Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 16:36

Pb, haha maar als ie met zoveel moeite maar 10 cm de grond in wil dan staat het vast ook best stevig?
Beetje dezelfde manier waarop wij de buitenomheining hebben gedaan. Wil nu alleen palen op plaatsen waar geen groot materiaal bij kan komen.

Oh soep < Als ik weer een keuken heb dan ga ik daar zo van genieten. Als alles gaat zoals gepland heb ik straks 7 maanden geen keuken gehad. Dat is niet handig.

Ik duim voor je dat het aan wil slaan Lynn_Nikita!

palousa_boy

Berichten: 10435
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:55

Vaak komen we niet verder omdat er graniet vlak onder de bodem ligt of we stuiten op grote keien. In de zomer is de grond sowieso te hard en kansloos om een paar palen de grond in te krijgen.
Voorjaar of najaar is hier vaak tijd voor palen, in de winter is het vaak weer te nat voor de trekker :+

Libera

Berichten: 4001
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:02

Hier ook grote keien idd, hebben er ook al een paar uitgegraven en een grote rotswal mee gebouwd :j

superpony
Berichten: 25405
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:03

PB, dat is wel lastig. Ik zie het al voor me als je steeds een plekje zoekt waar de paal de grond in kan, heb je een heerlijke zigzag afzetting :)

Lynn, sterkte. Wie weet. Dan heb je het iig geprobeerd en dat kan voor jezelf ook heel belangrijk zijn.

Lekkere soepjes. Pompoen hou ik niet zo van en zoete aardappel nog niet geprobeerd. Ik maak wel met regelmaat preisoep en daar zijn ze hier erg dol op. Het is ook heel makkelijk om te maken natuurlijk.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:44

Ooh soep!! Lekker.
Ik maak vaak uiensoep, groentesoep en dikke pittige tomatensoep.
Vooral uiensoep is favoriet.

Nou als het goed is komt morgen de loonwerker die in april al zou komen en in mei, juni, juli...enz.
Ben heel benieuwd of ie ook echt komt hahaha.
Als hij dan nog niet komt dan ga ik echt op zoek naar een ander.

Mijn honden houden ook niet zo van autorijden.
De herder wordt dan ook misselijk en kotst de auto onder.

Iemand een tip tegen horzels.
Ik Weet dat ze niet steken maar Puck is al een uur panisch rond de mestbult aan het galopperen en Melle als een debiel aan het rondlopen.
Rocky interesseerd het geen bal en die blijft gewoon dom staan als er een horzel bij zn been zit.

superpony
Berichten: 25405
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:15

Ow, uiensoep klinkt ook lekker. Ik ben type; wat een boer niet kent, dat eet ie niet, maar wordt laatste jaren steeds beter. Maak ook steeds vaker een recept dat ik tegenkom.

Heb wel al heel vaak geprobeerd tomaten creme soep te maken, maar mislukte vaak. Smaak wel oke, maar niet zo romig als in het restaurant bijv.

Mijn Border Collie was ontzettend misselijk altijd in de auto, maar wilde toch met haar trainen. Was echt een drama, elke keer auto onder spugen.
Toen gingen we op wintersport en was zij 7 maanden, maar moest toch mee. Heb toen reistabletjes gekregen en die hele weg gegeven ( Noord Italie ). Op de terugweg ging het erg goed en heb ik er minder gegeven. Daarna is ze nooit meer ziek geweest in de auto. Ik denk zelf door de positieve ervaring van niet meer ziek zijn ook.

Vandaag is een nieuwe mestbak bezorgd. Grote vrachtwagen op pad naast onze paddock en soms zie je dan paarden wat reageren of rennen. Die van ons vinden het iets te interessant, dus moest ze even vastbinden aan het huisje, zodat we geen platte pony zouden krijgen.
Leuk dat ze braaf zijn hoor, maar vorig jaar waren er grote machines in de tuin van de eigenaren bezig en had ik hun op ene kleiner stuk gezet. Uiteindelijk toch wat takken zooi via onze paddock laten oppakken met grote graafmachine. en het snoeien met een kettingzaag was gewoon gevaarijk, omdat ze ipv bang zijn, weglopen, schrikken er bovenop komen staan. Was zoooo blij dat ik erbij was en ze weg kon houden. En echt, coole paarden zijn super fijn, maar soms ook bloedirritant, hahaha

Vorige week wilde trouwens de eigenaar wat van hun stalzoldertje pakken en zet zoals een normaal mens doet, een trap neer. Heb ik toch mn paarden maar even weggehaald die kwamen kijken, want ze zijn ook uiterst behulpzaam :p ( van de wal in de sloot type's )

Azmay
Berichten: 18008
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:17

Ik krijg de kriebels van alle vliegen hier en het is verdomd benauwd :x

Hond in de auto is hier geen probleem, Spip zit de hele tijd in de kofferbak met haar hoofd op de achterbank geleund zodat ze alles mee krijgt en Lilith ligt super schattig bij mijn voeten.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:32

Handig zulke behulpzame beesten superpony.
Rocky kan er ook wat van. Die gaat de hele tijd in de weg staan als ik de paddock aan het mesten ben. En dan ook gewoon bijna in mn broekzak.
Als ik hem wegduw staat ie er met 3 sec weer :roll:

Vliegen hier ook enorm veel weer.
Alles heeft het masker weer op.
Gewoon niet normaal.
Die krengen steken ook heb ik gemerkt.

