Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:26

We kunnen nog 1 stapje maken. Dat is al gecheckt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 12:48

Dat willen wij idd ook nog doen. Maar moet t eerst af zijn. Makelaar kwam een keer aan en zei dat als het af is we op 1,4 miljoen moeten rekenen _O- nou ja laten we zeggen dat ik dat eerst nog maar moet zien whaha m.

Lekker ritje gemaakt, helemaal buiten adem en kapot maar goed Lando had lol :D nu maar ff uitmesten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 13:24

Lekker hoor :j

Hier andersom, net klaar met uitmesten, trailer is aangekoppeld, spullen ingepakt. Nu ff eten, paard uit de paddock vissen en toonbaar maken en off we go. Ze staat al te wachten voor de draad <3

Wow, 1,4 miljoen! Dat is een berg geld!

Wij wonen hier nu bijna 5 jaar en ik hoop dat de taxatie toch minimaal uitvalt voor het dubbele waarvoor we het gekocht hebben.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 13:32

Matheno , daar ga je heen blij mee zijn.
Dak kan er zo weer heel wat jaren tegenaan.

Dais_ schreef:
Welk bedrijf heeft die pur isolatie gedaan bij jullie? Wij zoeken ook nog iemand.

Hele dak vervangen is hier nog niet nodig. Meerdere aannemers laten komen, maar allen zeggen dat het zonde is van het geld. Of ze hebben er geen zin in omdat het allemaal zo schots en scheef is :') maar wat extra isolatie zou wel fijn zijn.

Welke regio zit je ?
Ik heb 12 jaar een isolatiebedrijf gehad, nou ken ik ze niet allemaal maar misschien kan ik je tip geven waar je wel terecht kan of helemaal niet moet wezen. :+
Er zitten nog wel wat cowboys in de markt.

Wij hebben ons eigen huis helemaal in de Icynene en enkele delen met Pur geïsoleerd en nog extra parels in de spouwmuren en de vloer is vernieuwd en dikke laag isolatie onder gegaan.
En inderdaad ook warmtepomp, zonnepanelen en zonneboiler.
Vind een goed geïsoleerd huis echt heerlijk, gewoon aangenaam kwa klimaat.

boemel schreef:
Veel mensen waren kritisch, zeiden dat we een vochtprobleem zouden krijgen in huis. Dat het huis ongeschikt was om zo goed te isoleren.
In praktijk is de luchtvochtigheid in ons huis eerder laag dan hoog. Het is goed uitgepakt gelukkig!

Ons dak was een onbeschoten kap, maar de dakpannen waren nog goed. De isolatie is een speciale pur die door een bedrijf aangebracht is.
Niet aan gedacht dat de dakpannen daardoor vast zijn gemaakt. De dakgoot moet vervangen worden, maar de pannen kunnen er niet meer af. Dat is nu wel een dingetje namelijk :=

Zit er geen dakbeschot onder je pan dan ?

Dat riedeltje van vochtprobleem word heel vaak geroepen door mensen die er weinig verstand van hebben.
Want 9 van de 10 keer is het gewoon leefvocht wat er altijd al in de woning was, alleen doordat er geen isolatie was ventileerde je woning 'natuurlijk'.
Als je gaat isoleren zal die woning niet meer 'natuurlijk' ventileren maar zal je het dus zelf moeten regelen. En dat vergeten mensen nog wel eens en houden het liefst alles potdicht.

MarjanB schreef:
Lekker ritje gemaakt, helemaal buiten adem en kapot maar goed Lando had lol :D nu maar ff uitmesten

Brr vond je het niet koud ?

Ik had vanmorgen wedstrijd na een half jaar niet te zijn gestart , toch nog een winstpuntje erbij gesnoept maar vond het wel rete koud.
Ben niet gemaakt op paardrijden in de winter :') ( stallen mesten vind ik dan weer niet erg dat doe ik gewoon in mijn slaapzakjas :+ )

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 13:51

Dais veel plezier!
En ja ik vind t belachelijk veel geld, dus eerst maar eens zien
Happinez gefeliciteerd! Altijd leuk er weer 1 bij.
:+ ik had t juist warm onderweg m’n jas een stuk los geritst zelfs. Maar goed m’n conditie is ruk nu dus dat zal er mee te maken hebben.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:56

Hier ook zonder jas! Eenmaal de zon erdoor was het heerlijk.
Ook heel fijn gereden met mijn allerliefste brave pony. Beestje was dik een half jaar niet meer meegeweest, ik zet ze op de trailer en neem ze mee naar de rijbak van de rijvereniging. Opzadelen en daar gingen we. Heb alle gangen getest en ik kan nog paardrijden :')

Happinez, wij zitten in zeeuws-vlaanderen! Wij hebben al heel wat advies gevraagd omtrent ons dak en isolatie, want wij hebben het dus gehad dat alle steenwol is gaan schimmelen en dat hebben we godzijdank snel ontdekt en weg kunnen halen, maar anders was heel ons dak er aan gegaan vrees ik :=

Gefeliciteerd met je winstpunt, valt niet tegen na een half jaar niet te hebben gestart!

