Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:50

Ik ben blij dat ik nu niet met de kruiwagen het land in hoef,dat is echt niet te doen.Makkelijk als je de hoopjes gewoon over het hek kunt kieperen :D

Man wat zou ik er wel niet voor over hebben om met weer van de afgelopen dagen een ritje te kunnen maken -O-

Urielle

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:08

Ik heb net even lekker gereden, zalig! Paard staat nu onder de lampen en straks de volgende.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:26

Urielle: Als je wil, dan ben je zo Z dressuur. Z springen is lastiger. Ik vind het ook wel een fijn idee dat ik alles meteen Z mag starten. Ik mis de B niet, je moet alleen een half jaartje langer wachten voordat je op concours mag. Voor je bedrijfje wel handig!

Het is hier wel zo dat paarden van een ander voor gaan op die van mijzelf. Mijn eigen paarden hoeven niets en dan word ik zelf wat makkelijk met rijden. Zonder doel kom ik een beetje in de 'tralalaa'-modus. Maar het is ook zo dat trainingspaarden voor gaan in de verzorging, omdat ik nog zuiniger ben op het bezit van een ander. Het komt nu zo uit dat 1 van mijn eigen paarden liever in de oude stal staat, omdat hij zo autistisch is als maar kan, maar anders is het ergens een beetje een gek idee dat je paarden aan huis hebt en dat de paarden van een ander er luxer bij staan dan die van jezelf. :P Maar goed, hopelijk kan ik dit jaar de andere stallen erbij zetten, dan is dat ook weer opgelost.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:40

Z springen hoeft niet van me hoor, durf ik niet op af te rijden hahaha. Maar B of L zou leuk zijn, aantonen dat je allround bezig bent. Maar idd met twee paarden Z dressuur zou leuk zijn. Ik heb er nu twee M lopen dus het lijkt me haalbaar om te bereiken.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:49

Zo, gaat snel zeg!

Welkom Sientje, heel herkenbaar.. Hier voorlopig ook nog zat werk.

Urielle, Z moet te doen zijn toch? Zeker als je de eerste keer gehad hebt ben je er de tweede keer zo weer ;)

Ben jaloers op de mensen met uitrijmogelijkheden! Hier zit eigenlijk vrij weinig, als je een beetje leuk wil rijden moet je toch met de trailer op pad.

Vandaag weer stappen gemaakt. Mijn oude heer naar zijn hopelijk laatste plekje verhuisd, oftewel hier thuis. De paddock was mooi droog, dus dat is voor de mok wel fijn. Daarna een hooivoorraad voor hem ingeslagen. Mijn moeder kwam hier te gast om te oefenen in de rijbak, ook zelf nog gereden. Het licht in de 2e stal is klaar nu. Meteen m'n toekomstige poets/wasplaats in gebruik genomen, staan we in elk geval droog en uit de wind. Ik hoop nu dat het weer een beetje rustiger wordt, want 5 paarden op 2 adressen kon ik al amper bijbenen, laat staan 3 adressen en 2x per dag heen om te verzorgen := Helaas heeft mijn studie er toch zwaar onder geleden, ook vanwege het constant twijfelen over de gezondheid van mijn paard..

Ik heb voorheen op fokkerijen gereden en daarna ook nog paarden van anderen doorgereden. Vond het altijd erg leuk om te doen, maar ik hou het liever als hobby naast een echte :P baan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:54

Oké, ik zou eigenlijk gaan rijden vandaag, maar blijkbaar gaat paardlief dus voor de slee, als het er vanmiddag nog ligt.

Geeft niet, we gaan dit weekend naar Christiaan Provoost, het is de bedoeling dat hij haar voor de wagen gaat zetten. Beetje extra oefenen kan geen kwaad. :+

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:55

Ben ik weer blij dat ik zaterdag in de binnenbak getraind heb en gisteren een lekker buitenritje heb gemaakt. Stomme sneeuw!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:57

Oh ik zit er niet mee eigenlijk. Buiten of in de bak, ook met sneeuw rijd ik gewoon.
Maar ik moet er wel bij vermelden dat ik een heel verstandig paard heb, die gewoon voorzichtig doet en stevig op haar benen staat. Steviger dan ik zelfs. :o

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:00

Dat hij op zijn benen blijft staan, daar twijfel ik ook niet aan. Hij wordt alleen net wat te enthousiast van sneeuw :)
Buitenrijden is ook geen optie want ondanks dat hij goed verkeersmak is (buiten tractors en grote vrachtwagens) vindt hij passerende auto's in de sneeuw heel erg eng. Dat krakende geluid wordt hem teveel :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:01

