Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 18:40

Hoe zit dat eigenlijk met knotwilgen , nemen ze die elk jaar te pakken of doen ze dat maar eens in de paar jaar ? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:41

5 totr 8 jaar :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:12

Zo weinig? Ik dacht om het jaar of elk 3e jaar... maar wellicht hangt dat af van hoe dik de takken moeten zijn?

Zeker als je een sloot hebt kan je de wilgentakken er zo in zetten... vroeger, toen ik nog jong was (heel erg lang geleden :7 ) maakten ze beschoeiingen langs de singelkanten van gevlochten wilgentakken...en die liepen vaak uit, waardoor je dan weer wilgenstruiken op de oevers had staan...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:55

Vroeger , toen je nog op blote voeten over een grindpad van 30 km naar school moest lopen..... :P

Wel stoer zo'n beschoeiing denk ik :)

Ik heb hier wel een sloot , nouja volgens het Waterschap dan , ik zie alleen maar een altijd droge greppel die nergens op doorlopend water aansluit :P

Maargoed , daar mag je dus ook niks mee doen verder :)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:10

Wij doen het ieder jaar... En er komt echt heeeel veel af...

alabatavorum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:07

arno8 schreef:
Ik zit op de rand van Sprang-Capelle en Kaatsheuvel. ]Enne... vergeet niet reclame te maken! Mijn filmpje heeft pas 444 views.... grmpf.... daar heb ik al die moeite niet voor gedaan.... http://www.youtube.com/watch?v=RyiZBPE4Kkk

Nou, je hebt er weer een view bij gehad. Erg informatief en leuk gedaan. Helaas momenteel (nog) geen paardje(s), en dus ook geen land, maar ik heb al wel genoeg ideeen voor de toekomst :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:01

Citaat:
Vroeger , toen je nog op blote voeten over een grindpad van 30 km naar school moest lopen.....

Ik stam nog uit de tijd van geen mobieltjes, geen pc's (alleen dat enorme ding ergens in een heel groot pakhuis in de VS) petticoatjes, Vietnam oorlog en al die andere dingen die je in zo'n mailtje krijgt met als onderwerp: wanneer je van voor 1972 bent... Toen ik geboren werd leefde Marilyn Monroe nog (wie??? :+ ) Moesten ze nog naar de maan, was Kennedy nog geen president en deden de Russen iets leuks met een Spoetnik...
Mijn school was helaas slechts hooguit 1km van mijn huis en mijn ouders konden zich schoentjes veroorloven...Piedro's geloof ik _O-
Oh ja...we hadden slechts 1 zwart wit televisie zender en 2 radiozenders en die zonden echt niet 24/7 uit...

Wacht maar met je droge sloot tot het een keer serieus gaat regenen.. ik heb ook droge sloten en die hebben dit voorjaar allemaal vol gestaan....

Waar gáát dit over..... }:0

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:04

:P

Dat van die wilgenmatten beschoeiiing vind ik zo'n gek idee nog niet! In elk geval betaalbaar en als ze uitlopen zullen ze vast lang meegaan ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 22:12

Ik ben van '80 en wij hadden ook maar 1 zwart-wit zender , maar liepen wel een beetje achter geloof ik :P

Ik was volgens mij een jaar of 5 toen ik tot de schokkende ontdekking kwam dat Pino eigenlijk blauw was :+

Ik hou de "sloot" al een jaar in de gaten :P

Het is flink nat geweest bij vlagen , maar zelfs toen de sloot vol met sneeuw had gelegen was dat smeltwater nog direct weg :P

Ja dat vond ik dus ook Joyce , echt een goede suggestie is het :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:48

Goeie sloot dan!!! +:)+

Ik was nog vrij jong toen er uitzendingen kwamen van het REM eiland... de voorloper van de TROS die toen nog commercieel was. Dan hadden we Mr Ed het pratende paard (ook in zwart wit) http://www.youtube.com/watch?v=gGZwmelw ... re=related

Wilgenbeschoeiiing maken ze door stokken in de slootkant te zetten en daar tussen wilgentenen de vlechten...net als de moderne tuinafscheding, maar dan in je sloot...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:05

@BZ: wij kunnen ongeveer gelijke jeugdherinneringen ophalen :D
Al kom jij duidelijk uit rijke ouders met je Piedro's ;)
Ik ken de tijd nog van vóór de TV; kleine huiskamer met 2 makkelijke stoelen naast de kolenkachel en verder alleen een eettafel met stoelen :D
Mijn hele vroege TV-herinneringen gaan terug tot Okkie Trooy :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:47

:D Tante Hannie en een poppen spel, maar weet echt niet meer hoe dat heette. Wij kregen ook pas TV toen ik een jaar of 3-4 was. Voor die tijd ging je op woensdagmiddag bij de buren kijken (met de hele straat). Mijn ouders waren niet rijk, maar vonden goede schoenen belangrijk... de rest maakten ze zelf. Ik had ook nog een plastic broekje over mijn luier aan...dat liep vol, zodat je een soort uit z'n zakje gegroeide goudvis was, als je luier het absorbtievermogen te boven was gepiest :P Ja..en die kolenkit uiteraard...ramen van kolenkachel met thee schoonmaken..."toen was geluk heel gewoon"
Zullen we het nu weer over paddock paradijzen hebben? Dit maakt dat ik me enorm oud voel.... :7