Na donderdag wordt het een stuk kouder dus hopelijk ook die rotvliegen weer weg.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:41

De stekers zijn stalvliegen Claudia. Dat zijn echt nare beestjes. Zien eruit als onschuldige huisvliegen, maar dan uitgerust met een snuit waarmee ze kunnen steken. :x

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:55

Interessant stukje over de esdoorn.
Heftig zeg je paard er aan verliezen! En dat terwijl er meer zijn die ze bij de wei of padock hebben.
Eiken hebben we hier ook genoeg.
Met de koeien roosters bedoel ik dit soort:

Afbeelding

Even snel een duidelijkere foto;

Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 19:10

Haha superpony het is net of je onze Willem omschrijft. Die vind ook alles leuk en interessant. Maar is daardoor zelf soms mega irritant.

Horzels als in dazen? Wij hebben 2 vallen staan van paardnatuurlijk en sindsdien zie ik ze niet meer. Maar of dat aan de vallen of zwaluwen ligt laat ik in het midden ;) hopelijk komt de loonwerker!

Ah zulke roosters! Ik weet nooit hoe die dingen heten en hoe ik ze moet zoeken. Zal eens kijken op koeienrooster. Ziet er namelijk goed uit en ook mooi ruw.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:16

Die stalroosters lijken mij ook zo ideaal.
Toevallig vanmiddag nog naar gekeken op MP.
Helaas weinig hier in de buurt.

Ja die stalvliegen zijn echt irritant.
Kan niet eens rustig buiten zitten.

Selka nee Horzels. Die dingen die die gele eitjes leggen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 19:41

Ohh die heb ik al heel lang niet gezien. Ik hoop dat dit zo blijft.

Waar zoek jij op Claudia? Op koe rooster en beton vind ik niks.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:52

Wat kletsen jullie hard!

Die koeienroosters lijken me ook handig. Misschien ook wel een idee als verhard stuk.
Ook wij moeten voor de winter nog een verhard stuk hebben in ons mini paradijsje. Die steeds een beetje verder af komt.

Prikpaaltjes komen hier ook amper de grond in nu, het is nog steeds heel erg droog hier. Geen noemenswaardige regen gehad.
Vijver staat bijna droog.

Verder zie ik leuke pupjes voorbij komen, niet naar kijken.. ik wil ze allemaal :')

En mensen die weer lekker aan het rijden zijn.

Daan heeft gisteren de betonpalen eindelijk weer rondom de weide staan. WAt een klus.
Kunnen we hopelijk snel de afrastering in orde maken.

Gisteren lekker gereden met de 'nickrope', wat doet ie maflinger dat toch braaf. Natuurlijk heeft hij er ook wel een beetje misbruik van gemaakt, een paar happen vers gezaaid gras eten. :')
Het beetje water wat nog in de vijver zit. -O-

Afbeelding

edit. Ik vergeet een update te geven over Oscar. Die zit nu aan de antibiotica. Waarschijnlijk een fikse bacteriële infectie in de holtes, maar de oorzaak is niet duidelijk. 2x per dag een pil en dan moet het binnen 2 a 3 dagen verbeteren, zo niet dan terug voor nader onderzoek.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:56

Zo daar zit echt nog weinig water in.
Als het goed is gaat het rond het weekend weer regenen.
Hopelijk slaan de pillen aan bij jullie hond.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:00

Ja ik hoop het.
Ik las trouwens nog iets over een hond met iets in het oor, wat naar!
Is het er nu helemaal uit?

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:16

Oh dat houdt niet meer over in de vijver inderdaad!

Ik heb mijn paardjes sinds gisteren weer op de huurwei staan. Die had ik tijdens de ergste droogte met rust gelaten en er staat nu zo'n 20 cm gras. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe blij ze zijn, haha. Het is dat ze goed gemanierd zijn, anders had ik de weg van huis naar de wei niet hoeven lopen, ze kunnen me wel voortslepen, gaat allemaal niet snel genoeg. :') Gek genoeg gaan ze vervolgens na een 45 minuten net zo lief weer mee naar huis, dat dan wel.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:26

Dan zijn ze indd goed gemanierd.
Ik krijg die van mij echt niet van de wei als ze er op mogen.
Ik moet altijd even op letten als ze water gaan drinken. De bakken staan op de paddock.
Ze gaan alle 3 altijd tegelijk drinken en dan kan ik snel de wei weer dicht doen. :')
Ze hebben vorige week 1 wei kaal mogen eten en gisteren nr kleinste weitje die ik toch wil laten frezen.
De grote wei mogen ze pas volgende week donderdag op omdat ik vorig week mestkorrels heb gestrooid.
Hopelijk groeien de andere 3 weitjes ook nog een beetje.
Afbeelding
Deze is Mest op gekomen.
Staat nu tussen de 20 en 30cm gras.

