Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:25

Joanne_ schreef:
Dais_ schreef:
Ik ben even aan het kijken voor die rente opslag, maar je moet een taxatie rapport aanleveren en dat kost +- 600 euro? Volgens de rabobank zouden we nu een opslag hebben van 0,2 procent en als we naar 0,0 zouden gaan dan scheelt het 44 euro per maand.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld nu :') Ik zag ook al een eb en vloedbak voor me, maar helaas :')

Ik ben een super stille meelezer.. Maar wij hebben onze WOZ waarde bij de Rabobank aan kunnen leveren. Heeft ons de kosten voor een taxatie rapport bespaard :)

Dankjewel voor je reactie, altijd goed om wat slimme tips te delen, heb ik er niks aan, dan een ander wel :j
Onze woz waarde is niet zo hoog, dat maakt het verschil helaas niet goed. Wellicht nu voor komend jaar wel, dus dat willen we nog even afwachten. Als dat al scheelt kunnen we dat aanvoeren en anders laten we het taxeren zodra de aannemers verder klaar zijn :j

@Boemel, spannend een kijker voor Mir, ik snap dat je gevoel en verstand soms wel botsen. Wanneer laat hij iets weten?

Audesta

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:31

Klinkt wel goed boemel. Ik hoop voor beide dat het wat wordt.

Hier ook de hele dag buiten geweest. Rondje paarden gekeken en weer een rondje gemend met de mini :D
Even wat bijgesteld aan tuig en daarmee ging het al een stuk beter.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:37

Mooi nieuw dak!
Hier wil ik ook eens laten taxeren, vermoedelijk minstens 4 ton overwaarde nu dus ik ben gewoon benieuwd naar wat het harde werken opgeleverd heeft.
Na 5 jaar zijn wij klaar met verbouwen alleen het dak zou nog eens moeten maar das nagenoeg het enige wal nog goed was. Muren isoleren gaat helaas niet, vloeren en aanbouw plafond ( plat dak) zijn wel gedaan.

vandaag verder gegaan aan de houten paddock omheiningen en het is klaar. Nu alleen nog beitsen als het weer wat beter wordt
Helaas daardoor alleen een koffie gedronken met de buurvrouw ipv ons rondje buiten maar ik wilde het echt af hebben

ben benieuwd met Myr, klinkt in ieder geval veelbelovend

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:48

Bier 3 jaar geleden taxatie en dus lagere rente gehad. Dit ovm extra hypotheek voor verbouwing, aar die ging niet door.

Boemel spannend.
Greendragon, fijne vakantie.

Hier vandaag ook een kijker voor Lieve. Dat ging goed. Op mijn advies heb ik gezegd dat ze er echt een nacht over moet slapen en goed nadenken. Geeft ons ook ruimte.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:10

Lys_PPA schreef:
Wat zou jullie eerste gemotoriseerde apparaat zijn dat jullie aanschaften bij verhuizing naar locatie met rijbak en veel grond? Quad, loader, tractor etc?

Ik denk een minitrekker mèt voorlader. Daarmee kun je de bak slepen, de mesthoop aanduwen en ophogen, maar ook je land frezen, zaaien en bemesten. Als je stallen hebt met een voorwand die los kan kun je er zelfs de stallen mee leeg scheppen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:19

Spannend Boemel! Fijn dat het mesten klaar is!

Vrijdag was zeker koud maar nu al wel 2 redelijke dagen toch? Tenminste hier wel :)

Spannend ook Belker!

Lynn lekker aan de klus.

Audesta ook lekker tussen de paarden en gemend :)

Interessant over de rentes etc, zal het eens bespreken met de man!

