Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fojoe schreef:ik heb een tijdje geleden een heel leuke hooifeeder gezien die ik jullie niet wil onthouden:
voor de duidelijkheid: deze is niet bedoeld voor paarden, maar voor giraffes![]()
als je héél goed kijkt, kan je er een paar zien staan helemaal links op de foto
melizz13 schreef:ik wil voor in de winter iets hebben zodat de paarden ook hooi kunnen eten als zo overdag in de bak staan
maar het moet er dus wel makkelijk uit te halen zijn omdat het in de rijbak staat en dus ook niet te zwaar
kan ik zo een fruitkist doen met een rek erop ?
of is dat niet te doen?
want ik weet echt niet hoe ik het anders moet doen
eerst stonden ze altijd achter schuur op de stenen alleen dan sltijten zijn ijzers zo snel en aangezien we nu toch een bak hebben waarom daar niet in
en dan kunnen ze ook buiten staan als het gesneeuwd heeft
of heeft iemand een handiger idee?
Amalarab schreef:melizz13 schreef:ik wil voor in de winter iets hebben zodat de paarden ook hooi kunnen eten als zo overdag in de bak staan
maar het moet er dus wel makkelijk uit te halen zijn omdat het in de rijbak staat en dus ook niet te zwaar
kan ik zo een fruitkist doen met een rek erop ?
of is dat niet te doen?
want ik weet echt niet hoe ik het anders moet doen
eerst stonden ze altijd achter schuur op de stenen alleen dan sltijten zijn ijzers zo snel en aangezien we nu toch een bak hebben waarom daar niet in
en dan kunnen ze ook buiten staan als het gesneeuwd heeft
of heeft iemand een handiger idee?
laat het hooi BUITEN de bak en maak aan één kant van de omheining van de bak van die verticale rekken waardoor ze kunnen eten. die je met een draadje weer even afsluit als je gaat rijden. knoeien ze ook minder in de bak zelf!
DubbelDun schreef:Het is niet alleen de dikte van de nieuwe zandlaag, maar ook de doorlaatbaarheid van de ondergrond heeft er mee te maken.
Als die niet/slecht doorlatend is dan maakt het niet uit hoeveel zand je er op gooit het zal altijd een natte brei worden.
Als de onderlaag goed losgetrokken is dan is 15 cm erop wel voldoende.
Verder is ook de soort ondergrond van belang; ligt er nu al zand of is het bijv. aarde oid ??