Maar je moet geen paard houden omdat je er geld mee verdient
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Nessa schreef:Wat hebben wortels met slecht kuil te maken?
Hier krijgen ze gewoon goed voordroog. Wortels alleen een keertje als extraatje. Wij kopen overigens een zak van 20 kg en geven dat aan 4 paarden.
Maar 20 kg wortels in een week aan 1 paard. Wat een onzin.
Slecht voerbeleid.........
Een paard kan prima 20kg wortels per week verstouwen, maar dan moet je voor de rest ook goed voer geven. Bovendien kun je van die wortels prima wortelspamppot maken (of gewoon eten) wat het leven ook weer iets goedkoper maakt.
Gezien de kosten die sommige maken, zou dat aan moeten spreken......
Nessa schreef:Een paard houden is sowieso niet goedkoop. Daarnaast kun natuurlijk dure spullen kopen of juist een goedkoper merk. Want je hebt halster van 50 euro en 5 euro
Maar je moet geen paard houden omdat je er geld mee verdient
PinkPrincess schreef:joyce2 schreef:En goedkopere stalling zoeken is geen optie?
Dacht ik ook al aan, bij ons in de omgeving is het heel normaal tussen de 250 en 350 euro.
Maar die 100 euro is toch ook wel verschil.
Majabeestje schreef:JoycexLynn12 schreef:Ik zit onder amsterdam en dat merk je echt! Ben in december verhuisd van een stalling waar ik gemiddeld 420 betaalde.. Ja voor alleen de stalling
Sodeju zeg![]()
Ik vind in deze regio 200 euro al veel..(oost groningen)
DatBenIkNou schreef:Toch zou ik niet willen ruilen hoor. Sta ook direct aan het bos en ben toch wel gesteld op de luxe die ik nu heb. Iedereen beleeft zijn paardenhobby natuurlijk op z'n eigen manier en ik vind de gezelligheid rond verenigingslessen, wekelijks springles, KNHS wedstrijden en dergelijke ook erg leuk.Die Extra's zijn er over het algemeen niet op de wat eenvoudigere/goedkopere stallen.
Soepkommetje schreef:Februari:
Stalling 0 (ik heb een eigen wei)
Hooi: - E 225
Hooinetten + slowfeeders - E65
Magic brush set van 2 - E7
Totaal E 297
Dan heb ik 2 bijrijders (2 paarden)
+ E150
Totaal E297 - E150 = E147
Met het hooi doe ik wel zo' n 2 a 2,5 maand.
Maart word duurder (rekening rijvereniging)