[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:39

Oh jee... Nou ja, positief bekeken, scheelt wel geld uitgeven aan een handkarretje. Een emmer heb ik nog wel. :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:43

ja! ik heb laatst deze gekocht: https://www.bol.com/nl/p/professionele- ... 9501/?s2a=
had ik veel eerder moeten doen :D :D ging zo goed, was helemaal blij :+ het enige nadeel is dat in de bak zelf er alleen een clipje zit wat ronddraait om de inhoud in beweging te krijgen, dus met bv. lavagruis, wat net een fractie vochtig was en aan elkaar plakte werkte het niet. Mestkorrels en graszaad werken perfect.
overigens is mijn grasveld niet echt heel gelijk, enige effect is dat het dan iets minder gelijkmatig wordt rondgestrooid.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:04

Ik heb zo een hele simpele voor de tuin via MP voor €5 gekocht, was het niks dan verloor ik ook niks. Deze al gebruikt voor graszaad, mest, kalk en het scheelde heel veel werk. Simpel heen en weer lopen. Resultaat is redelijk, soms wel, soms niet.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:06

Belker schreef:
Zo een handloop strooiwagen? Koop een goede, ik heb hier een goedkope van Wolfsgarden, maar de strooi insteller is van plastic en werkt niet je van het. Verder werkt het wel heel fijn.

Dit.
Wij hebben er een voor achter zitmaaier. Ideaal.
Wel een stevige met sterke banden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:00

Ik heb er 1 die achter de zitmaaier kan, van craenebroek, meen max 50 euro dat ik ervoor betaald heb. Maar moet zeggen dat ik net zo vaak met de hand doe ( klein stuk)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:37

Wij doen het met de hand. En als het stuk te groot is laten we het door de loonwerker doen.
Moest de laatste keer 60 euro afrekenen voor een hectare. Daar ga ik zelf echt niet voor op en neer hobbelen.
Dus alleen het kleine weitje doe ik met een emmer.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:35

Mijn probleem is niet de kosten voor de loonwerker maar het dat ik wil kunnen kalken wanneer ik dat wil. Bij de loonwerker komen wij als laatste aan de beurt (logisch). Gevolg was vorig jaar dat er pas gekalkt werd ná de regen en we dus weken met een wit grasland zaten...

Dank voor alle reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:43

Afbeelding

Onze poel wordt zoveel gebruikt <3

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:37

Ah zo Leuk! Mijn poel staat helaas alweer droog :+
Zo jammer want het veld achter ons daar staan nog steeds dikke plassen op.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:08

Zijn er hier mensen die hun track beregenen? Zo ja, hoe doen jullie dat? Wat voor systeem hebben jullie qua sproeiers bijvoorbeeld?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:09

Olympia96 schreef:
Zijn er hier mensen die hun track beregenen? Zo ja, hoe doen jullie dat? Wat voor systeem hebben jullie qua sproeiers bijvoorbeeld?

Trekker met mesttank. Water komt uit de sloot

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:41

Ahhh haha die hebben we niet helaas.

Heb op Facebook een inspiratie groep aangemaakt. Als je interesse hebt; leuk!

Afbeelding

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:20

Kleine upgrade op de track met deze stammetjes. Zou er tzt nog wel wat meer willen, maar het is leuk voor de paarden om over na te denken. De tinker liep er de 1e keer echt langs van 'wtf is dit?'
Afbeelding
En oh wat staat onze kersenboom mooi in bloei nu <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:40

Hier begint ons witte zand al weer mooi los te komen.

Vanmorgen hooi gehaald en vanmiddag met onze klanten en muurp een ritje gemaakt. Mijn ingezaaide stroken groeien als kool, de appelboom staat mooi in bloei, komende maanden lekker aan de slag en het stuk met onze poel is zoveel leuker geworden nu <3

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:51

Prachtig die kers Jinte!

Wat een weer he? Heerlijk! <3 Vandaag zijn ze begonnen met grond keren voor onze bak. Ben zo blij! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:04

Fijn, geniet ervan :D

Dat zullen wij in de komende weken gaan doen, ook al zo'n zin in!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:26

Vraagje :) hoe hoog hebben jullie je schuilstal voor een paard? We zijn aan het kijken naar een woning en er mag vergunningvrij gebouwd tot 2 meter hoogte. Hoger mag niet op het weide perceel alleen op het bouwvlak bij de woning maar dat wordt dan enigszins ongelukkig qua indeling..

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:08

2 meter is laag, ik weet niet hoe hoog je paarden zijn, maar de schuilstal voor mijn twee mini's van 80 cm is al 1.60 hoog. De stal van de grote paarden zou ik eens op moeten meten, maar zeker meer dan 2 meter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:15

Wij hebben een sloot die we wilden laten uitgraven tot poel. Voor de zekerheid wateronderzoek gedaan ivm ijzer. Eerder had ik de uitslag al per mail ontvangen, er stond geen advies bij, dus wat op internet gezocht en we zaten overal ruim onder de waardes. Ik had voor de zekerheid de GD toch even gemaild met de vraag wat nu het advies was. Telefonisch contact gehad en helaas kregen we negatief advies. Omdat het stilstaand water is, is er te grote kans op e.coli, botulisme en blauwalg. We zullen het advies braaf opvolgen, want ik wil wel dat mijn paarden veilig zijn.

Maar ik vraag me wel af hoe de meesten hier dat dan doen.

Nu maar denken in oplossingen. Aarde moeten we dus op een of andere manier aan laten voeren om heuvel te maken (dit zouden we doen met de aarde van de poel) en we gaan nu maar nadenken om nog ergens een brug te plaatsen op de track.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:23

MarjanB schreef:
Vraagje :) hoe hoog hebben jullie je schuilstal voor een paard? We zijn aan het kijken naar een woning en er mag vergunningvrij gebouwd tot 2 meter hoogte. Hoger mag niet op het weide perceel alleen op het bouwvlak bij de woning maar dat wordt dan enigszins ongelukkig qua indeling..

2 mtr is echt te laag, tenzij je shetlanders hebt.

Zelfs als ze er wel onder zouden passen denk ik dat ze er door het lage plafond niet graag gaan staan, zonde van je schuilstal...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:16

Je kunt natuurlijk een pomp in de poel zetten en een rietveld aanleggen (helofytenfilter). Dan heb je stromend water en een zuiveringssysteem.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 14:22

MarjanB schreef:

Pfoeh... Ze staan hier in een oude koeienstal op sommige stukken hoog, sommige stukken laag, doorgang en hoogte van balken zal ik eens opmeten voor je.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:24

Bedankt voor jullie reacties! Haha ik dacht 2 meter is heel hoog, dus rolmaat gepakt... ben bang dat ze dan niet naar binnen wil _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:37

Schuilstal hier is iets van 2.20m en loopt iets af. Tent (staat nu niet) is 2.20-2.50m nok. Grootste hier is een D-pony. Er zijn ook lagere tenten, maar 1.80m nok is net an, aangezien laagste punt dan 1.50m is en dan stoot ik mijn hoofd.
Vraag is dus ook, hoe groot is het paard wat er in moet? 1.85 heeft nu eenmaal meer hoogte nodig dan 0.85, waar de lengte van de mens die er ook in moet zijn belangrijker is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:51

Paard is 165 maar denk dat we toch uitkomen op een schuilstal op het woonperceel