Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:49

Yontheke schreef:
Helaas beheer ik ons geld niet alleen. Hij wil geen 150 euro castratie geven aan een shetlander van 250 euro. Dat vindt hij geld weggooien als het zo ook kan en ik moet me maar niet zo druk maken.

Maar nu sloopt hij je andere paard en dat kost ook geld...
Ik had het wel geweten }:)

Licor

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:27

Ja nu zijn het alleen nog blauwe plekken bij andor.. ook heel vervelend.. maar een volgende keer moet hij gehecht worden en dan ben je ook zo 150 euro kwijt..
Ik denk dat ik m ook zou laten castreren hoor..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:33

Haha Yontheke, voor jou niet leuk maar wel erg herkenbaar.

Noah heeft enkele jaren samen gestaan met een shetlanderhengstje en hij was altijd diegene die onder de bijtplekken zat :') die shet was echt een dappere pitbull! Hij is nu gecastreerd en een lammetje, heeft bij hem wel geholpen (toen was hij al 9 jaar hengst)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 20-05-16 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:34

AbbyBlues schreef:
Dat weet je nog niet :o

Ik heb er altijd plezier in ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:36

Castreren of de shet wegdoen.
Vind dat altijd raar als mensen een opvatting hebben "Waarom het is toch maar een shet".
Hier worden ze ook geweoon geënt, ontwormd en bekapt. Net als de anderen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:37

@Selka: dank je. Ik ben nog steeds erg blij met haar :D

Ondanks dat een shet een klein dier is is het nog steeds een paard en als die zich niet weet te gedragen omdat zijn ballen in de weg zitten gaan ze er mooi af.
Zelfs mijn cavia's laat ik castreren en die kosten me meestal niets :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:47

Anke schreef:
Castreren of de shet wegdoen.
Vind dat altijd raar als mensen een opvatting hebben "Waarom het is toch maar een shet".
Hier worden ze ook geweoon geënt, ontwormd en bekapt. Net als de anderen.

Dat ook wel hoor. Zijn de normale kosten natuurlijk.
Hij staat er al 2 jaar mee samen en hechtingen zijn nog nooit nodig geweest.
Al vermoed ik wel dat Andor zijn rugblessure vorige zomer (waar wel veel geld tegenaan gegooid is qua onderzoeken) en waar hij bijna door ingeslapen is, ook veroorzaakt is door de shetlander.
Hij springt nogal graag bovenop Andor als die aan het rollen is. Vorig jaar toch. Dit jaar heb ik hem dat niet zien doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:59

Lijkt me een goed argument naar je man toe om hem toch te castreren. Nu 150 euro of straks bakken met geld ivm blessures veroorzaakt door hormonen. Het is maar wasr je je geld aan kwijt wil.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:17

Ik zou het met de shet ook wel weten: de ballen gingen er af. Liever gisteren dan vandaag, zeg maar. Net als de rest zegt: voor je het weet heb je 150 euro (of veel meer) nodig om je andere paard op te lappen...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:17

Fabster schreef:
Lijkt me een goed argument naar je man toe om hem toch te castreren. Nu 150 euro of straks bakken met geld ivm blessures veroorzaakt door hormonen. Het is maar wasr je je geld aan kwijt wil.

Vind ik ook.
Of shetlander castreren of hij kan er uit.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:20

Hier komt gewoon geen shet :+ eerder een welsh ofzo.
Zitten ook wel krengen tussen maar die zijn vaak wat meer te voorspellen, dat is mijn ervaring iig.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:27

Als ik toen mijn haflinger werd ingeslapen wat meer tijd had gehad en het geld voor een rijpaard had er direct een ander rijpaard bijgekomen. Dat kon toen helaas niet en de haflinger is 10 dagen na de diagnose ingeslapen en ik vind op 10 dagen tijd helaas geen andere oplossing en Andor alleen laten staan doe ik hem niet aan. Een shetlander was toen de makkelijkste en snelste oplossing.

