Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:26

Ik hoop dat het snoeien mee gaat vallen. Het meeste van de haag staat langs het pad van de paarden. Waar zij bij kunnen mogen ze snoeien. Ik ga er vanuit dat ik dat niet hoef te doen. Aan de andere kant kan ik snoeien en meteen op het pad bij de paarden gooien als voer. Allen de haag voor het huis moet ik helemaal snoeien. Dat is dan ook de enige Haag waar een plant in staat die ze niet mogen eten (krent).

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:29

Hier was het vanochtend ook erg fris en mistig. Maar gelukkig geen ruitjes hoeven krabben. Een van mijn collega's had wel bevroren ruiten dus het was zeer wisselend. Hopelijk vanmiddag nog wat zon. We zullen zien.

Malenka, de helft van mijn voorste wei is omzoomd met meidoorn. En mijn paarden snoeien die niet voor mij. Dus ik sta meerdere keren per jaar enkele honderden meters haag te snoeien. De paarden eten alleen vanaf de buitenkant als ze de wei ingaan. En dat wordt door een tractor onderhouden. Ze eten graag meidoorn maar meehelpen met snoeien, nee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:33

De ex-buren hiernaast hadden ook een mega beukenhaag, van enkele meters hoog. Die werd mechanisch gesnoeid met een door een tractor aangedreven snoeiblad
https://www.verhartgroen.nl/wp-content/ ... 24x366.jpg
Dat was een fluitje van een cent, maar je moet er met aanleg wel rekening mee houden.
De huidige buren hebben er dik een meter afgehaald en flink uitgedund. Dus hopelijk hier dit jaar ook wat minder blad in het voorjaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:10

Ik vind konijnen ook echt doodeng :=

Mooie tuin zeg, ik kan niet wachten tot we daar hier ook eindelijk mee aan de slag kunnen. Eerst het paardengedeelte flink aan pakken en alle verzamelspullen daarvoor de tuin uit :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:20

Konijnen zijn hele gevoelige (vlucht)dieren en snel gestrest en ze hebben flinke tanden. Ik heb meer met cavia's :)

Net de buitenboel uitgemest = fris :brr:

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:21

We hebben een flinke beukenhaag langs de oprijlaan, dat is ieder jaar wel een halve dag werk om te snoeien en vooral op te ruimen, dat is echt veel meer werk dan het snoeien zelf :') De haag die we nu geplant hebben staat in de paddock en zouden ze straks (als het allemaal wat groter en sterker is) in principe van alle kanten bij kunnen. Ik hoop dat de paarden dus het grootste deel snoeien := En dat wat zij niet bijhouden, zouden we dan dus kunnen snoeien en laten liggen, want alles is eetbaar

Leuke dag gehad zo te zien Jolijn en Natasja!

Mooi stuk tuin er bij zeg!

Ik ben ook al weer 2 weekeindes in de tuin bezig, er komt hier echt maar geen eind aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:23

Vandaag mest er iemand anders uit (net als gisteren) dus ik ben vrij vandaag op voeren na. Heb ook een drukke kantoordag. Misschien vanavond nog ff 1 longeren maar verder lekker lammen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:34

Malenka schreef:
Ik moet hem gewoon even delen. Mijn inzending voor de kunstbokaal is af en ik ben er zo blij mee!

[ [url=m/5t8dPR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, heel erg mooi!!! :+: <3

Leuk Akshay, dat de beukhaag staat! Ben benieuwd :D :D Ohh ziet er inderdaad al zo mooi uit!!! <3
Fijn ook van de stangen in de trailer! _/-\o_

Bwahahaha Dais _O- Rondjes gerend in de schuur :') Doet me erg aan m'n werk denken... als de tbs'ers mogen luchten gaan sommigen ook rondjes rennen op de patio := en verder ook lekker bezig geweest zeg!! :D

Robijntjah schreef:
[ [url=m/hmA8un.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xAN0Tr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/So3Fj4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XJJUj4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat ik over mijn vreemde paarden angst en deels over mijn konijnen angst heen ben :+

En wat hebben Natasja en Kevin zonder voorpluk hard gewerkt al zeg.

De mannen hebben nog wat palen gezet.

