Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:45

lovey_ou schreef:
Rena100 schreef:
Baal er alleen van dat het niet bij een winkel in de buurt te koop is, zit je weer met verzendkosten. Dan wordt zo'n potje wel gauw heel duur :(

Volgens mij worden NAF producten altijd gratis verzonden! Super handig want als ik dan niet tot het bedrag kom waarbij je gratis verzenden krijg gooi ik iets van NAF in mijn winkelmandje. Dan heb je in feite €6,95 oid korting op je NAF product :')

Waar is dat dan? Bij DocHorse of andere webshops?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:52

Nies_ schreef:
lovey_ou schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :)) Hou wel echt van een netjes getoiletteerd paard al ziet die van mij er nu niet uit :') Heb der een maand geleden geschoren maar wil der nog een keer scheren. Dekens liggen alleen nog bij de wasserette dus zal nog even moeten wachten..

Lotgenoot

Zag je ellende voorbij komen :')

Rena100 schreef:
lovey_ou schreef:
Volgens mij worden NAF producten altijd gratis verzonden! Super handig want als ik dan niet tot het bedrag kom waarbij je gratis verzenden krijg gooi ik iets van NAF in mijn winkelmandje. Dan heb je in feite €6,95 oid korting op je NAF product :')

Waar is dat dan? Bij DocHorse of andere webshops?

Oh laat maar dacht dat NAF die afspraak met iedere webshop had maar als ik door ga naar verzendwijze staat er indd verzendkosten :') Denk dat het alleen bij hypostore is. Daar had ik toen besteld :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:38

Oh ik zie hier een vraag staan over droogshampoo, da's een goeie! Wil ik ook wel weten of dat werkt!

Ik heb ook enkel (ijs)koud water ter beschikking, geen solarium en geen overdekte poetsplek (tenzij in de stal, maar daar ga ik 'm niet wassen). Droogshampoo zou een ideale oplossing zijn om 'm bijvoorbeeld toch ietwat minder grijzig te krijgen voor de wedstrijd volgende week. Als dat werkt.

De soap met de korte manen gaat voort: zijn 2 buren schuren (nog) regelmatig, ik gok de ene door effectief die rotvliegen en mugjes die ik nog steeds zie, de andere denk ik door te warm te staan met een gevoerd regendeken (pony komt de stal amper uit...). Mijn paard schuurde niet maar was wel elke keer enorm blij als ik 'm ging krabben of rossen met de roskam onder de manen. Hij ging er echt voor staan zelfs.
Nu de manen een flink stuk ingekort zijn en uitgedund, heeft ie dat veel minder. Er kwam wel bij het uitdunnen een aardige hoeveelheid grijs stof en schilfers uit de manen.
Straks is het nog beter om die manen voor altijd zo kort te houden omdat ze anders de manenkam verstikken...

PanamaD

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:55

Ik heb t zonet gebruikt. T werkt wel. Niet zoals wassen maar manen zijn wel schoner. Ben vergeten een na foto te maken dus dat komt vanavond of morgen.

Wel een foto dat ik weer heerlijk der voor pootjes geschoren heb! Kwam heuwl veel haar afAfbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:59

heb je gewone droogshampoo van bij de drogist gebruikt?
Mijn paard is bruin met zwart, dus als het ergste stof er al uit is ben ik tevreden. Voor de voeten maak ik wel even een warm sopje met mijn gebruikelijke zeepje. Dan ga ik er met een goede handdoek extra overheen om de voeten goed droog te krijgen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:01

Droogshampoo van de kruidvat. Kon geen goeie foto maken paard had natuurlijk weer gerold :)

Maar ik denk wel dat het helpt. Hier was de mest uit de manen weg. Kost maar 2,50 daar wilde ik t wel voor proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:03

Vrijdag naar de Kruidvat, die zit hier om de hoek :))
Ik gebruik ook al hun haargel Xtra Strong ipv Naf braid it up om bijvoorbeeld strakke dotten te maken.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:53

__denise schreef:
Jullie dit al gezien? Nieuw product van NAF.

[ [url=m/JlGxji.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hoeft het niet uit te spoelen blijkbaar. Gebruiken met warm water (emmertje met dit spul).
Ben benieuwd of het een beetje werkt. Wij hebben alleen maar koud water, maar een emmertje warm water is wel aan te komen.
Die van mij is gewoon grijs van de stof en zweet. Krijg je er gewoon niet uit gepoetst :n

Ik heb deze besteld! Komt morgen binnen. :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:45

Hoe werken jullie de staart bij? die van mij heeft bovenaan van die lelijke plukken, maar heb geen idee hoe ik het netjes kan bijwerken

(beetje ongelukkige foto :+ )
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:56

Ik doe daar niks aan. Ze zou het kunnen scheren.