Het gaat zo regenen dus ik ga de paardjes maar tijdig op stal zetten.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:35

Regen, koud? Dat heb ik 'gemist' vandaag. Vanmorgen hebben we menles gereden met Picasso en toen kwam er weliswaar een zonnetje door. Daarna de andere Fries nog gereden en in de tuin gewerkt. Heerlijk!

Behoorlijke investering matheno! Maar het ziet er wel super uit.

Wat zou jullie eerste gemotoriseerde apparaat zijn dat jullie aanschaften bij verhuizing naar locatie met rijbak en veel grond? Quad, loader, tractor etc?

Hoe werkt dat dan met taxeren en korting op hypotheek? Nog nooit vam gehoord :P

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:50

Als je taxatiewaarde een bepaald % hoger is dan je hypotheek, kun je in een lagere rentecategorie komen. Of wanneer je je huis energiezuinig maakt (weet zo even niet vanaf welk energielabel dat is, vanaf A gok ik), dat je dan korting op de rente krijgt

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:54

Hier was het ook lekker. Groot deel van de dakgoten opgehangen en flink gesnoeid. Ook een deel flink uitgemest en de buitenverlichting kapotte lampen vervangen. Flink uitgemest en even een ritje gemaakt. Prima dag zo!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:37

Hier was het ook heerlijk weer <3
Afbeelding

Wij gaan hopelijk binnekort beginnen aan een enorme verbouwing. Enerzijds zin in, anderzijds helemaal niet :')

@Happinez, gefeliciteerd met je winstpunt!

@Dais, wat fijn dat je het nog kon :D
Brave pony, genieten hoor!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:53

Moska schreef:
Als je taxatiewaarde een bepaald % hoger is dan je hypotheek, kun je in een lagere rentecategorie komen. Of wanneer je je huis energiezuinig maakt (weet zo even niet vanaf welk energielabel dat is, vanaf A gok ik), dat je dan korting op de rente krijgt

Ah interessant. Had handig geweest als we hier zouden willen blijven :P

Wat ga je verbouwen Karin?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:53

Vergeten te reageren vanmorgen :

Heeel gaaf dat dak! Wij gaan denk tzt ook het dak vervangen of renoveren.. we zijn nog steeds überhaupt aan het denken hoe we alles gaan doen.

Vanmorgen 2 paarden nog bekappen en verder thuis gerommeld. Vanmiddag alvast m’n koets naar de manege gebracht en daarna met de kindjes en pony’s weer terug want zij gingen ook mini-marathon rijden ohz en papa en mama hebben gerend.. (zonder enige ren conditie) we waren bekaf haha maar ze hebben het super leuk gehad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit; heerlijke foto Karin

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:59

Bekende plek!

Leuke fotos zo met de kids.

Dak is hier een paar jaar geleden helemaal vervangen. Maar er staat nog meer dan genoeg op het lijstje :')

Paardaanhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 10:22

greendragon welkom terug, hopelijk blijft je gezondheid nu beter

Horsii dank je wel, die waren we ook tegengekomen in onze zoektocht maar helaas hebben die maar stallen van max 3*3,5 wat ik zag. Ziet er wel echt heel netjes uit bij jullie!

Boemel hoe gaat het met het mesten, bijna klaar?

Matheno wat een verbetering! Ik hoop dat het ook flink gaat schelen in gaskosten, want dat waren dan ook wel echt heel hoog. En mooie nieuwe aanwinst zie ik ook!

Wij willen als straks alles klaar is het ook opnieuw laten taxeren, hebben in huis echt veel gedaan en buiten staat dus op de planning, kunnen nog 1 renteklasse omlaag ook.

Happinez gefeliciteerd met je winstpunt!

MaritB wat gezellig zo!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 11:12

Paardaanhuis, neehoor wij zijn ook van de maten afgeweken.
Ze kunnen gewoon aanpassingen doen.
Onze stallen zijn 3,10x3,70 bijvoorbeeld.
En de schuilstal 5,35x6
En de opslag 6x4.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 11:48

Wat braaf Dais. Erg fijn!

Marit, wat een mooie ponyclub!

En Karin ook al zo’n leuke kinderpony.
Gezellig allemaal!

Mesten heb ik gistermorgen al af gekregen. Denk 1,5m3 en dat viel eigenlijk best mee van een paar maanden.

Hier was vrijdag een vieze koude wind en daarna was het lekker.

Woningen zijn echt schrikbarend duur geworden. Ik vraag me wel eens af waar het gaat eindigen qua prijzen.

10 jaar geleden kocht ik alleen een riante volledig gerenoveerde 2 onder 1 kap met 500m2 tuin voor eur 185.000.
Nú kosten de 28m2 studio’s een dorp verder al eur 120,00

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:30

Ik ben even aan het kijken voor die rente opslag, maar je moet een taxatie rapport aanleveren en dat kost +- 600 euro? Volgens de rabobank zouden we nu een opslag hebben van 0,2 procent en als we naar 0,0 zouden gaan dan scheelt het 44 euro per maand.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld nu :') Ik zag ook al een eb en vloedbak voor me, maar helaas :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:31

Of je nieuwe WOZ waarde moet een stuk hoger zijn, een Calcasa rapport kan ook, dat ging hier bij ons helaas niet dus wij laten het voor nu even gaan.

Al vind ik 44,- per maand best de moeite waard eigenlijk.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:04

Dais die 44,- heb je best snel terug verdiend .
Wij hebben een extra lening genomen hè, maar betaalden alsnog minder in de maand dan ervoor. :o

Oja de dakisolatie hebben we via de Comfort company gedaan.

Paardaanhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:58

horsii schreef:
Paardaanhuis, neehoor wij zijn ook van de maten afgeweken.
Ze kunnen gewoon aanpassingen doen.
Onze stallen zijn 3,10x3,70 bijvoorbeeld.
En de schuilstal 5,35x6
En de opslag 6x4.

Dan ga ik nog eens contact met ze opnemen!

Boemel flink gewerkt!

Onze hypotheekverstrekker werkt niet met WOZ-waarde, en Calcasa (die mag max 90% beslaan dan voor de hypotheek) wilden wij een tijd geleden doen, maar die deed het niet op ons adres helaas. Maar we vinden het ook wel fijn om voor de verzekering een juiste waarde te hebben, hebben hier binnen ook heel veel opgeknapt, dus gaan toch maar een taxatierapport op laten maken als we klaar zijn.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:36

Verzekering moeten wij idd ook nog laten aanpassen.

We wachten nog even met taxeren, er staan komende maanden nog flink wat klussen ingepland en dan kan dat gelijk meegenomen worden in de taxatie.

Ik ben net klaar met schoonmaken van de nieuwe deuren en ramen. Volgende week komt de aannemer weer en gaan ze verder met de rolluiken. Je ziet het huis wel echt met de week veranderen en dat is wel tof :j

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:10

Dais_ schreef:
Ik ben even aan het kijken voor die rente opslag, maar je moet een taxatie rapport aanleveren en dat kost +- 600 euro? Volgens de rabobank zouden we nu een opslag hebben van 0,2 procent en als we naar 0,0 zouden gaan dan scheelt het 44 euro per maand.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld nu :') Ik zag ook al een eb en vloedbak voor me, maar helaas :')

Ik ben een super stille meelezer.. Maar wij hebben onze WOZ waarde bij de Rabobank aan kunnen leveren. Heeft ons de kosten voor een taxatie rapport bespaard :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:28

Ik had vanmiddag een kijker voor Mir.
Iemand die een projectpaard zocht.
Netjes op tijd en iemand die met veel gevoel en de juiste timing met haar werkte.
Kreeg respect en gaf haar respect. Hij snapte gelukkig wel heel goed waar ik tegen aan loop.
Nu afwachten of hij er verder mee wil.

Ik vond t echt zo spannend. Had er buikpijn van. Met mijn gevoel wil ik haar helemaal niet kwijt, want ze is mijn meisje. Maar mijn verstand zegt dat het beter is zo.

Helemaal nu ik gezien heb dat de uitvoering beduidend beter uitkomt bij een conditioneel fitte en snelle jongeman die niet steeds moet stoppen om uit te hijgen :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:35

Spannend boemel. De juiste komt vanzelf voorbij en als dat deze is dan moet het zo zijn.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:55

Boemel, spannend hoor. Dit klinkt wel als een potentieel goede match, al blijft het altijd moeilijk om afstand te doen, zeker als je er al zo veel ziel en zaligheid in hebt gestoken.

Met de huidige huizenprijzen is een taxatie waarschijnlijk snel terugverdiend. Calcasa werkt vooral goed bij de meer gangbare huizen. Ze hebben natuurlijk veel data nodig om tot een goede inschatting te komen. En dat werkt niet met 'onze objecten' want die zijn meestal niet zo gangbaar.

Dais, fijn als je steeds meer klussen kunt afvinken!

Marit, wat een veelzijdige ponies heb je toch! super leuk! En gratis conditietraining gehad. ;-)

Vandaag was het bij ons heerlijk weer om buiten bezig te zijn. We gaan morgen een paar dagen weg en dat betekent dat er iemand komt om de dieren te verzorgen. Dus alles moet schoon, opgeruimd, bijgevuld en klaar staan. man man, ik heb daar zoveel werk en stress van dat ik me soms afvraag of het op vakantie gaan het allemaal waard is. Maar goed, de schapen staan in een nieuw weitje, de kippen en konijnen hokken zijn schoon en alles is bijgevuld. De pony's zijn zo goed als klaar; Bennie heeft zijn beweging vandaag nog even gehad. Nu alleen mijn huis nog opruimen en de tassen pakken. Ben nu al moe..