het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:43

Ik weet niet hoe lang dat stuk is maar zou je het worteldoek of ander lichter gaas er niet overheen kunnen hangen. Aan 1 kant palen en dan een stuk af laten lopen en vast knopen aan het bestaande hek. Zo kunnen ze er toch langs lopen en vallen de eikels buiten je hek er af.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:45

Marjan wat is Hera goed terecht gekomen bij jou.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:58

@monsera: Mijn hek is aan één kant 1.75 en aan de andere kant 1,50, inkl. doorhangen wordt het dan wel erg laag voor ze :) Verder is het in totaal iets van 40/50 mtr. Verder zijn het bomen met een diam van 60/70 cm, dus een hele boel eikels en blad.
Zoiets zou ik er overigens best wel boven willen hebben hoor :)

Afbeelding
Maar ik vrees dat de gemeente dat niet goed gaat vinden :)

@marjan: zeker nu ze nog groen zijn moet je er toch wel mee uitkijken.
Leuke foto's en mooie omgeving ook daar.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 12:11

Hier ook alweer dagelijks eikels aan het rollen. Het is wat het is. Ik voer nu gewoon zeer ruim hooi en af en toe takken met blad.
Ik wil wel op zoek naar een varkensboer. Met wat ik weghaal kunnen zij goed de varkens voeren O:)

Fijn dat Hera lekker gaat. Goed je aandacht erbij halen,.

Flubberboot

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 12:16

Hier ben ik enorm blij dat we geen eikelbomen hebben. Buurman wel maar die eikels vallen maar ik een klein hoekje in de weide dus dat is zo afgezet.

Hier gaan we binnenkort de kasten en zadelkamer even opruimen/re-organiseren. Nu liggen er weer overal dekens en we moeten even een systeem bedenken hoe we die handig goed wel kunnen leggen maar wel makkelijk te pakken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 12:17

Ik rol mijn dekens op rolletjes en leg ze naast elkaar in een plankenkast. Je pakt er makkelijk eentje tussenuit die je nodig hebt ipv gestapelde dekens wat nooit handig werkt.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 12:47

DubbelFun schreef:
Ik rol mijn dekens op rolletjes en leg ze naast elkaar in een plankenkast. Je pakt er makkelijk eentje tussenuit die je nodig hebt ipv gestapelde dekens wat nooit handig werkt.

Tussen gebruik in?
Bijvoorbeeld in de winter hebben wij ze in de nacht soms onder een dikkere deken dan overdag ivm buitenstallen. Voor gewone deken opslag hebben we ze opgevouwen en gewassen in de kast liggen. Voor tussentijds gebruik hebben we nog geen systeem

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 12:56

Is een deken rek niets waar je ze aanhangt?
Ben daar zelf heel blij mee.
Voor dekens die ik niet gebruik doe ik in de originele plastic verpakking met rits en leg in een kist voor eigenlijk tuinkussens.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:52

Mooie vorderingen Marjan.

Eikels zijn naar mijn weten niet erg als het gegeten wordt, maar geen kilo's achter elkaar.

Ik heb de schriktraining overleefd :o
We zijn naar de manege gestapt. Ik had niet eerder ons terrein verlaten, dus was benieuwd of ze mee wilde stappen.

Ha ha alsof ze nooit anders gedaan had. Mirtje voorop, Diekke er achter. Op de manege prima tot er elektrische kruiwagens aankwamen. Dat was even vette stress.

De schriktraining ging top. Ze vond alles even leuk en interessant. Gaaf om met een 3 jarige voorop te lopen door waterbak en over zeil met veel oudere paarden erachteraan omdat ze het te eng vonden.

Verder van de andere paarden af lopen was ze het niet mee eens en kwam hoog. Gelukkig was ze daarna weer heel braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 14:22

Zo leuk om te doen :) Sommige paarden zijn gewoon zo cool en anderen gaan kompleet uit hun panty :)

@Flubberboot: eigenlijk heb ik maar 2 dekens die niet konstant in de kast liggen omdat ik die ook haast niet gebruik. De rest ligt gewoon standaard in de kast opgerold.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 14:26

Wat gaaf boemel!!!!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:04

Ooooh wat leuk boemel! Ik zat eraan te denken ook naar die schriktraining te gaan, heb alleen geen vervoer en het is net te ver om te wandelen! Ziet er leuk uit! Leuk dat Mirtje het zo stoer deed!!

Dubbelfun, wij hebben 3 dekens die niet constant gebruikt worden en een paar die vaak genoeg gebruikt worden om niet elke keer in de kast te leggen. Kast is vrij ver van de paarden dus als we weten dat we die binnenkort gaan gebruiken, houden we ze gewoon in de schuur. Alleen hebben we in de schuur niet echt plek voor dekens... Binnenkort ga ik een oude kast weer schoonmaken en kijken of ik er plankjes in kan maken zodat we ze makkelijker kwijt kunnen. Dekenrek zitten we ook nog aan te denken maar we moeten even kijken waar we die dan hangen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:23

Ja, dat is inderdaad te ver om te wandelen. Jammer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:26

De dekens die ik veel gebruik (regen- en vliegendekens) die hangen in Jasmijn haar stal (omdat ik te lui ben om tekens naar de kast te lopen :D ) aan 2 cv-pijpen die aan een touw geregen zijn. Zoiets maar dan 2 mtr breed Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:35

Gaaf boemel! Heerlijk zo'n relaxt paard.