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:47

Fabeltjeskrant hiero (maar dan in pyama bij de buren want die hadden veel eerder een tv).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:51

@BZ: ja laten we dat maar doen anders belanden we nog in de HK ook :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:57

Vroeger, om maar weer on tpic te komen, kregen paarden ook vrijwel nooit hoefbevangenheid en had niemand van IR gehoord, laat staan Paddock Paradijzen... }:0

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:08

Vroeger kregen paarden die werkten ook gewoon haver en geen geperste brokken of muesli's :D
Vroeger was werken ook echt werken :D
Overigens weet ik niet hoe oud paarden vroeger werden 8-)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:26

Dat wil je ook niet weten... tijdens de "industriële revolutie" was in Engeland de arbeidstijdverwachting van een paard slechts maximaal 3 jaar... dan waren ze "op" Ondervoed, overwerkt en mishandeld.

En voor de mensen die geloven in De Gouden Eeuw en/of de Meesters van de Klassieke Rijkunst wil ik het boekje "de Paardenvriend" onder de aandacht brengen... opnieuw uitgebracht werkje van de hand van de "paarden arts" Pieter van Naaldwijk. Nederlander, werkzaam aan - uit mijn hoofd - het Deense hof. Daar lusten de honden geen brood van... dus "vroeger was alles beter" gaat niet altijd op.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:08

:(:) arme paardjes...

Vandaag de dag is het echter niet altijd beter. Je moet het als paard zijnde ook maar net treffen met je mens..

Om het over andere dieren en bioindustrie nog maar niet te hebben :+

Nee, wat mij betreft zou er een veel strenger beleid mogen komen over het ´aanschaffen´ van dieren. Eerst weten wat de behoeftes van de diersoort zijn waar je in geïntresseerd bent, leren ermee om te gaan etc. En als je dan nog wil en het dier ook een blijven goed thuis kunt bieden, dan kun je je gang gaan. Als de kennis (en dan bedoel ik gewoon basiskennis, logica en gewoon gezond verstand) van alle mensen die dieren hebben dan op een acceptabel niveau is hebben mensen die misbruik willen maken van dieren veel minder kans, omdat andere mensen dan eerder zullen zeggen dat het nergens op slaat.
Er zitten wat haken en ogen aan, maar je moet iets, niet? Misschien moet ik alsnog de politiek in ofzo :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:37

Ik ben van de familie Knots tijd, kloddertje rose hier!!

Dames, waar hebben jullie het draadstaal vandaan voor de bakken? Ik heb alle bouwmarkten gehad, maar niemand kan t leveren. Tenminste, kleiner dan 15 x15 cm.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:17

@laura1986 : op zich geen verkeerd initiatief, maar laat ze dan eerst beginnen bij de eigen soort ;)
@am: tuincentra geprobeerd ?? Vooral die centra die ook tuinen aanleggen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:20

Anthenam, bij een locale bouwmarkt (Bouwmax), dus niet zo'n landelijke keten als praxis etc.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:31

Antheman schreef:
Dames, waar hebben jullie het draadstaal vandaan voor de bakken? Ik heb alle bouwmarkten gehad, maar niemand kan t leveren. Tenminste, kleiner dan 15 x15 cm.

1 setje van mensen die tuinmaterialen leverden (5x5cm) en 1x van marktplaats en die zijn 10x10cm. Er is een leverancier van afrasteringen ergens in de buurt van Zevenhuizen (ZH)(Stolwijk zie ik net) die die dingen levert in de maat 7,5 x 7,5 voor hondenkennels. Maar dan moet je wel een hele grote mat afnemen..dus misschien met een paar mensen tegelijk?? http://www.hardeman.nl/webshop_hardeman ... 37d6e2f09d
En deze zit in Veenendaal...dus bij jou in de buurt (min of meer)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:26

Buitenzinnig schreef:
Antheman schreef:

1 setje van mensen die tuinmaterialen leverden (5x5cm) en 1x van marktplaats en die zijn 10x10cm. Er is een leverancier van afrasteringen ergens in de buurt van Zevenhuizen (ZH)(Stolwijk zie ik net) die die dingen levert in de maat 7,5 x 7,5 voor hondenkennels. Maar dan moet je wel een hele grote mat afnemen..dus misschien met een paar mensen tegelijk?? http://www.hardeman.nl/webshop_hardeman ... 37d6e2f09d
En deze zit in Veenendaal...dus bij jou in de buurt (min of meer)

Dank voor de tips.
Ik heb connecties bij de Bouwmaat, daar ga ik het eerst proberen. ;)
Ik heb wel die tuinrekken gevonden, maar dan zit er een plastic laagje om het metaal, dat hebben ze er zo af volgens mij. En dan zit het in hun maag.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:47

hallo, ik zoek voor mijn paardje een pensionplekje in een soort paddock paradise. Vind het alleen heel moeilijk zo'n plekje te vinden, kunnen jullie me misschien helpen? Is het een idee een lijst te maken van dit soort plekjes?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:48

het is wel handig om dan te vermelden welke omgeving je het ongeveer zoekt ;)