Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:23

Hier kostte het spuiten van de bron €300. Is ook met waterdruk gedaan. Niet drinkbaar, alleen om te sproeien. Om het drinkbaar te krijgen moet er een filter tussen, dat is hier in de directe omgeving overal.
Ik heb gewoon een aantal loonwerkers gebeld, er zijn er best een aantal die het doen.

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:09

Mooie bouw ook al voor een 2 jarige, die fries.

Ik heb sinds gisteren een regengoot aan de stal. Ik hoop dat die nu niet meer via de onderkant nat wordt. Stal is nu leeg om te kijken of er nog water binnenkomt en nu regent het natuurlijk niet meer.
Nou ja, gelukkig is het droog, dat testen doe ik wel een keer als het weer gaat regenen

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:05

Lynn_Nikita schreef:

Ik heb sinds gisteren een regengoot aan de stal. Ik hoop dat die nu niet meer via de onderkant nat wordt. Stal is nu leeg om te kijken of er nog water binnenkomt en nu regent het natuurlijk niet meer.
Nou ja, gelukkig is het droog, dat testen doe ik wel een keer als het weer gaat regenen

Er hangt hier wel een hele grijze wolk dus misschien een paar druppeltjes om te testen? En dan gewoon weer lenteweer!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:20

Oh mijn god. Ik wil Dije graag reserveren want wat een kerel zeg <3

Hier dag 2 droog en de plassen slinken al aardig!
Jewel gisteren rondje bos met mn bijrijdster geweest dus die was helemaal happy.

Wij zijn weer geld aan het strooien. 1 april (geen grap) wordt de dierenkooi geplaatst voor de varkens en kippen en in augustus starten ze met de verbouwing boven (een dakkapel over gehele zijde plaatsen +extra badkamer).

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:38

Lynn_Nikita schreef:

Dankjewel :D April wordt ie 3, dus hij is al wel bijna 'volwassen' natuurlijk _O-

Karin_deB schreef:
Oh mijn god. Ik wil Dije graag reserveren want wat een kerel zeg <3

Wij zijn weer geld aan het strooien. 1 april (geen grap) wordt de dierenkooi geplaatst voor de varkens en kippen en in augustus starten ze met de verbouwing boven (een dakkapel over gehele zijde plaatsen +extra badkamer).

Nou hè <3 Ik vind het ook al een hele kerel, maar in z'n hoofd vind hij zichzelf heel klein geloof ik, kruipt graag in je broekzak _O-
Leuk vooruitzicht!! Al die verbouwingen :):) :D

En hier nu regen en hagel.. dus misschien kun je je dakgoot nu testen LN :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:28

Hij is wel echt knap!

Hier wel enorme buien vandaag, zoontje en ik waren heel nat toen we naar de auto liepen haha
Vanaf morgen droog als het goed is *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:43

Ik heb nog geen regen gezien!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:00

Dan viel die aan de verkeerde kant van Eindhoven dus :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:08

Het heeft echt heel erg hard geregend hier vandaag, mijn bak was vanmorgen weer helemaal droog en top, maar nu staan er alweer plassen in zucht ben die regen zo vreselijk zat!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:19

Hier waren het vooral korte heftige buien. Ik merk wel dat de paddock echt droger aan het worden is gelukkig. Stond net natuurlijk wel precies in die ene korte hagelbui de hooinetten te vullen _-:(
Ik krijg nu zelfs goede hoop dat de bak een beetje op kan drogen als het nu 2 weken droog is

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:48

_O- 2 weken droog.
Optimist :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 19:53

Nou indd. Eerst zien dan geloven

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:58

Ik stond me te verbazen dat Jolly zo enorm vies was en nam daarvan een foto vanuit huis. Totdat ik zag hoe het werkelijk in elkaar stak...

Afbeelding

Tel Jolly's benen.
Jawel, hij staat op 3. De vierde hangt vast in Miracle's manen. Echt goed vast ook, ik had maar heel weinig speling om Jolly's voet los te kunnen krijgen.
Gelukkig hebben ze er niks aan over gehouden behalve enorme spierpijn voor Jolly voor deze ongevraagde rek- en strekoefening ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:52

Zo dan!! :oo :') Wat een benarde situatie :oo Dan is 't maar fijn dat ze wat kleiner zijn.. tenminste, kan me voorstellen dat dit met grote paarden een andere situatie oplevert, en heel fijn dat ze duidelijk goed met elkaar kunnen :P :D Gelukkig dat ze er niets aan over hebben gehouden!!!