Aaah dat is niet zo handig nee. :+
Dan beter een dagje wachten, je hebt gister en eergisteren nog gereeden, dus dan is een dagje vrij sowieso niet verkeerd.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:02

Hij mag van de kliniek sowieso geen 3 dagen achter elkaar lopen en loopt op deze moment max 4 dagen per week. Maandag is ook altijd een vrije dag voor hem gelukkig :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:03

Ohhh dat komt mooi uit.
Hier begint het eigenlijk al weer te smelten, misschien is het vanmiddag alweer weg. Dan ga ik denk ik een ritje met oogkleppen op doen, kan ze daar alvast aan wennen. Ik zie wel hoe of wat, nu eerst wat aan mijn school doen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 10:49

Is het vandaag ook mooier weer bij jullie? Hier schijnt het zonnetje.. Wel nog veel wind, maar dat nemen we er dan maar bij :)

De jonge eet gelukkig weer zo goed als normaal. Nog niet met evenveel enthousiasme maar het gaat binnen.. Waarschijnlijk toch een beetje kleinzerig.
Hij is nu 5x onder het zadel geweest, vrijdag komt de fysio om hem een keer 'basic' na te kijken en dan mag hij weer een tijdje op rust denk ik.

Deze week beginnen we met de voorbereidingen voor de grondwerker. Oude draad weghalen, palen klaarleggen, .. en volgende week start hij met zijn werken :)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:53

Nee helaas geen zonnetje :(
Vies druilerig weer hier.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:57

Niks geen zon, het sneeuwt aan een stuk door!

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:05

Wat gaat dit topic toch hard steeds!

Ik lees veel over natte bakken en weilanden en sneeuw. Gelukkig van beiden geen last :D Al vallen hier wel steeds (hagel)buien… Mijn bak blijkt bijzonder goed gedraineerd, er is ondanks toch behoorlijk wat regelval de afgelopen weken geen plasje te bekennen.

Ik zag ook nog een vraag voorbij komen over het slepen van de bak met een pallet. Zo doen wij het hier ook en voorlopig werkt dat nog prima. Doordat mijn bak nog wat te mul/los is werkt dit nu denk juist beter dan een sleep die de bovenkant los trekt.

Afgelopen weekend ben ik weer lekker aan het klussen geweest aan de stal (de stal is nog niet af). Ik heb 2 kanten zwart gebeitst, is erg mooi geworden al zeg ik het zelf :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:06

Gypsy schreef:
Niks geen zon, het sneeuwt aan een stuk door!

Hier ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:16

Hier zon afgewisseld met natte sneeuw buien en wat hagel. Land is zeiknat. Bak is goed.

Wij slepen ook met een pallet (nou ja, mijn man....)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:06

hier vanmorgen een grote ijsbaan, gewoon echt een laag ijs op de bestrating. heb de 3 drachtige merries dus echt op stal moeten houden. De ruinen konden er nog wel uit.
gebrurd me echt nooit, maar zag vanmorgen geen andere optie.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:23

hier ook buien met sneeuw en regen, vies weer

iemand ooit met zijn paarden naar Duitsland geweest voor een wedstrijd of vakantie?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:26

Ja, ik rij wel eens buitenritje door Duitsland, ook export. Bekenden die daar wonen hebben tijdelijk een hengst staan van NLse vrienden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:27

vragen jullie dan steeds een gezondheidsverklaring aan?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:33

Voor elke buitenrit? Zou gek zijn :D :P

Nee zonder gekheid, we zijn ervan op de hoogte dat het officieel moet, maar nooit gedaan. Eerst keer overleg gehad met NLse DA van hoe of wat verplicht was, en zelfs zij zei dat die gezondheidsverklaring nagenoeg nooit daadwerkelijk na gevraagd wordt. Afgelopen zomer gingen wij met merrie en veulen naar de keuring, we reden met nogal een opvallende combinatie (http://www.paardentaxidevonwood.nl/images/auto.jpg) door DL en werden dus gevolgd en aangehouden. Ze wilden toen alleen even kijken en paspoort van mijn merrie inzien, verder nergens na gevraagd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:35

okee, ik wil een weekje naar Duitsland met het paard maar moet 200 km Duitsland in dus niet net over de grens.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:38

Je gaat met Belgische auto? Dat valt wel meer op natuurlijk. Moet je zelf weten of je dat risico neemt. Op die ene keer dat we aangehouden zijn rijden wij altijd met Duits kenteken dus dan val je ook niet op. Ik woon op 400 meter van de grens aan provinciale weg, geregeld controles tegenover ons huis op papieren (veel vrachtverkeer) en openstaande boete's etc., maar nooit gezien dat ze paardentrailers van de weg halen eigenlijk, en er rijden er toch heel wat voorbij.