Vandaag weer een leuke dag gehad met de pony’s, Joep heeft het geweldig gedaan. We waren veruit de langzaamste.. maar wel 2x foutloos.. leuk detail: de tijd van m’n eerste ronde was net zo snel/langzaam als het rondje wat ik gisteren met Joep rende :D (wel andere lijnen natuurlijk.) het was Joep zijn 5e keer voor de wagen en voor t eerst tussen andere aanspanningen.
Zijn plakbeslag bevalt nog steeds.. +:)+
https://www.instagram.com/reel/DF3NmuoI ... RidTc2YXl1
Laatst bijgewerkt door MaritB op 09-02-25 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:29

Matheno schreef:
Lys_PPA schreef:
Wat zou jullie eerste gemotoriseerde apparaat zijn dat jullie aanschaften bij verhuizing naar locatie met rijbak en veel grond? Quad, loader, tractor etc?

Ik denk een minitrekker mèt voorlader. Daarmee kun je de bak slepen, de mesthoop aanduwen en ophogen, maar ook je land frezen, zaaien en bemesten. Als je stallen hebt met een voorwand die los kan kun je er zelfs de stallen mee leeg scheppen.

Ja ooit als ik geld over heb zou ik heel graag een mini trekker met accessoires willen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:49

Wij hebben een grote trekker.
Oudje maar met achterhef en hydrauliek.
Daar past zoveel op aan accessoires. Maar vaak een stuk goedkoper.
Dus heb je de plek zou ik voor een grotere gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 07:52

Ik had een quad om mee te slepen helaas een vreemd merk waar nu mankementen aan komen en nergens meer reserve onderdelen van te vinden.

Dit jaar wil ik weer iets aanschaffen. Liefste mini tractor met frontlader maar met het gewicht van mijn pakken kan ik daar niks mee. Een grote tractor gaat hier niet lukken.
Dan is het puur om te slepen en aangezien mijn zoon ook met de quad wil rijden/ racen wordt het waarschijnlijk dat.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 10:11

Mijn partner dacht idd hetzelfde. Ach we zitten teveel te dromen over de mogelijk nieuwe locatie :P Maar wat een uitzoekwerk als de bestemming nog niet juist is en er veel gaande is in de omgeving wb stoppen maar ook mogelijke uitbreidingen van veehouderijen :')
Gisteravond was het WK vierspan mennen (op tv), de sleper (op quad) reed het parcours bijna net zo snel als de vierspannen ;) Oftewel die had dat al iets vaker gedaan.

Wij hebben gisteren ook de wedstrijd gereden die Marit reed, pittig parcours voor onze kleintjes (veel lange rechte lijnen) maar ze hebben het goed gedaan. Het beste kunnen we ze scheren voor zo'n wedstrijden, maar zo geen zin in dekens.. Straks richting het verharen/de lente scheer ik ze allemaal weer, want ze staan toch wel erg dicht op ons huis (terras) en dan vind ik al die vliegende haren geen succes maar voor nu nog even uitstellen. Onze dochter ontpopt zich tot een ware groom, 2 jaar oud en komt uit zichzelf al aan met de halsters en dekens voor het uitspannen :D
Afbeelding

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 10:31

Ik ben niet zo actief maar lees nog wel mee.
Wij hadden eerst enkel een grote trekker met achterhef etc maar sinds deze zomer een minitractor met fronthef. We hadden geen betere aankoop kunnen doen!
Nee, de grote pakken (450kg) kan ik er niet mee verplaatsen maar die zijn toch te groot voor de hooihuisjes. De leverancier zet ze altijd in de opslagplaats en vanuit daar halveren we ze dmv netten vullen, dan dichtknopen en dan kunnen ze in de huisjes. Piece of cake en dubbel handig want zo zijn er gelijk netten gevuld.
Verder natuurlijk ideaal voor slepen, mest opduwen, werkzaamheden op de pp etc
Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:12

Dat is een mooi trekkertje! Die staat hier ook op de wensenlijst als we het stuk akker hiernaast kunnen bijkopen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:16

Ik wil ook een trekkertje, maar mijn geld is steeds al op voordat ik er serieus over na kan denken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:20

_Lorette_ schreef:
Ik wil ook een trekkertje, maar mijn geld is steeds al op voordat ik er serieus over na kan denken.