palousa_boy

Berichten: 10435
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:38

Hier ook van die nieuwsgierige paarden, die lopen nogal eens in de weg als ik met de trekker iets in de wei wil doen.
Met hooi brengen eten ze al van de baal voordat ik überhaupt in de wei sta, met maaien blijven ze gewoon staan als ik aan kom rijden (en als ik bijna stil sta doen ze pas een stap opzij :roll: ) etc

En idd ook als ik met de kettingzaag of bosmaaier bezig ben, schrik me af en toe rot als er weer een in m'n nek staat te likken.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:57

Lynn_Nikita schreef:
auw, klinkt pijnlijk, beterschap

Ik ben aan het twijfelen om de arts te bellen om de kat in te slapen, ze eet zo slecht, zelfs de vis die ze 3 dagen wel at eet ze nu amper en ze is in die dikke maand tijd van 3.5 naar 2.2 kg gegaan
Ze heeft nu metacam sinds enkele dagen vanwege de ontstekingswaarden uit de bloedtest maar ik merk nog geen verbetering. Wel is ze nog vrij levendig voor haar leeftijd en ik blijf er nu tegenaan hikken Bloeduitslag waren leverwaarden hoger maar dat komt omdat ze niet eet, nieren waren iets afwijkend maar gezien haar leeftijd nog netjes


Ik las laatst een stuk van een da die aangaf wanneer je het dier echt moest laten inslapen (als je tenminste het beste wil voor je dier en niet voor jezelf). Daarin stond ook gewichtsverlies en niet meer eten.

De keuze is altijd beroerd. Maar aan de andere kant; als het dier bijna op is, is dit het laatste wat je nog voor hem kan doen.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid. :(:) Y;(

Lynn_Nikita

Berichten: 25578
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:58

Fabster schreef:
Lynn_Nikita schreef:
auw, klinkt pijnlijk, beterschap

Ik ben aan het twijfelen om de arts te bellen om de kat in te slapen, ze eet zo slecht, zelfs de vis die ze 3 dagen wel at eet ze nu amper en ze is in die dikke maand tijd van 3.5 naar 2.2 kg gegaan
Ze heeft nu metacam sinds enkele dagen vanwege de ontstekingswaarden uit de bloedtest maar ik merk nog geen verbetering. Wel is ze nog vrij levendig voor haar leeftijd en ik blijf er nu tegenaan hikken Bloeduitslag waren leverwaarden hoger maar dat komt omdat ze niet eet, nieren waren iets afwijkend maar gezien haar leeftijd nog netjes


Ik las laatst een stuk van een da die aangaf wanneer je het dier echt moest laten inslapen (als je tenminste het beste wil voor je dier en niet voor jezelf). Daarin stond ook gewichtsverlies en niet meer eten.

De keuze is altijd beroerd. Maar aan de andere kant; als het dier bijna op is, is dit het laatste wat je nog voor hem kan doen.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid. :(:) Y;(


Dat was op bokt in het boekje van een dierenarts of niet?

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:08

Serieus hoe kom ik van een irritante tinker af.
Volgens mij is ie verliefd op me ofzo :') Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:33

Fabster schreef:
auw, klinkt pijnlijk, beterschap

Ik ben aan het twijfelen om de arts te bellen om de kat in te slapen, ze eet zo slecht, zelfs de vis die ze 3 dagen wel at eet ze nu amper en ze is in die dikke maand tijd van 3.5 naar 2.2 kg gegaan
Ze heeft nu metacam sinds enkele dagen vanwege de ontstekingswaarden uit de bloedtest maar ik merk nog geen verbetering. Wel is ze nog vrij levendig voor haar leeftijd en ik blijf er nu tegenaan hikken Bloeduitslag waren leverwaarden hoger maar dat komt omdat ze niet eet, nieren waren iets afwijkend maar gezien haar leeftijd nog netjes


Ik las laatst een stuk van een da die aangaf wanneer je het dier echt moest laten inslapen (als je tenminste het beste wil voor je dier en niet voor jezelf). Daarin stond ook gewichtsverlies en niet meer eten.

De keuze is altijd beroerd. Maar aan de andere kant; als het dier bijna op is, is dit het laatste wat je nog voor hem kan doen.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid. :(:) Y;([/quote]

Dat was op bokt in het boekje van een dierenarts of niet?[/quote]

Nee, gewoon op een website van een dierenartspraktijk. Kan m alleen nergens meer vinden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:53

Wat ontzettend naar dat de kat toch niet meer wil eten :(

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:55

Azmay schreef:
Ik krijg de kriebels van alle vliegen hier en het is verdomd benauwd :x


Ja echt he...zo benauwd