Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:10

pmarena

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:10

Hoe komen jullie eigenlijk aan je wilgentakken , ik weet ook geen categorie voor Marktplaats :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:12

Ik heb iemand van de gemeente die ik mail, maar ik was dit jaar net te laat.
Dan is eigenlijk hun bedoeling dat je ze in de tuin zet om boom te laten worden, maar dat doen we maar niet :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:32

Dat wil ik wel nog doen , een rijtje takken in de grond en groeien maar met die handel :j

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:33

pmarena schreef:
Hoe komen jullie eigenlijk aan je wilgentakken , ik weet ook geen categorie voor Marktplaats :P

Ik ben ook al lang op zoek....
Je kunt trouwens ook berk geven. Is bloedzuiverend en ze vinden het heerlijk (zowel blad als schors)!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:33

Niet dat ik dat wel kan vinden , berk :P

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:39

Hier zijn door de storm veel bomen omgewaaid, ik heb gewoon enkele grote berketakken meegnomen. De resten laat ik gewoon liggen als knabbelmateriaal en obstakel. Ziet er ook gezellig uit vind ik :j

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:40

Gewoon aan de loonwerkers in de buurt doorgeven dat je wel 'in' bent voor wat berk. Hier moeten ze nog wel eens wat jonge berken rooien en dan krijg ik altijd wat. Of zelf het bos in en wat takken (of jonge berkjes) wegzagen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 17:20

Trouwens nog wat anders , Rena haar hoeven doen ineens raar , is dat bij jullie ook :?

Ik heb haar al jaren zonder ijzers , en die hoeven zijn al jaren heel stabiel eigenlijk. Zo om de 3 maanden of soms zelfs nog een stuk langer , werd ze bekapt door Simon Lingbeek. Beviel prima :)

Nu is Simon vorig jaar gestopt , en ik denk dat Rena zachtjes aan wel een half jaar niet bekapt hoefde te worden van de winter :P

Maar nu 2 maanden geleden was het wel een keer nodig en toen is ze dus weer bekapt , zag er ook prima uit , niks raars aan.

Allemaal prima , tot 2 weken geleden toen me ineens opviel dat ze wel erg lange tenen begon te krijgen , echt bizar snel :?

En sowieso groeien die hoeven als kool , allemaal flares natuurlijk en er gaan zelfs hele bonken vanaf nu :oo

(hoeven zijn zo keihard dat ik er zelf echt niet door kom :o )

De hoef is uit zichzelf nu teruggebrokkeld tot een normale hoogte , alleen de stukken aan de voorkant zijn in verhouding te lang , het ziet er echt niet uit :o

Het rare is , als je de hoef van onderaf bekijkt , dan zie je dat aan de zijkanten de witte lijn ineens heel dicht tegen de zijkant van de hoef zit , zowat op het randje gewoon !

Alleen bij de teen zit hij nog wel op normale afstand. Het lijkt aan de voorkant wel of de witte lijn ineens een stuk breder is geworden.

Zal toch geen soortemet hoefbevangenheid zijn , dat die voorkant wat aan het loslaten is ofzo ??

Beestje loopt als een tierelier verder , totaal niet gevoelig en stort zichzelf ook vol overgave de dijk op en af , hoe vaker hoe beter , geweldig vindt ze dat :P

Ik zit nu te wachten tot de nieuwe bekapper tijd heeft.... maar die hadden het hartstikke druk en hebben nog niks laten weten.

Ik heb er een wat onprettig gevoel bij , dus zal dan wel weer iemand moeten zoeken zeker die snel langs kan komen ? Zucht.

Het is dat ze als een tierelier loopt en ook gewoon volop met de benen onder haar lijf staat , ze is niks aan het ontzien ofzo , dus het zal allemaal wel meevallen , maar ik heb dit echt nog nooit gezien bij haar , dat die hoeven zo idioot hard groeien :=

En die rare witte lijn....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:59

Ik zie hier ook zo iets, maar denk dat het niet meteen is dat de hoeven hard groeien, maar dat met de droogte er snel nieuwe zool is aangemaakt en oude eruit gegooit. Dan heb je plotseling bijna 1 cm wand staan die je niet verwacht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:20

Het zou idd maar zou kunnen dat de oude zool nu er uit gekomen is.
De wand moet je toch makkelijk kunnen afvijlen ??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 18:47

Met een slijptol misschien :P

M'n collectie vijlen is ook niet meer zo scherp en ze zien er zo raar uit dat ik er ook niet echt zelf veel aan durf te doen.
Laat er maar lekker iemand met goed gereedschap naar kijken :)

Ik zal even wat foto's maken van die bolle d'r voeten voor de grap.

Zie http://www.boomloosrijden.nl/hoevenrena.htm , de eerste 2 zijn van linksachter , de volgende 2 van rechtsvoor , en de laatste is van X-jaar geleden net na een bekapping. Was rechtsachter zo te zien :)

Dat die witte lijn nu zo dicht tegen de zijkant aan zit zal wel komen door dat rare gebrokkel , maar die rare brede uitloper aan de voorkant vind ik maar maf :=

Toch zie je vanaf de zijkant weinig spectaculairs....