Afbeelding
Ik heb de quickknot xl geprobeerd vandaag. In dikke, te lange en vieze manen. Maar het zat als een huis! Alleen doorsteken in de knot was een beetje lastig.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:15

Gisteren staart gewassen van de palomino.
De dag er voor wel al helemaal uigekamt met cm want het was een en al dreads.
Ik heb de eerste keer gewassen met gewone shampoo van grand national, daarna met cm shine in yellow out, uitgespoeld en weer met shine in yellow out en laten inwerken. 3x dus . Heb het met emmers (warm water) gedaan en hij vond het niet zo leuk. Dus heb eigenlijk niet helemaal goed kunnen wassen tot boven. Meer de onderkant en een klein stukje vanaf de staartwortel.

Dit is het resultaat.. het is echt een stuk schooner geworden en alle beetjes helpen maar ben benieuwd of ik dat gele er ooit uit krijg..
voor en na:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooi weer die korte pootjes!

Die quick knot lijkt me echt super handig, jammer dat het nu pas bedacht is, nu ik het met naald en draad een beetje door krijg haha

Met die droogshampoo, word het dan niet grijs en dof bij donkere manen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:20

Grijzer en doffer dan het nu is kan bijna niet bij dE mijne :')

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:21

Varekaj schreef:
Grijzer en doffer dan het nu is kan bijna niet bij dE mijne :')

:') :Y)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:32

Sanne96 schreef:
Hoe werken jullie de staart bij? die van mij heeft bovenaan van die lelijke plukken, maar heb geen idee hoe ik het netjes kan bijwerken

(beetje ongelukkige foto :+ )
[ Afbeelding ]

Ik knip dat gewoon weg. Als je het een beetje netjes en zorgvuldig doet zie je er niks van. :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:09

denk dat droogshampoo vooral goed werkt bij witte paarden. dat laat echt zo'n witte waas achter namelijk. ik zou het niet snel op mijn paard met zwarte staart gebruiken...

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:44

Tutten voor baby’s? 8-)

Afbeelding

Afbeelding

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:58

Supercute Nynke <3
Wat een schattig baby hoofje

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:02

Aahh <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:44

Strakke beentjes panama!

Ik knip ook niks weg bij de staart, het groeit heeeel langzaam. Kan het nu net bij de vlecht in stoppen :')

Strak peelie! Hier allemaal van die kleine haartjes bij de manenkam, maar die gaan er met de volgende scheerbeurt af :')

Mooi gevlochten Eldora, zo kan ik het niet :') Dat is wel een nadeel aan lichte staarten. Je ziet het direct als het smerig is. Hier een zwarte staart, dus je ziet het niet.

Maar als het straks weer een beetje weer is en ik heb mijn tuinslang geinstalleerd gaan de staart en benen er echt aan geloven <<) Denk dat het water wat eraf komt bijna zwart is

Dankjewel Bellehorses en Laurie! Ze voelde zich direct een prinsesje volgens mij :') :')

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:51

Knappe baby heb je toch Nynke <3

Potate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:21

Dat is al een heel verschil met eerst eldora1 ! Ziet er goed uit, ook mooi gevlochten!
Nynkster dat halstertje erbij ook <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:24

Ja ik kan nu nog even genieten van haar eigenwijze koppie met het ''stout'' op de neus :o
Ze is er namelijk al bijna uit gegroeid, alles zit op zn grootste gaatje. Op naar maatje shetlander *\o/*

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:21

Sanne, mijn paard had ook heel lange plukken bovenaan de staart, en ik vond dat dat haar achterhand veel smaller deed lijken. Bovenaan waren de plukken toch zeker 25 cm lang.. vlechten vond ik een beetje penny voor op wedstrijd, maar los ook geen porem.. dus nu scheer ik het ouderwets op. En ben er heel tevreden mee :) Afbeelding

Hier had ik het enkel nog maar geknipt :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:45

keshia schreef:
Sanne, mijn paard had ook heel lange plukken bovenaan de staart, en ik vond dat dat haar achterhand veel smaller deed lijken. Bovenaan waren de plukken toch zeker 25 cm lang.. vlechten vond ik een beetje penny voor op wedstrijd, maar los ook geen porem.. dus nu scheer ik het ouderwets op. En ben er heel tevreden mee :) [ [url=m/YiRhin.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier had ik het enkel nog maar geknipt :)

zou je misschien een pb willen sturen hoe je het doet?

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:11

xTesske schreef:
Hey ik kom even binnenvallen. Ik ben een stille meelezer en heb een vraagje aan jullie.

Ik wil staart en manenzakken maken voor mijn paard maar vroeg mij af van welke stof ik dit het beste kon maken. Ik wil niet dat ze doorweekt zijn mocht ze in de regen staan maar ik wil ook niet dat ik iets erom doe wat slecht voor haar is.

Tevens nog wen vraagje hierover. Bij de staart maak ik de zak vast boven of onder het einde van het staartbot

Niemand?