Hij is bang van schokdraad van de paarden dus dat hadden we ook naar de buren toe gespannen maar hij schiet er onder/tussen door. Dus we gaan een extra draadje spannen. Tot die tijd kan ie mooi in de ren.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 02-03-21 10:37
Is dat patsafe ding zo'n halsband die eerst geluid geeft en als ze toch doorlopen een schokje? Mag dat nu nog wel omdat er een verbod is op stroom bij honden?
Het werkt inderdaad heel goed, kennis van me gebruikte dat ook en hond had het snel door hoe het zat.
Anders werkt vaak een gewoon stroomdraadje ook wel.
Dat hadden wij ook voor Brego.. zo'n bandje wat eerst begint te piepen en uiteindelijk een schokje toedient als ie te dicht bij 't draadje komt. Maar hij had al heel gauw door, dat als ie gewoon VOLGAS over dat draadje gaat, dat ie te snel is... en ie geen schok krijgt.... Daarnaast heeft ie dat kastje om z'n nek ook nog 's volledig gesloopt... dus dat was gauw over óveral hebben we een 2m. hoog gaashek, op een paar meter na, en daar naait ie 'm er steeds tussenuit.. want ruim 1ha om overheen te rennen is natuurlijk niet genoeg... Buren vonden 't allemaal niet zo erg.. maar er woont hier een klein stukje verderop iemand met veel vogels (als in: struisvogels, paradijsvogels, zwarte zwanen enz.) en daar heeft ie 's nachts een keer een struisvogel over het hek gejaagd.... en dat was het einde van de vrijheid voor Brego Nu komt ie elke dag een paar keer buiten, even onder toezicht... of hij ligt aan de ketting...
Brego is ook zo'n monster ja Wat dat betreft al blij met onze ren. Dat scheelt al veel.
DuoPenotti
Geplaatst: 02-03-21 11:26
Kun je die meter niet afzetten met een stroomdraadje of zo? Eigenlijk wel zonde, heb je het zo mooi afgezet en dan kun je er geen gebruik van maken.
Hier een paar huizen verderop hebben ze 3 draden bij de poort gespannen op 2 cm van de grond. Denk zo'n 75 cm uit elkaar dat ze echt over een "raster" moeten. Rijden ze met de auto dus wel overheen. En ik zie die honden dus altijd braaf er achter liggen. Misschien een idee?
Akshay
Geplaatst: 02-03-21 11:35
Ik zie brego in gedachten gaan en ga stuk. Oeps..
Kan daar niet nog een stukje even hoog hekwerk bij?
Blij dat wij én geen springers hebben, en alles omheind met 1.50 hoog. Alleen voor de kleine rat de spijlen te ruim dus, maar daar gaan we een gaasje langs maken. Vind die stroomdraadjes op de grond altijd leuk eruit zien. Maar a. Hoe ga je met je paard weg dan. En b. Wat als ze bedenken "de brego" te doen..
DubbelFun
Geplaatst: 02-03-21 11:36
@dp: Dat heeft mijn hooiboertje ook voor zijn St. Bernard en de lobbes heeft er diep ontzag voor.
Oh wat een drama die honden... die van ons blijft gelukkig netjes achter de poort, al kan hij daar zo overheen springen als hij wil Poort moet niet open staan, dan is hij weg
Hier stond vanmorgen de pony weer aan de verkeerde kant van de draad. Tussen de nieuwe planten... echt kreng dat het is. Heb nu een stuk een 2e draad gespannen maar de draad was op, dus van het weekeind even een betere oplossing bedenken. Hopelijk blijft ze komende nachten op de juiste plek. Schade viel gelukkig enorm mee... 1 linde geknakt en 1 beukje uit de grond gelopen/trokken. Rest kan ik niks aan zien
Haha wat gaan jullie hard. Ik lees hier over ontsnappende honden, die van ons blijven gelukkig netjes op het terrein.Wij hebben wel zo'n onzichtbare omheining ooit aangeschaft maar gelukkig is het niet nodig.
Wij hebben tweedehands een grote hooiruif en een poetsplaats (palen/tussenschot) op de kop getikt! Erg blij mee, al moeten we nog even wachten op de ruif.
Oh dat is wel een goeie inderdaad.. stroomdraadjes over de grond.. tis inderdaad heel erg zonde dat ie niet gewoon hier blijft.. hij zou ook mákkelijk over het hek kunnen springen, maar dat doet ie dan weer niet
Trouwens... vorig jaar hebben jullie mij aan de eco-buster gekregen.. kreeg nu een mailtje dat de navulverpakkingen in de aanbieding zijn (per 6).. Ik ben 100% voor, dus ga ze weer bestellen, en waarschijnlijk ook in de schuilstallen ophangen
Nice bianca!
Gelukkig valt de schade mee Maartje!
DuoPenotti
Askay als de paarden door dezelfde ingang moeten is het idd lastig, maar hier thuis ga met de paarden door een poort waar we dan weer niet met de auto komen. En ver springen lukt dus niet met zo'n "raster"
Hier is de poort altijd dicht en gaan we er met de auto door de honden vast, dus hier doen we niks speciaals
Retjethorse
Geplaatst: 02-03-21 14:42
Wat hebben jullie duivelse honden zeg, allemaal graag ontsnappen.
Ik ben kei blij vandaag, ik zweef echt op een wolkje. Mijn kleine vosje was super flink, voor het eerst een mens op haar rug!
Akshay
Geplaatst: 02-03-21 14:44
Wat stoer Retjehorse!
De kleine duivelse hond hier loopt alleen weg als ik weg ga. Als ik niet door de poort ga kan ik hem gewoon los laten Hij is nu ook buiten, met Olafje. Het is echt ontzettend lekker weer.. Ik wil een week vakantie
Ik ben in dubio, de lange manen van mijn merrie halveren of niet. Nu zit het altijd in een hengstenvlecht. Onder die vlecht zweet het nu alweer. Als ik het halveer kan ik meerdere losse vlechtjes maken. Dus wil geen sportcoupe...maar die hele lange manen zijn ook zo mooi, al zie ik ze zelden....wat te doen... Hardop gezever van mij dus even
Leuk retje, genieten is dat altijd he, zo'n 1e keer!
Ik heb een lekker ritje gemaakt met mo
JudithO
Geplaatst: 02-03-21 15:50
DP, Punette heeft voorheen ook altijd in de vlechten gestaan. Op een gegeven moment waren wij het ook echt helemaal zat en hebben we de vlechten er gewoon uit gelaten. Nu is het nog steeds heel lang, maar wij hebben al dat werk er niet meer aan. We vlechten het alleen als het echt heeel erg heet weer wordt (30+).
DuoPenotti