Poeh, over 2 weken droog.. dat zou fijn zijn! :D

Hier vandaag voor 't eerst de smid op bezoek voor Dije! :D Dus ook z'n voetjes maar even schoongemaakt... Gelijk de eerste keer met water spelen ook achter de rug! Én voor het eerst kennis gemaakt met de hond, van dichtbij dan.. Brego waagt zich niet in de paddock, maar nu was Dije er voor het eerst uit dat Brego ook buiten was, en Brego ziet nergens gevaar in.. 8)7 dus die liep gelijk onder 'm door..... :\ Dije schrok even, versteef iets, en sindsdien.... dikke vrienden :') <3 +:)+

Afbeelding

Voetjes schoonspuiten :D

Afbeelding

Ik ook dikke vrienden :+: <3

Afbeelding

En bij de smid +:)+

Afbeelding

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:55

JudithO schreef:
Ik stond me te verbazen dat Jolly zo enorm vies was en nam daarvan een foto vanuit huis. Totdat ik zag hoe het werkelijk in elkaar stak...

[ [url=m/Gk8r7O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tel Jolly's benen.
Jawel, hij staat op 3. De vierde hangt vast in Miracle's manen. Echt goed vast ook, ik had maar heel weinig speling om Jolly's voet los te kunnen krijgen.
Gelukkig hebben ze er niks aan over gehouden behalve enorme spierpijn voor Jolly voor deze ongevraagde rek- en strekoefening ;)

Jeetje hoe krijgen ze dat voor elkaar joh :oo
Gelukkig staan ze wel relaxed!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:42

Haha nou Jolly stond totaal niet relaxed, Miracle wel. Die vond het vooral raar haha.
Jolly had helemaal trillende spieren in beide schouders. Links van het enorme strekken en rechts van het gewicht steeds op hetzelfde been.
Ik had gepland ze dit weekend te bekappen, maar ik denk dat ik Jolly nog maar even niet doe. Kneusje haha.

Brave Dije! Echt een mooi paard is hij. Zelf ben je ook niet erg klein, of wel? ;)
Laatst bijgewerkt door JudithO op 13-03-20 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:43

Ik kies er deze keer gewoon even voor de voorspellingen te geloven. Moet iets positiefs hebben met al dat Corona gedoe

Jeetje Judith hoe dan :oo

En knappe brave Dije!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:45

Ja mooi hè? Mensen zijn altijd bang voor schapengaas, schrikdraad en hooinetten, Jolly en Miracle bewijzen dat je echt geen vreemde materialen nodig hebt om je benen zowat te breken _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:54

JudithO schreef:
Ja mooi hè? Mensen zijn altijd bang voor schapengaas, schrikdraad en hooinetten, Jolly en Miracle bewijzen dat je echt geen vreemde materialen nodig hebt om je benen zowat te breken _O-

:') :')
Ik ben inderdaad 1.85m :P Met muts op 1.90m :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:56

Dacht al zoiets! Dije lijkt op de foto's met jou ernaast (die bij de smid) gewoon een leuk formaat, terwijl als ik naast een Fries ga staan het paard enorm groot lijkt hahaha.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:22

Dat is schrikken Jolly, gelukkig dat goed afgelopen is.
Dije is gaaf Utopia! Voor zijn leeftijd is hij mooi in proporties.
Fijn dat ze beter weer opgeven, hoop dat de zon zich morgen echt laat zien. Al is het nu al fijn dat het droog is ;-)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:30

Ik zie net dat mn weide waar ik Perlka over gestrooid heb allemaal bruine plekken heeft >;)
Herkent iemand dit? Is dit normaal?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 10:37

Karin_deB schreef:
Ik zie net dat mn weide waar ik Perlka over gestrooid heb allemaal bruine plekken heeft >;)

Meestal gebeurd dat als er niet snel genoeg water overheen gaat. Dan verbrand het gras maar dat kan ik me nu haast niet voorstellen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:12

Karin_deB schreef:

Oh.... >;) Lijkt mij niet helemaal de bedoeling...

Dankje rover! :D

Haha ik heb dat met mijn Tamme ook hoor, die is qua schoft net zo hoog als Dije denk ik. Uiteindelijk gaat Dije een iets grotere maat worden. Maar omdat ze die kop zo enorm hoog kunnen houden, en Tamme zo'n enorm dikke nek heeft, lijkt ie gewoon massive _O- Zelfs vanuit mijn perspectief haha

HET IS ZULK LEKKER WEER!!! :oo :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:29

belle_boef schreef:
Karin_deB schreef:

Meestal gebeurd dat als er niet snel genoeg water overheen gaat. Dan verbrand het gras maar dat kan ik me nu haast niet voorstellen

Wat belle_boef zegt, maar eerlijk gezegd kan ik "verbranden" mij nu ook niet voorstellen.

Ik heb destijds een paar bruine plekken gehad en dat kwam omdat er op die plekken teveel korrels lagen. Verder heb ik daarna het idee gehad dat Perlka niet eens langzaam vrij kwam, maar helemaal niet :')