Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:01

anoukwendy schreef:
Haha yep alleen eurostar en eskadron :) maar dit is niet alles hoor ;) ligt sowieso nog een dekje bij de was maar heb nog een aparte kast voor peesbeschermers en halsters maar daar moeten nog meer haakjes aankomen voor de halsters. Zal zo wel een foto maken.
En inderdaad verslaafd aan verzamelen :D

Waar betaal jij dat allemaal van? :wow:

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:02

Vraag ik me ook af! :oo

Veulen84

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:07

Maar als je minstens 70 dekjes ofzo hebt dan gebruik je 5 dagen in het jaar het zelfde dekje. Blijven ze wel lang mooi :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:25

Wauw wat een gave kast hierboven. Bij mij zou dat totaal niet werken. Schone dekjes liggen op stal in mijn kast, meestal liggen er maar 2. Heb dan een verzameling van 20 vieze dekjes in de garage liggen thuis. Als ik weer dekjes nodig heb dan was ik er weer 4 :+ Ik ben te lui om alles netjes te houden.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:24

Haha zijn er 63 :P
Ik was ze eigenlijk nooit, ligt er nu een bij de was, die was echt te vies maar verder blijven ze eigenlijk altijd schoon :)

Nu koop ik niet zoveel meer hoor maar het meeste heb ik heel goedkoop kunnen kopen. Verder ook wel wat gekregen enzo, maar dit is over een paar jaar verdeeld hoor haha

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:30

Wat een kast inderdaad Anoukwendy wauw! Om jarloers op te worden!

Nou heb ik wel een vraagje hier aan jullie creatievelingen..

Zelf al een tijdje aan brainstormen hoe ik mijn dekjes en dingen netjes kan opbergen hier thuis op zolder.
Enige nadeel is dat de ruimte er wel 'is' zeg maar, alleen ja zolder.. schuine wanden...

Gaat hier eigenlijk voornamelijk om dekjes!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:40

Zo iets een idee?

Afbeelding

Gewoon een simpele constructie met planken! De planken kun je dan ook zo ver door laten lopen als je zelf wilt. :)

Ik heb zelf overigens zo'n broekhangsysteem van de ikea (een uittrekbare) waar ik mijn dekjes op heb hangen. Kan deze heel makkelijk uit de kast trekken en zo goed bij mijn dekjes. Zo'n systeem zou je dan ook tussen die balken kunnen hangen, zo ver mogelijk tegen de schuinte van de wand aan maar om er goed bij te kunnen trek je hem gewoon uit en hoef je jezelf niet in een rare hoek te wringen.

HermaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:46

Ik volg ook even! Krijg straks een eigen schuur dus even volgen voor tips :D

Miss_Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:09

Hoi,

Gewoon een vraagje is 100€ een goede prijs voor een kast van 2mx50cmx50cm? Heeft 1 zadelsreun vele hangers en een kleine beschadiging

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:01

chalinka schreef:
Hoi,

Gewoon een vraagje is 100€ een goede prijs voor een kast van 2mx50cmx50cm? Heeft 1 zadelsreun vele hangers en een kleine beschadiging

Let goed op of je zadel hierin past! De meeste zadels hebben meer diepte nodig dan 50 cm, meet dus eerst je zadel op om te kijken of het erin past voor je tot aankoop overgaat.

Verder zeggen je gegevens niet zo veel over de prijs. Watvoor materiaal is de kast van en hoe dik/stevig is hij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:38

Ik denk ijzer of zo zeker geen hout
Leek wel breder op de fotos

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:52

Idd. 50cm diepte kán te weinig zijn.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:30

50cm past mijn kn niet in mijn kast is 75cm diep en dan komt het wat in de deur hangt ook niet in verdrukking met je zadel.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:28

Ligt ook aan de inchmaat?

