zou het nog eens moeten nakijken.

edit: BLUP zegt ook niet alles natuurlijk, paard met minder goeie BLUP kan bv wel super hoog in de sport lopen!
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 19-04-22 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:05

Blup 87, vader heeft 4 nakomelingen. Dan is het een mindere score, bedankt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:06

manzano schreef:
@Belker; tnx! Welke vind je het fijnste? Ga eerst eens beginnen met het proefzakje. Best jammer dat ze zo duur zijn.

Weinig verschil.
Trouwens, ik smeer maar een half tubetje. Wel in beide neusgaten.
Laatst bijgewerkt door Belker op 19-04-22 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 10:06

Belker schreef:
Blup 87, vader heeft 4 nakomelingen. Dan is het een mindere score, bedankt.

Zie edit, BLUP zegt opzich ook weer niet zoooo veel (of is dat vloeken in de kerk wat ik nu zeg? :o ). BLUP kan wat minder uitvallen maar je kan er een super gebruikspaard aan hebben. Ik denk dat 87 een hele nette is hoor, die 117 waar ik over spreek zijn ook wel heel hoog gekeurde hengsten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:09

Ze is gekocht als gebruikspaard. Ik had het raar gevonden als zij een hoge score zou hebben, dat past haar niet. Het is een correct gebouwd paard maar qua temperament middelmatig en qua gangen nog een rommeltje :D Ze is nu bij Suzanna Sillem om de gangen er gescheiden op te zetten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 10:11

Belker schreef:
Ze is gekocht als gebruikspaard. Ik had het raar gevonden als zij een hoge score zou hebben, dat past haar niet. Het is een correct gebouwd paard maar qua temperament middelmatig en qua gangen nog een rommeltje :D Ze is nu bij Suzanna Sillem om de gangen er gescheiden op te zetten.

Ik zal de BLUP's van mijn merries is opzoeken maar ik denk dat die vergelijkbaar zijn. Ah super, hoe verloopt de training? Mijn Elding gaat in juli ook ingereden worden en ga haar denk ik ook wel naar de trainer brengen om de gangen te scheiden, is toch een vak apart.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:16

Ze mag rustig wennen. De fysio komt ook nog. Maar ze staat er rustig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:18

Ik moest eerst dat BLUP eens opzoeken, want het leek me niet een score van hoelang ze onder water kunnen blijven :D
Enfin geen verstand van dus, net als van de score op een hengstenkeuring of een dressuuruitslag :) Het is maar net wat een jury zijn/haar persoonlijke voorkeur is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 10:19

DubbelFun schreef:
Ik moest eerst dat BLUP eens opzoeken, want het leek me niet een score van hoelang ze onder water kunnen blijven :D
Enfin geen verstand van dus, net als van de score op een hengstenkeuring of een dressuuruitslag :) Het is maar net wat een jury zijn/haar persoonlijke voorkeur is.

:)) :))

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:24

Spannend Belker, hopelijk verloopt de training goed straks.
Mijn IJslander heeft een blup van 92. Is een leuke voor de basissport aldus mijn instructrice.

@DF de blup is een berekening van de computer, zag net staan wanneer de laatste berekening was toen ik het ging opzoeken.

Leuk ook om die verslagen van ieders weekend te lezen. Hier gewerkt het hele weekend en had eigenlijk vandaag les maar dat is alweer afgezegd. Ben er eigenlijk wel klaar mee ook al is het een valide reden. Sinds midden februari gewoon niet tot een afspraak kunnen komen die doorgegaan is. Alle keren vanuit haar kant afgezegd, weliswaar met een reden maar eigenlijk vind ik het niet leuk meer.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 10:40

BLUP 84 (Elska) en 97 (Guffý) hier, net effe gecheckt :D van mijn jongste merrie (Elding) nog geen score, dat komt nog.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:42

manzano schreef:
Ik heb mijn paard gewoon op ons adres aangemeld. Toen had m'n vorige stalhouder haar nog niet afgemeld. Geen idee of die dat ooit heeft gedaan ook.

Afmelden hoeft niet geloof ik. Meen dat ik dat niet gedaan heb toen pensionpaard hier weg ging, maar dat hij automatisch verdween toen hij op het nieuwe adres werd ingeschreven

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:24

Maartje_M schreef:
manzano schreef:

Afmelden hoeft niet geloof ik. Meen dat ik dat niet gedaan heb toen pensionpaard hier weg ging, maar dat hij automatisch verdween toen hij op het nieuwe adres werd ingeschreven

Ja daar ben ik ook maar beetje vanuit gegaan idd. Leek me meest logisch.

rover_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:15

Haha leuk met de BLUP. Interessant om te lezen.
Klinkt als geslaagd weekend SN, wel fris. Leuke foto’s.

Het had ermee te maken dat het oude adres gedoe kan krijgen bij controle (want paard niet aanwezig) als op nieuwe adres niet geregistreerd wordt…

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:26

Als ze niet geregistreerd worden kun je ze volgens mij wel uitschrijven hoor, het is alleen niet persé nodig dacht ik

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:34

Toen ik Jasmijn ging registreren bleek de oude eigenaar haar niet afgemeld te hebben en kwam ze met een soort tijdelijke melding er in te staan. Na 31 dagen blijkt die melding te vervallen en wordt ze op het nieuwe adres met vaste standplaats gemeld.
Boon willen ze nog steeds niet kennen. Die mist 2 cijfers in het levensnummer waarschijnlijk omdat die geDNAtypt is. Die staat al jaren op 'incompleet'... en daar kan ik niets aan veranderen, want daar gaat niet alsnog een chip in.