*gaat weer verder met boekhouding*

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:38

Niet zo heel raar eng eigenlijk. Hielen zijn te hoog, kwartieren zijn al op lengte afgebroken en tenen nog niet. Voorse en achterste deel gelijk maken aan het midden en je hebt weer normale voet.
Voetje ziet er een beetje uit als hoge hak : voor en achterkant op de grond en in het midden komt het licht er onderdoor.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:55

Idd, gewoon de teen eraf en je hebt weer een normale voet. Maar ik zou daar zelf echt niet aan beginnen en de smid zijn werk laten doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:25

Dat bedoel ik : die teen is zo raar dat ik er niet aan durf te zitten , geen idee tot hoever die terug moet , en ze heeft nog nooit zo rare brede witte lijn gehad , dat vind ik eng :P

Het licht dat er onderdoor komt is denk ik gewoon van dat brok dat afgebroken is ? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:53

Juis omdat bij de teen een brede witte lijn zit moet die er helemaal af tot aan de witte rand dus.
Dan kan de hoefwand daar niet meer gaan wijken en zal de WL weer smaller worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:45

Tot zover de theorie , maar hoe krijg ik dat er af met een verzameling botte mesjes en verroeste vijlen :D

Had ik nu nog zo'n leuk hakmes met een hamer , of een goede kniptang....en meer kracht :P

Ik ben echt net zo'n T-rex , best wel sterk , alleen niet in m'n handen :P

Dus zal echt op de bekapper moeten wachten.

Maar ik vind het zo stom , dit heeft ze nog nooit gehad , hoe kan dat nu ineens wel dan :?

In 6 weken !! Normaal zie je dan nog niks aan die voetjes !

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:47

pmarena schreef:

Je kan zelf wilgenbomen planten... Ze zijn enorm makkelijk ! Je moet deze knotten, en dan heb je wilgentakken ! Je kan er ook af een toe een paar vanaf knotten, en dan bijna het hele jaar door af en toe een bosje geven ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:47

Met droogte en keiharde grond kan het hard gaan, zie het hier ook.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:05

Over die vaten... Ik weet niet of jullie al tot een oplossing gekomen zijn... maar je kan ook een koeien-drinkbak(zo noem ik ze maar) gebruiken... Die drinkbakken waarbij ze met hun neus moeten pompen... (op mijn stage hadden we dat ook, ze begrepen dat allemaal :))

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:20

Gezelschap van Bram en de kleine Kwetal hebben Appie enorm opgeknapt... ik denk dat we de goede kant op gaan. Trigger dus wel eenzaamheid???

Wat een voeten PM!!! :oo Dat je ze durft te laten zien :+
Vijl bestellen bij Werkman? Safe Edge wordt aanbevolen... of de power vijl van Paardnatuurlijk... (dúúúúúúr!!!)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 23:31

Ja erg hè , en dat 6 weken na een bekapping !! Ik kan er echt nog niet over uit :D

Nee joh ik wil ook helemaal niet zelf vijlen , die hoeven zijn keihard , dan ben je een hele tijd aan het tobben , jenst met mesjes en vijlen in je handen omdat die hoef te hard is.....wat een getob allemaal joh :n

Laat een pro dat maar lekker doen , 4x per jaar 25 euro , dus 100 euro per jaar....daar ga je zelf toch niet voor lopen tobben als je het al hartstikke druk hebt waardoor je aan het rijden al niet eens toe komt :P

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:35

Ik lees met jullie mee omdat ik paddock paradijsjes zo ideaal vind. Volges mij heb ik ook wel eens iets geport, aan het begin.
Ik heb mijn paardje te koop staan en omdat ze me zo geschikt lijkt om in een paddock paradise te wonen, hoop ik dat deze spam hier mag.
[EA-TK-PP] TK: lieve leuke rustige bomproef E-merrie
Bedankt voor de ruimte!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:45

Ik vijl wel zelf... en mijn polsen, vingers en por in de buik van het paard :+ :P

Soms kwijl ik bij de powertools... maar ja, het loont niet voor 2,5 paard :n

Ik ga slapen :O

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:05

Goed gereedschap is het halve werk...mooi Nederlands spreekwoord, maar o zo waar.
Met een goede vijl haal je er in één streek af waar je met een slechtere vijl 5 a 6 x over doet.
Vijlen is niet zwaar (als je een meewerkend paard hebt :D ) en de voeten blijven er zoveel beter van uitzien.
Met messen werken deed ik eigenlijk ook nooit, maar heb er nu eentje die de stralen er niet netjes afloopt, dus ik moet er toch aan geloven :D

Ik vind het jammer dat die Powervijl niet gewoon op elektriek gaat. Ik heb al eens geprobeerd met een multi-tool, maar had niet de juiste hulpstukjes. Dus dat schoot echt niet op.