Jaa, was zo gezellig! :D Precies wat ik nodig had, en supergoed dat je weer een stapje verder over je angst heen bent 8-)

Mooie uitgaven Retje! :oo Maar voor het goeie doel!! En ik zie mezelf ook geen hagen snoeien.. daarom eetbaar voor de paarden, en voor die ik langs de weg wil ooit, huur ik wel iemand in _O-

Zo dan Achaiah! Wat een werk!! :oo Veel plezier met je les straks! :D Paardrijden verleer je zomaar niet, zeker niet in 2 maanden, komt vast helemaal goed :D

Iedereen lekker buiten bezig geweest :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:59

Ik heb vanochtend in de mist gereden. Had beter even kunnen wachten, want nu schijnt de zon. Was niet zo'n lang ritje, maar wel alle hens aan dek. Meneer was een béétje fris. Kop tussen de benen en gaan, dat was zijn motto voor vandaag. := Hij wil er nog niet aan dat ie dit jaar alweer 15 wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:05

Ik heb net die Bolle van mij een paar rondjes PP laten doen, nu heb ik ook weer kuilen van 40 cm diep. Het is er iig lekker fris weer voor.
Hier nu ook een zonnetje.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:31

Flew, ik heb er ook zo een. Nilay wordt 18 dit jaar. Je zou het niet zeggen! Ik hoop dan maar dat hij nog lang, gezond en gelukkig leeft.

Utopia, dank je! Ik heb je een pb gestuurd over het gebruik van een foto van jouw paarden. 8-)

Inmiddels is bij ons het pad van de paarden droog genoeg om het op te hogen. Dat is een onhandige zware klus want de roosters die ik in de blubber heb gegooid om het nog een beetje begaanbaar te houden moesten er dus ook uit. Ik dacht slim te zijn en het stuk simpel af te zetten met een stuk touw. Mijn paarden blijven ook keurig achter een stroomdraad zonder stroom. Dus hier zouden ze ook wel achter blijven. Niet dus! Roos vond het maar stom en schoot er twee keer onderdoor naar mij toe. Ik heb ze er dus maar bij gelaten mijn opzichters.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:25

Haha Malenka, slimme dame. Sterkte met de klus.

Flew, zonde van de mist. Wel gereden, fijn.

We hebben vandaag draad gespannen dus de track is nu omheind. De komende periode mogen ze er steeds een uurtje op zodat het gras langzaam weg gaat.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:39

Fijn belker! Zullen ze niet erg vinden dat ze gras moeten ruimen :))

Succes met ploeteren Malenka. Je hulpjes lopen vast ook niet in de weg enzo hè? :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:56

@Belker wat heb je daar nou voor palen gebruikt aan het begin. Zie ik nou goed dat dat buizen zijn? Dacht aan regenpijp. :D Wat is het en waarom heb je daar voor gekozen?

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:58

Akshay: Hmm ja, als het moet, dan moet het zeker. :') Misschien is dat een idee, een vriend zoeken die het voor mij doet. }> Voorlopig is het just me, myself and I met de paardjes.

Achaiah: Heel fijn om te hebben inderdaad, want zonder al die spullen kunnen er geen paardjes komen. :D
Jij zult je spieren wel nog een tijdje voelen vrees ik. :=

DubbelFun: Verschrikkelijk zeg hoe iemand een dier zo kan mishandelen... Erg moeilijk om het vertrouwen te winnen ook. Vooral zelf heel veel geduld hebben, maar dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan. :+
En die Boon durft nogal. >;)

Flew: Ik heb echt geen tijd om snoeiwerk er nog bij te nemen, dan moet ik helemaal niets meer met mijn paarden doen. :') Echt, respect dat jullie het allemaal kunnen! _/-\o_

MarloesHJ: Wow, respect om zoveel haag te snoeien. _/-\o_

Malenka: Haha die Roos. Dat zou mijn Naranja ook doen, die kruipt ook graag onder draden door en is daar inmiddels zeer handig in. :D

Belker: Ziet er goed uit die track! Ben je niet bang dat het modderig gaat worden als het gras weg is?

Morgen ben ik van plan om voor het eerst op een van mijn jonkies te zitten. Ze is super braaf als ik mijn been over haar rug heen leg en ik heb het gevoel dat ze klaar is voor het zitten. Ben zo benieuwd! *\o/*

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:03

Retjethorse schreef:
Akshay: Hmm ja, als het moet, dan moet het zeker. :') Misschien is dat een idee, een vriend zoeken die het voor mij doet. }> Voorlopig is het just me, myself and I met de paardjes.