@Marjan, Hera doet het ook goed :) leuk hoor!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 17:27

Heerlijk gewandeld met Hera, dat halster staat haar goed!

En leuke schriktraining zie ik ook!

Ik had vandaag een staldagje, eerst menles gegeven mijn eigen pony. Daarna wat klusjes, we zouden gaan mennen met de andere 2 pony's maar toen kwam onverwacht diegene die land zou maaien al eerder (ipv vanavond) en toen gelijk begonnen met de kantjes schoon harken omdat de schudder daar niet kan komen.. Weinig gemend dus haha,

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 17:28

Ik heb ee archiefkast met schuifdeuren voor de dekens, Ik veroak ze in de originele zakken
Voor een rek is het te stoffig

Ik had varkens voor de eikels, nu geen eikels meer dus maar extra bijvoeren. Mocht iemand ze overnemen mogen ze weg maar ik ga er niet mee adverteren. Zijn niet helemaal wild maar echt aaien of knuffelen kan ik er ook niet mee

Fijn zo`n relaxt paard

Ik heb een quad joehoeeee, voor wat kleingeld, er moet wel nog veel aan opgeknapt worden maar al sik zie waar ze 2e hands voor aangeboden worden en ik zelfs dan nog goedkoper uit. Mijn man is handig en anders breng ik hem naar mijn werk, nu is het te druk maar in de winter willen de monteurs er vat naar kijken
Kan ik weer zelf de quad slepen of mijn kinderen bezig houden

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 17:41

Vandaag grondwerkles gehad. Zou eigenlijk rijden maar buienradar gaf vanalles aan qua regen dus maar de makkelijkste optie gepakt... maar telkens bij stilstaan sloot ze zich af. Of ze vind het gewoon saai kan ook nog. Ach ja we zijn samen bezig geweest. En ze vindt mijn lesgeefster toch wel heel erg leuk.

Dekenrek heb ik hier ook. Tweedehands gekocht. Denk dat het hier voor het gemak ook te ver van de stallen af hangt.

Fijn LN een quad, zoonlief zal wel blij zijn! Ben benieuwd of hij snel gemaakt is.

Schriktraining leuk! Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 18:35

Ik heb ook een dekenrek. Gevraagd voor mn verjaardag :D.

En eentje aan de stal voor de gene die ik dagelijks gebruik (recuptex).
Heb ook een dekjeshouder in mn zadelkamer, zo’n broekhouder van de ikea. Ideaal!
Voor mn voorraad schone dekens heb ik een oude vrieskist. Ook ideaal! Kan geen ongedierte in.

Gisteren met de kleine meid naar het bos geweest!
Zo bijzonder…

Afbeelding

Heb ook n start gemaakt met mn jonkie.
Vandaag singeltje en hoofdstel tegelijk gedaan voor t eerst en bitje in gebruik genomen ipv t halster erover.
Hij doet t super!

Afbeelding

Ideaal Lynn! Ik vind de quad super handig voor verschillende klusjes.
Heb n oud hek die ik erachter hang om de mest te verspreiden in de weide.

Leuk boemel, ik wil ook zoiets, er word hier in de buurt weinig georganiseerd van dit soort activiteiten helaas.
Waar vind je nou zulke clinics?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 18:38

Ohhhh <3 <3 die pony en je dochtertje!

Boemel wat fijn! Zijn die brutale nuchtere apen toch wel weer handig :D

En heb ook een dekenrek besteld bij agrishop. Scheelt een bult!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:12

Balko wat een heerlijke foto van je dochter op de shet <3

Hier geen dekenrek. Ik wil graag mijn hoek muizendicht maken, maar ik wil zo veel. Nu ligt veel in huis in plastic bakken. We hebben de ruimte, maar ik wil het graag opgeruimd hebben.

LN mooie aankoop. Ik ben jaloers. Mocht je nog eens zoiets tegenkomen dan hou ik me aanbevolen. Ook dat staat op mijn wensenlijstje.

Vandaag een nieuwe baal hooi opengemaakt en ik werd niet blij. Ik wist dat de waardes niet goed waren maar het is ook nog kort hooi. Niet mooi lang……… Maar eens nadenken hoe ik dit wil gaan opvoeren.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:20

LN een quad is mooi "speelgoed".

Balko, wat lief. Brave pony en dapper meiske.
Leuk paard, loopt lekker over de rug.

Ik heb een dekenrek van Agradi. Voor 6 dekens en ik ben er blij mee.

Vervelend dat het hooi tegenvalt Belker.
Beetje bij beetje mengen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:28

Ik denk het wel. Maar even binnenkort ergens graszaadhooi bestellen. Verder denk ik er over om mijn jonkie einde weide seizoen op te halen. Dan gaat het ook sneller op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:47

@belker: Is een hooinet met kleine mazen (2 cm) een optie

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 20:04

Heb ik al. Maar ik ben een feeder :o . Ik heb nog een baaltje gerstestro liggen. Die ga ik weer voeren. Ik moet even rondzoeken of ik ergens graszaadhooi kan halen. Ik heb net Hytoyou en Louis Venhorst vergeleken. Bij de een is hooi duurder bij de ander de bezorgkosten. Maar in totaliteit ontloopt de kg prijs elkaar niet veel.