Hij is ook best wel lief en hanteerbaar hoor. Af en toe is het gewoon een kreng!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:43

Ik vind Shetlanders echt onwijs leuk..
Als ik ooit oud en alleen ben ga ik geen katten verzamelen maar Shetlanders :+

Hier een stukje verder langs de snelweg staat ook echt n kudde van wel 50 Shetlanders in een weiland.. vind dat zo'n mooi gezicht!
We hebben er nu 1tje maar als ik mijn toekomst plannen waar kan gaan maken komen er nog zeker meer :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:49

horsies5 schreef:

Hier een stukje verder langs de snelweg staat ook echt n kudde van wel 50 Shetlanders in een weiland.. vind dat zo'n mooi gezicht!
We hebben er nu 1tje maar als ik mijn toekomst plannen waar kan gaan maken komen er nog zeker meer :D

Ik zie je al helemaal zitten op de bank met een shet op schoot, een op de rugleuning en een voor je voeten op de grond. _O-

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:52

Mijn shet van 4 jaar wordt volgende week gecastreerd. Ik heb veel kinderen over de vloer en moet wel altijd goed opletten met hem.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:52

horsies5 schreef:

De mijne al aan je verzameling toevoegen? :D :Y)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:54

Ojee Yontheke wat vervelend!

Bij ons gaan ook overal de ballen af. Nouja wat betreft de paarden dan he :D De haflinger is in het najaar aan de beurt. Is ie 1,5 jaar oud. Prima leeftijd.
Maar niemand kan in je portemonnee kijken natuurlijk.

Alleen als wij zo gaan redeneren moeten we geloof ik alles verkopen :+ Aanschaf is echt niet de grootste kostenpost. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:56

Ik wilde nooit wat weten van shetlanders; te klein en je had er niks aan, ja een hoop gezeik.

En idd na het eerste jaar, was ik het ontsnappen zo vreselijk zat, dat ik tegen voormalig eigenaar (die een maat van mij was) in mijn woede heb geroepen; "kom dat kreng maar weer halen, anders gaat ze de gehaktmolen in".
Nooit beseffende dat hij mij bloedserieus nam en ik dus savonds ineens een paard compleet over de zeik, alleen in het weiland had staan... :7 .

Heb ik goed mijn excuses voor aan moeten bieden, want ik dacht dat ik gek werd, toen ik mijn kleine paasei ineens kwijt was, dus ik kon natuurlijk helemaal niet meer zonder haar.

Maar nu 8 jaar later, weet ik heel zeker dat ik nooit meer aan een shetlander begin; ze zijn mij te ziektegevoelig en nou weet ik wel, MiniMe heeft de jackpot wat dat betreft met haar IR/PPID en hb gevoeligheid daardoor, maar het is mij te moeilijk om zon kleintje goed te houden en op gras te kunnen laten, wat ik vooral een gezelschapspony, wat ze toch vaak zijn, juist zo gun, lekker op het gras....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:01

Yontheke toch maar eens een goed gesprek voeren met manlief.
Hier beslis ik wat er met de paarden gebeurd, alleen aanschaf wordt natuurlijk besproken en dure extra aanschaffen als zadels .

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:22

Het is niet dat we het niet kunnen betalen hoor. Verre van. Anders had ik er geen 3 staan waarvan 1 in pension. Het is eerder een principe kwestie.

Heb net een berichtje gestuurd naar mijn dierenartse :Y) ~~}>

Komt er bij een castratie veel nazorg bij? Ik kan aannemen als ik tussen zijn benen moet gaan hangen als hij pijn heeft dat ik 2 hoeven naar mijn hoofd gegooid krijg...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:23

Ik vind shetten ook heel erg leuk. Nadat onze shet was overleden, wou mijn dochter wel een shet, maar toch liever ern rijpony. Dus geen shet dan. Toch mis ik het wel. Wie weet in de toekomst.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:24

Vooral opletten in welke periode.. als het warm is en vol vliegen is de kans op infectie veel groter dan bij koeler weer en zonder insecten.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:25

Ik kan hem wel waarderen hoor. Ideale oplossing (als hij mijn paard heel laat natuurlijk) als gezelschap. Mankeert nooit wat, kost geen drol en is uiteindelijk best een makkelijk ding.

Maar vandaag ben ik in staat om hem met een handelaar mee te geven! :)

De castratie zou dan volgende week zijn uiteraard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:43

Persoonlijk heb ik niets met shetlanders, dan ga ik liever voor een echte mini. Dat vind ik wel luxe dingen (als ze kort in het haar zitten :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:47

Ik vind ze groots in karakter en daden en die van mij is een trouwe hond. Ook eenkennig op zijn tijd, die hinnikt echt alleen maar naar mij en komt ook alleen maar als ik haar roep, daar kan die grote van mij trouwens nog wel een puntje aan zuigen, dat is zon sloerie, die loopt met iedereen mee, die haar een snoepje of een aai geeft...