wat als enige hielp, was zijn eigen stront er op smeren

dus plastic zak en ballen rapen en dan uitsmeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ipsilonka schreef:Ik heb een mesthoop. Het is 4x6 en dan 2 meter hoog ongeveer. Hij is nu wel echt vol aan het raken, maar dat is wel vanaf september 2013 dus het grootste deel ligt er al een tijdje. Nu scheelt het ook wel dat ik nu maar 2 paarden heb en weinig strooisel gebruik. Leeghalen kan door de buurman die het over het land rijd. Dat kost niks (zijn schapen lopen er op ) Als ik m leeg laat halen kost dat me geloof ik 75 euro.
Slepen doe ik mijn Johny boy met een weidesleep erachter.
Ik heb nog een vraag. Mijn paarden lopen al sinds april 2013 los. De schuur is van hout. Afgelopen week hebben de dames de schuur echt misbruikt gewoon. Ze vreten hele stukken hout eraf. Hoe kan dat nu ineens? Ik heb nu een deel van de paddock afgezet want het was echt bizar wat ze deden. Maar om de deuren heen is alles ook hout. Heeft iemand een tip?
XUlyssesX schreef:Waar heb jij die groene containers geregeld? Via een bedrijf in de buurt?
Tinky12 schreef:XUlyssesX schreef:Waar heb jij die groene containers geregeld? Via een bedrijf in de buurt?
Gewoon via de gemeente,ze zijn hier erg van het gescheiden afval.Toen wij hier pas woonde kregen wij zo'n grote container van 240L.Na wat speurwerk zag ik dat je er nog een 2e bij mocht hebben...die aangevraagd en opgehaald.
In Zwolle zit een grote fabriek die er groen gas uithaalt,als rest blijft er compost over wat weer in de winkels als potgrond terecht komt.Duurzaam afvalverwerken dus.
Omdat die fabriek wel moet draaien,halen ze hier eens in de 2 weken de bakken leeg,kostenloos.Wij composteren alvast voor...althans de jongens dan dmv gras eten![]()
De rest gaat op de hoop en na de maïs-oogst op het land,deel van de hoop gebruik ik in de tuin.
Moet wel zeggen dat ik echt alleen mestballetjes heb omdat ik geen bodembedekking gebruik.
De enkelde mest verteerd zodat er ongeveer 1/3 van over blijft.Rozen zijn overigens dol op verse paardenmest.Wellicht kun je ook eens bij een rozenkweker informeren.