Ik voel dit :knuffel:

Wij hadden eindelijk een mooie buffer opgespaard, konden we meteen de tuin goed aanpakken; bleek het dak volledig verrot toen ze hier kwamen voor een reparatie _O-

Nu maar hopen dat de auto niet stuk gaat.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:27

Ik wil ook een andere trekker, maar dan wel net iets groter als de mini hierboven. Heb nu ook een soort medium maat. Maar dan uit 1951 met bijbehorende gebruiksaanwijzing _O- de aftakas is de eerste ooit gemaakt op een trekker en de hef is net niet sterk genoeg. Maar goed ik kan slepen. Al pak ik hem niet zo vaak omdat ik dan altijd eerst een heel protocol af moet werken om hem überhaupt te starten. Maar goed, schattig is ie wel
Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:57

Mooi ding Jinte!

Marjan, die van jou heeft ook wel wat. Hij past tevens op het internationaal historisch tractorfestival dat hier in de regio plaatsvindt, maar als het werkt dan werkt het he ;) :P

Mochten we iets nodig hebben dan is maar net de vraag welk budget er over blijft haha.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:07

Wij hebben ook een iseki mini, maar helaas geen front loader.. dat mis ik wel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:20

Quad is in ieder geval goedgekeurd.

Deze quad is een fractie kleiner dan degene die ik had, maar hij voelt voor mij wel een stuk veiliger! Die andere schoot echt onder je uit als je minimaal gas gaf. Deze is goed te doseren. Ik ben blij! :-D

Afbeelding

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:27

Mooi ding Matheno!

Hier ook een 15 PK mini trekker, met klepelmaaier, weidesleep en grondbak. Ideaal ding en gebruiken m voor vanalles. Oa oude palen uit de grond trekken, grote balen van elkaar aftrekken (zijn gestapeld met 3 a 4 bovenop elkaar. Ik trek de bovenste eraf met de trekker op een pallet en kan m dan met een palletwagen verplaatsen naar buiten), weide slepen, bomen omtrekken :+ zodat ze de goede kant op vallen bij het omzagen etc. Ding start altijd en is echt goud waard. Een frontlader heeft ie niet, had ik wel fijn gevonden maar opzich hebben we er geen nut voor omdat hij inderdaad geen grote pakken zou kunnen tillen en we hebben ook geen mesthoop maar een container dus die opscheppen kan sowieso niet.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:40

Hier een iseki mini maar geen front loader helaas.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:48

Wij hebben een oude Volvo bm. Met voorlader die er ook redelijk makkelijk afkan. Daarnaast allerlei soul wat erachter kan. Klem, maaier, schudder, palletvork, grondbak, sleep. Spul neemt veel ruimte in. Maar wel heel handig om zelf veel te kunnen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:29

Wat een stoere voertuigen hebben jullie allemaal!!
Daar moeten wij nog even voor sparen. Gelukkig mogen we de trekker van de buurman wel lenen om de weide en track straks te slepen of iets dergelijks...

Erg fijn dat het inmiddels zo lang droog is, de diepe sporen in de modder die daarna aangevroren waren zijn inmiddels weer aardig vlak aan het worden en meer opgedroogd...

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:09

Hier voor de verschillende werkzaamheden verschillende dingen. Een quad voor het slepen, nog 1 het hooi rondrijden (met aanhanger) en dan een loader die we bij de vorige hooileverancier echt nodig hadden omdat die grote pakken hooi kwam brengen maar nu we bij Corsten zitten niet meer echt nodig hebben. We zijn dan ook aan het overwegen om te gaan kijken om die in te ruilen voor iets handzamers haha.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:23

Ik sleep met onze zitmaaier, maar als het een beetje nat of mul is dan lukt dat al niet meer. Maar iets met geld dat al op is voor je over ao'n aanschaf na kunt denken is heel herkenbaar...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:24

Wij hebben een zitmaaiertje en dat is het :') zou graag een mini tractor hebben maar die staat niet hoog op het prioriteiten lijstje voor als er weer geld is voor wat nieuws.