Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:02

Wat eens schatje Robijn.

Afbeelding
Vorig jaar juli

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:05

Prachtig wel die manen <3

Ik kijk soms ook met weemoed terug maar het scheelt me heel veel werk nu het gewoon lekker simpel is _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:10

Ik ben wat dat betreft heel simpel; gemak voor paard en paard gaat voor mooi. Dus als iets mij of het paard 'in de weg' zit gaat het er af. Een Tinker of Fries zou aan mij niet besteed zijn :D

@retje: super moment! Dat vergeet je nooit meer :)

Hier is de smid net weg. Bolle was braaf en maar goed ook want de smid had last van hooikoorts en geen adem genoeg om niet-meewerkende paarden te doen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:18

Vind de manen van de tinker wel echt heel mooi moet ik bekennen. En ik realiseer me nu pas dat die halve Haflinger van ons eigenlijk ook lange manen ‘hoort’ te hebben.

Maar ik hou niet van al dat haar. Ieuw ieuw ieuw. Hij had al een sport coupe en dat houden we zo. Hier op de foto gesnoeid door stiefdochter (knip ‘m op een later moment wel netjes, ze was zo trots haha).

Afbeelding

Denk overigens dat stiefdochter er ook niet over nagedacht heeft, want die houdt enorm van lange manen. Alleen Sporty kwam al kort gewiekt bij ons dus dit hoort bij hem haha.

Voor mij ook geen Fries of Tinker om die reden. Ik hou niet van veel behang wat in de weg zit en wappert. Wel om naar te kijken trouwens. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:21

Ik kan het wel echt heel mooi vinden als het niet onderin in van die lelijke punten hangt.
Maar ik kan me Aurelia weer helemaal niet voorstellen met lang weelderig haar _O-

Daar is ze te onnozel voor denk ik :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:06

Ik vlecht ook niet, maar hier komen ze nauwelijks onder de hals uit. Ik vind het prachtig, dat lange haar, maar niet praktisch inderdaad

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:17

Mijn IJslander zijn manen blijven ook constant op dezelfde lengte eigenlijk. Net zo rond de onderzijde hals. Maar die borstel ik eigenlijk ook nooit, alleen af en toe met mijn vingers erdoor met wat cowboy magic erop. Maar als ik dat een keer per maand doe is het veel.
Vlechten doe ik niet, veel te bang dat hij een vlecht eruit zou schuren (niet dat hij zo erg schuurt, maar goed, gaat om het principe)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 17:18

DuoPenotti schreef:
Wat eens schatje Robijn.

[ Afbeelding ]
Vorig jaar juli

Ik heb mij n Tinkers net weer gevlochten gisteren. Beide hebben zo’n 5/6 lossen vlechten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:26

Ik vind die manen echt prachtig DuoPenotti <3
Handig lijkt het mij wel niet. Misschien voor de zomer toch eens een sportcoupe om hierna terug te laten groeien ? Ik heb de neiging om de manen in wilde vorm te laten hangen, maar eens wat meer in het werk toch de sportcoupe voor de mooi. Het staat bij een warmbloed al snel slordig, zeker als ze er hier en daar een pluk afschuren en ondanks ik prima kan voelen of ik op het goede been zit, vind ik het toch vervelend als ik het niet kan zien :o
Moest ik een fries hebben zou ik het wel echt zonde vinden om ze te knippen.

Vorig weekend konden de paarden voor de eerste keer op de paddock. Ik ontbreek nog hier en daar wat zand dat bijgeleverd moet worden. Er komen nog bomen en struiken bij in de hoeken en naast de stal. De eilanden zijn al beplant met bottelroos. Daar komen nu al bladknoppen op. Ik had jullie foto's beloofd, maar heb een filmpje ge-upload van hun eerste minuten erop <3 Het beeld gaat dus nog sterk veranderen door de beplanting (dat is althans de bedoeling).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:36

Een hoop geknor in het begin :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:35

xXutopiaXx schreef:
Oh dat is wel een goeie inderdaad.. stroomdraadjes over de grond.. tis inderdaad heel erg zonde dat ie niet gewoon hier blijft.. hij zou ook mákkelijk over het hek kunnen springen, maar dat doet ie dan weer niet :? :')

Trouwens... vorig jaar hebben jullie mij aan de eco-buster gekregen.. kreeg nu een mailtje dat de navulverpakkingen in de aanbieding zijn (per 6).. 8-) Ik ben 100% voor, dus ga ze weer bestellen, en waarschijnlijk ook in de schuilstallen ophangen +:)+

Nice bianca! :D

Gelukkig valt de schade mee Maartje!

Ik dacht jippppieee, maar wij hebben die van insect free.
Zouden die er ook op passen? Weet iemand dat?

https://www.insect-free.eu/start-set-di ... J1EALw_wcB

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:47

Betadine,Wat een beschaafd brave rondjes voor de eerste keer op de track :)

Ik heb net 5 vlechten gemaakt en er 40 cm af geknipt, nu komen ze nog aan de onderkant van de hals :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:48

Dat gaat mooi beheerst Retjehorse, super.