Ik heb de inboedel voor mijn zadelkamer ook voor elkaar na dit weekend. Alvast maar beginnen met verhuizen, benieuwd hoeveel spullen ik heb verzameld in de laatste 6 jaar. Al ben ik eigenlijk niet echt een grote verzamelaar.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:52

Miss_Ed schreef:

Dankjewel, maar die vind ik echt te duur. Zeker omdat ik minimaal 6 zadelsteunen nodig heb...

Een ijzeren of kunststof zadelsteun is ook prima, maar ik zoek een goed gevormde stang, zodat de kussens mooi blijven en het zadel er niet snel afglijdt. Niet die wegklapbare dingen, die zijn toch minder sterk/degelijk. Helaas kan ik alleen (redelijk) dure houten steunen vinden.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:32

anoukwendy schreef:
vanmiddag mn kast veranderd, eerst hingen mn dekens dus pasten niet al mn dekjes erin.
[img]http://i57.tinypic.com/2zgevxw.jpg[/img ]

nu is het zo :)
[img]http://i57.tinypic.com/2ikrkk.jpg[/i mg]

:oo :oo :~

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:14

_Lorette_ schreef:
Dankjewel, maar die vind ik echt te duur. Zeker omdat ik minimaal 6 zadelsteunen nodig heb...

Een ijzeren of kunststof zadelsteun is ook prima, maar ik zoek een goed gevormde stang, zodat de kussens mooi blijven en het zadel er niet snel afglijdt. Niet die wegklapbare dingen, die zijn toch minder sterk/degelijk. Helaas kan ik alleen (redelijk) dure houten steunen vinden.

Waarom zet je geen advertentie op internet [MP of FB] of er iemand is die deze steunen voor je wil maken voor een schappelijke prijs? Miss. zijn er wel WAOers/AOWers die timmerman/meubelmaker zijn geweest en dit graag willen maken voor je?
Ik vind die bedragen ook bespottelijk duur.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:07

Wat gaaf allemaal zeg!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:26

gohya schreef:
_Lorette_ schreef:

Waarom zet je geen advertentie op internet [MP of FB] of er iemand is die deze steunen voor je wil maken voor een schappelijke prijs? Miss. zijn er wel WAOers/AOWers die timmerman/meubelmaker zijn geweest en dit graag willen maken voor je?
Ik vind die bedragen ook bespottelijk duur.

:)* Ik ken misschien wel iemand!! Bij interesse, stuur maar een pbtje! :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:05

Goed idee. :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:25

Ben ook nog op zoek naar houten steunen. Zag er eentje voor een normale prijs, maar die is denk ik te breed voor de kussens.. Toch maar m'n vader weer lief aankijken :P Mijn zadels passen sowieso niet in de breedte van de kast, dus ik doe ze overdwars (desnoods met bevestiging aan de wand).

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:11

Horze heeft op dit moment 20% korting op stalaccessoires! Ik heb gelijk even ingeslagen ;)

joyfullxjill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 09:54

Ik Ben nog bezig binnekort krijg{Koop} ik misschien me eerste paardje <3 , en daar voor Ben ik nu vlink aan het shoppen. Niet dat ik het erg vind :o . Dus ik ga ook een leuke zadelkast maken! *\%/*

"ik volg dit topic gelijk voor insperatie +:)+ "

Amarensdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:09

Hoi!
Ik ben nieuw hier op Bokt, dus help me als ik iets fout doe haha :p
Ik ben bezig met een ontwerp via Sketchup, mijn zadelkast die ik nu heb is eigenlijk hetzelfde, maar dan zonder de plankjes aan de zijkant.
Ik heb alleen een plak bovenin, vind dit erg lastig dus wil graag wat meer plankjes etc.
Hebben jullie nog tips over dingen die ik erin kan maken ofzo?

Ik heb alles zelf gemaakt, zadel peeskappen etc, behalve het hoofdstel, haakjes en de laarzen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amarensdg op 21-11-14 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt