Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:48

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:30

Moet nog even bijlezen maar wilde alvast even reageren :)

Vivat schreef:
Wat een goede info over de weide inzaaien en onderhouden, ik moet ook gaan beginnen met rondvragen wat de kosten zijn om het opnieuw te laten inzaaien. Wij hebben maar een klein stukje wei,volgens mijn vriend is het totaal 30x70m, dat zou ik toch wel moeten redden met 1000,-? :+ zou varkensmest een goede bemesting zijn als ik vraag of ze de halve dosering gebruiken van wat ze bij de buren op de schapenweide doen?

Dan zou ik namelijk samen met de buurvrouw daarvoor af kunnen spreken, iemand hier uit de straat komt dat doen hoor bij hun maar dan is die jongen er toch al scheelt misschien ook weer in de kosten

Hier is gelukkig niet zo veel sneeuw gevallen en het meeste is al weer weg

Ik heb mijn stuk van 24 x 80 m in laten zaaien voor E180,-

Varkens- en kippenmest zijn uit den boze voor een paardenweide,veels te zwaar in voeding.Alleen paarden-koeien-,of kunstmest is geschikt.

Hier hadden ze vorig jaar bij de buurman een combi van varkens-,en kippenmest uitgereden.Er was afgesproken dat er mest gereden zou worden maar niet dit.Hij was dan ook "not amused"toen hij het hoorde.Er moest dus ook een sneede voor de herfst afgehaald worden en opgeruimd.

Even nog een plaatje van gistermorgen...

Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:55

Ooooh wat je zegt, een plaatje is het!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:58

Mooie hooikist Karev :)
thanks Tinky en zeker een heel mooi plaatje :j

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:18

Tinky, zo bij jou is wel een flink pak sneeuw gevallen. Prachtig plaatje.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:02

Was ruim 7 cm en niet grappig als je eerst met de sneeuwschuif in de weer moet om bij je paarden te komen :+ -O-

Maar goed...leuk op de foto,geeft mooie beelden.Uitzicht vanaf de oprit is niet verkeerd :) maar van mij mag die rommel wel wegblijven nu.Ben er helemaal klaar mee >;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:24

Hoi allemaal, mag ik me hier ook melden? Heb grond en stal en een huis om de hoek. Grond is ongeveer 3,7 hectare, stal is een voormalige houten koeienschuur. Hebben sinds 5 jaar 'work in progress', als je denkt met het ene klaar te zijn, dient het volgende zich aan. :') Behalve ponnies, deels zelf gefokt, deels pensionado, hebben we ook logeer schaapjes en -koetjes.

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:27

Afbeelding

Dit is een foto van gisteren bij ons... Ook een behoorlijk pak sneeuw. Vandaag ligt het er grotendeels nog steeds.

Ons weiland (beetje lastig te zeggen hoe groot, 20x60 + 15x15 denk ik, niet zo heel groot), was oorspronkelijk gewoon gazon en dus ook ingezaaid met een 'speelgazonmix'. Nadat de drainaige erin gelegd was, was het behoorlijk zwart en dus met de hand doorgezaaid met een 'weidemix'. Ik zou echt niet weten wat er precies in zit. Mijn vader is heel trouw met kunstmest en stikstof strooien en verder maaien we regelmatig de hoge stukken bij en steken het onkruid uit. Veel werk, maar het is een klein stukje

karev: mooie hooikist! Hoe ziet de bodem eruit? Ook van die planken zoals aan de zijkant, of is de bodem helemaal dicht? Hoe zwaar is de kist? En heb je er een rooster oid bovenop liggen of kunnen ze het hooi er zo uithalen? Zie dat jij in gasselternijeveen zit, ligt daar geen sneeuw?
Laatst bijgewerkt door heleen06 op 31-01-15 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:28

Dat herken ik. Denk je klaar te zijn. Gaat er een tl lamp kapot ben je uiteindelijk een halve dag bezig om een deel van de bedrading te vervangen en een nieuwe lichtbak op te hangen incl. Studie van vreemd gekleurde elektra draadjes.
Nou ja, mijn vriendje dan. Ik ben gewoon druk geweest met de paarden, kippen, stallen en erf.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:48

Heleen de sneeuw is al weer weg gesmolten gisteren.

De kist is best zwaar. Kan hem alleen niet verplaatsen. De bodem is net als de zijkant. Maar er zijn 3 plank hoogtes vanaf ivm mini. Die zijn op de bodem getimmerd net andersom zeg maar. Komt uit Veendam mocht je interesse hebben pb maar.
Heb er geen rooster in voor slowfeeden.

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:30

Dan lag er bij jullie denk ik niet zoveel als bij ons, hier is alles nog wit. Grappig, want zover wonen w e niet uit elkaar!

Die kist klinkt wel handig, zwaar genoeg om niet omgegooid te worden, maar de regen kan er wel doorheen. Ik ga er eens overname denken voor de zomer...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 08:46

Hebben jullie toevallig foto's van een weidesleep die achter de auto/ paard kan en die jullie gebruiken en goed werkt. Kan er natuurlijk genoeg vinden op google. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:20

Ik gebruik een simpele pallet. Op de kop. En heb 3 autobanden aan elkaar

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:23

Is een pallet geschikt om een bak te slepen?

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:28

Haha sientje helemaal waar.. :') tis echt van het ene naar het andere.. klaargeraken lukt volgens mij nooit! :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:45

Hier wel vogeltjeM :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:55

Heb net mijn man zo ver gekregen dat hij de ochtendronde van de paarden doet want hij mest nu 1x per week de paddock, het kleine winterweitje en de piste uit omdat ik gewoon niet meer door de modder geraak met de kruiwagen. Ik geloof dat hij ook het overschot van kalk dat we nog hebben op de achterste weide gaat gooien.

Dan kan ik deze namiddag eens lekker op mijn gemak gaan buitenrijden zonder klusjes, woepie!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:56

Mijn vriend doet nu ook de meeste tijd de stallen, hetzelfde probleem met de kruiwagen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:45

Urielle, zijn die paarden nu je hobby of is dat je werk?
Je bent er echt zoveel mee bezig namelijk..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:52

Momenteel hobby.

Ik ben semiprofessioneel bezig geweest met zadelmak maken voor anderen, lesgeven en incidenteel hengsten klaarmaken voor shows en keuringen. De bedoeling was om dat verder uit te bouwen tot bedrijfje . Daar kwamen de kinderen tussendoor en dus is alles iig tijdelijk opgeschort.

Over enkele maanden gaat mijn jongste kind naar school en ik wil nu één à twee jaar hard aan het werk om mezelf (en de paarden) te ontwikkelen (bij voorkeur gediplomeerd en dubbel Z plus geklasseerd in het springen) en als dat lukt zien wat ik nog waar kan maken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:39

Vind het knap dat je het naast je gezin zo intensief nog kan doen. Ook met de kosten... dan moet je behoorlijk creatief worden verwacht ik ;-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:44

Ik werk bij voor de paarden en voor Dev krijg ik betaald :)
Maar nu drie privé lessen per week en dan nog verenigingslessen, dat is wel prioriteiten stellen :j

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:53

Nou zeker...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:31

Dat is wel bikkelen soms denk ik. Dev is de hengst denk ik?

Ik geef zelf ook vaak 5 uur per week les op verplaatsing of de mensen bij ons in de straat gebruiken mijn piste als ze te rijden is. Ook rijd ik vaak paarden voor andere mensen.
Zo kan ik mijn eigen dure privélessen ook betalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:12

De hengst ja, die is gebleven na het zadelmak maken :j