Prachtige manen DP, was het slikken na het knippen? Dat is echt veel, gedurfd ;-)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:06

Karin_deB schreef:
xXutopiaXx schreef:
Oh dat is wel een goeie inderdaad.. stroomdraadjes over de grond.. tis inderdaad heel erg zonde dat ie niet gewoon hier blijft.. hij zou ook mákkelijk over het hek kunnen springen, maar dat doet ie dan weer niet :? :')

Trouwens... vorig jaar hebben jullie mij aan de eco-buster gekregen.. kreeg nu een mailtje dat de navulverpakkingen in de aanbieding zijn (per 6).. 8-) Ik ben 100% voor, dus ga ze weer bestellen, en waarschijnlijk ook in de schuilstallen ophangen +:)+

Nice bianca! :D

Gelukkig valt de schade mee Maartje!

Ik dacht jippppieee, maar wij hebben die van insect free.
Zouden die er ook op passen? Weet iemand dat?

https://www.insect-free.eu/start-set-di ... J1EALw_wcB

Die zou hier absoluut ook in moeten passen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:16

Retje, wat goed. Ze doet het super goed.

Wat een gave manen DuoP. Echt om van te dromen.

Fijn dat de teack open is Betadine. Ziet er goed uit.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:24

Mijn graaf mannetje heeft het als volgt opgelost met zijn honden :

Stroom op de grond
Goede plas water zodat ze het touwtje niet gelijk zien en het niet aan hem linken. Poot er in, doen ze misschien 2x, probleem opgelost. Ze komen uit zichzelf niet voorbij die lijn.

Petsafe werkte ook goed hoorde ik van iemand anders, behalve bij één van de katten, die trok zich er geen zak van aan.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:28

Malenka schreef:
Wat goed zeg! Mooi rustig opgebouwd.
Ja, rust vind ik zo belangrijk in het hele beleringsproces. Ik hoef binnen een week geen nette rondjes te kunnen draven als mijn paard daar nog niet aan toe is. Zolang mijn paarden er zich maar comfortabel bij voelen, dan ben ik ook blij. :D

DuoPenotti: Prachtig wel die lange manen! Ik kan me inbeelden dat het ook veel werk is om te onderhouden. := Ik zou ook niet weten wat doen. :')
Krijgen we een foto van het eindresultaat? :D

xXutopiaXx: Ik wil anders wel de rest van mijn leven vakantie. :')

Robijntjah: Ja de eerste keer op de rug en dat je dit zelf kan/mag doen... Echt een magisch moment. <3
Je hebt bijna een palomino. :D

DubbelFun: Oei dat is niet makkelijk werken voor je smid als hij er zoveel last van heeft. := Gelukkig waren ze braaf. :D

betadine: Oh, echt prachtig om ze zo blij te zien! <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:35

Wat fijn dat ze rond kunnen betadine!

En DP heeft kapster gespeeld. Beetje gelukt qua "recht maar niet té recht"?

Jeej, ik ook trots
Afbeelding

Afbeelding

Nu kunnen we verder oefenen

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:42

Ideaal zeg! Heel mooi gedaan Akshay!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:44

een trailer op ukkie formaat, ziet er goed uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:03

Netjes gedaan zeg. Ik vind ifors echt prachtig <3

Net even ons uitgeleeft bij onze bekapper en deze schatjes mag ik van de week gaan ophalen:Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:09

Robijntjah schreef:
Netjes gedaan zeg. Ik vind ifors echt prachtig <3

Net even ons uitgeleeft bij onze bekapper en deze schatjes mag ik van de week gaan ophalen:[ [url=m/b9Jbf6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die met die oren of met de twijgjes? :P

Credits voor de uitvoering voor mijn vriend. Hij is nogal een nauwkeurig handig typje, erg handig met zoiets :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:12

Fijn zo'n wederhelft :D

Hahaha die met de twijgjes <3

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:30

Dubbelfun: Ja dat knorren is standaard bij spannende dingen. De schimmelmerrie is dan ook een een echt varken op stal. Die heeft ooit op het plafond van haar stal gemest :+ Ze noemt Ca.lista, maar we noemen haar meestal caca.

DP: 40cm. Zal vast een emotioneel moment geweest zijn :(:) :D

Akshay: Gaaf die trailer. Zelf gemonteerd die onderdelen ? Wilde plannen met je ukkies ?

Belker: Dank je. Na het vele werken eraan doet een complimentje wel deugd :o

Retje: Goed bezig. Je lijkt echt fijne paarden te hebben. Deze zomer gaan we is op pad als je een kluspauze nodig hebt :))

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:15

Robijntjah: Je krijgt de schimmel er niet gratis bij? O:)

Akshay: Geweldig zo'n vriend, moet ik ook eens zoeken. :')

betadine schreef:
Retje: Goed bezig. Je lijkt echt fijne paarden te hebben. Deze zomer gaan we is op pad als je een kluspauze nodig hebt :))
Het zijn echt 3 paarden met een super fijn karakter! Ondanks dat ze nog jong zijn (5.5 jaar, 4 jaar en 3.5 jaar) zijn ze stuk voor stuk doodbraaf. En verder zijn ze ook vrij nuchter qua karakter, maar daar staan de rassen wel bekend om. :j

Oh lijkt me leuk om eens samen op pad te gaan! Als we gaan rijden, zal het wel met Aliaa te doen zijn. Aan Naranja waag ik me nog niet. Ondanks dat zij super braaf is, is ze wel heter qua karakter. _O-
Zit jij in mijn buurt dan?