Achaiah: Heel fijn om te hebben inderdaad, want zonder al die spullen kunnen er geen paardjes komen. :D
Jij zult je spieren wel nog een tijdje voelen vrees ik. :=

DubbelFun: Verschrikkelijk zeg hoe iemand een dier zo kan mishandelen... Erg moeilijk om het vertrouwen te winnen ook. Vooral zelf heel veel geduld hebben, maar dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan. :+
En die Boon durft nogal. >;)

Flew: Ik heb echt geen tijd om snoeiwerk er nog bij te nemen, dan moet ik helemaal niets meer met mijn paarden doen. :') Echt, respect dat jullie het allemaal kunnen! _/-\o_

MarloesHJ: Wow, respect om zoveel haag te snoeien. _/-\o_

Malenka: Haha die Roos. Dat zou mijn Naranja ook doen, die kruipt ook graag onder draden door en is daar inmiddels zeer handig in. :D

Belker: Ziet er goed uit die track! Ben je niet bang dat het modderig gaat worden als het gras weg is?

Morgen ben ik van plan om voor het eerst op een van mijn jonkies te zitten. Ze is super braaf als ik mijn been over haar rug heen leg en ik heb het gevoel dat ze klaar is voor het zitten. Ben zo benieuwd! *\o/*

Ik heb er ook niet altijd tijd voor hoor. :)) Maar ja, soms betekent heg snoeien wel eens een dagje niet rijden. Ook wel eens twee dagen niet rijden. Is niet anders helaas, de haag snoeit zichzelf niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:23

Die palen stonden er al. Dit zijn de buizen waar het papier op wordt gerold. Ik woon naast de papierfabrieken. ;) Deze staan in het beton en zijn bijna niet te verwijderen.
Ja ik verwacht absoluut modder, maar dat betekent nog eens 90 paddockroosters erbij en het probleem is opgelost. Water trekt hier snel weg. Het ene deel van mijn paddock is altijd droog.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:16

Vanochtend weer alles wit hier, maar met de zon snel weg.

Ede was nog op het nieuws vanwege de Neuro-variant en het afgelasten en de vele zieke (en een paar dode) paarden in Valencia.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:17

Hier moeten we iets gaan verzinnen om de tuin weer hond-ontsnappingsproof te maken :+
Hij liep vanochtend bijna op de n-weg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:24

oei, dat is minder Robijn.

hier nu ook lekker een zonnetje nadat alles wit was.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:24

Robijntjah schreef:
Hier moeten we iets gaan verzinnen om de tuin weer hond-ontsnappingsproof te maken :+
Hij liep vanochtend bijna op de n-weg.

Meer eten, kan ie niet meer door het hek? (Was hier t geval, hond te dik, minder voer, loopt ie spontaan dwars door de spijlen van het hek :') niet de bullmastiff hè, de Dwergschnauzer
Zonder gekheid, we hebben hier schapennet staan om de honden uit de nieuwe tuin te houden (voor ze dwars door de beuk gaan raggen). En dat werkt perfect. Hebben er 2 dagen stroom op gehad en nu is het duidelijk. Hek =ho.

Hier was het ook goed bevroren indd df! Jammer, want zou ze graag de track open doen, maar er staat gras op en ik wil niet dat ze kort gras na nachtvorst hebben.. voelt iets té riskant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:25

Prachtig hier ook inderdaad. Tot 11 u in vergadering en daarna gauw naar buiten.

Vanmiddag langs 1 van mijn bekappers om haar plekje te bekijken en nog meer wilgentakken op te halen <3

hahahahaah hij gaat waarschijnlijk niet door de poort maar via de buren. Apenkop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:29

Als het geen shetlanders zijn is het wel een hond die je 'binnen' moet zien te houden :)

Laatst liep er ook al een hond van de nieuwe buren hier in de tuin rond. Ben ik ook niet blij mee als ik de caafs op het gras heb zitten.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:31

ik kom weer effe onder mn meelees steen, sorry mensen ik reageer niet overal op jullie/we gaan echt zo retesnel. Maar Robijn wij hebben een wireless petsafe systeem en dat werkt echt super fijn zonder ingraven van kabels enzo. Hond heeft de helft van de tijd de band niet om maar blijft netjes op het terrein.
Wij hebben onze vorige hond verloren omdat ze de weg op schoot :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:33

Kennis van me heeft het voor haar kat en dat werkt zelfs daar bij.