Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:37

Ben ik even blij dat ik niet meer hoef te gaan winkelen. Ik vond het maandag al een hel in de supermarkt.
Ik probeer in december zoveel mogelijk winkels te vermijden..

Thx Ojajoh! Uiteindelijk vind ik net veel rust in deze beslissing.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:39

Spatter en Yontheke ... beide sterkte :(:)

Ik ga niets met kerst doen,heb dit jaar zelfs geen boom,ben te ziek voor die toestanden.Dat idiote gedoe in de winkels heb ik nooit begrepen :n Alsof de winkels nooit meer open gaan...karrevrachten vol. 8)7

Toen ik nog werkte was ik vaak weg met/tegen kerst...moet je eens proberen om in Manhatten de avond voor kerst een fles water te scoren :x
Je moest in de juiste rij stappen,anders ging je de verkeerde kant uit.Niet grappig als je net een werkdag van ruim 18 uur achter je kiezen hebt >;) _-:(

Snap het niet...kerst komt niet plotseling aanwaaien of zo,toch ruim van te voren bekend zou je zeggen...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:45

Lastig zeg Spatter en dat net de dag voor Kerst.. Al kan ik beamen dat zenuwpijn in een kies ook bij mij meer pijn deed dan mijn driedubbele enkelbreuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:50

spatter natuurlijk ook heel veel sterkte! Ik had er denk ik voor mijn gevoel , expres even overheen gelezen, ik heb sinds mijn hart en alle medicatie zon vreselijk slecht gebit (en ik had echt een prachtige bek vol met tanden), ik heb geen grote kiezen meer over op moment.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:13

@Yontheke: wil je dan helemaal niets doen aan die sarcoid's ?? Want juist nu ze nog niet zo groot zijn zijn ze goed te behandelen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:21

Ik neem aan dat wij allemaal morgenochtend onze paarden staan te mesten en voeren op 1e kerstdag :+. Heel soms heeft aan huis toch nadelen. Nooit een dagje géén paard.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:22

yontheke jij ook sterkte :(:) , moest even terug lezen wat ik nu gemist had.
Altijd moeilijk, zulke besluiten.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:22

Er zijn zoveel verschillende manieren en het vervelende is dat hij de andere 3 sarcoiden op zijn koker heeft. Bevriezen durven ze daar niet. Wegsnijden was geen succes want die is driedubbel teruggekomen en knottenbelt zalf gaat daar niet. Blijft er weinig van over..
Die in zijn oksel/singelplek is nog het minst groot van allemaal maar ik ga hem niet pesten met die chemozalven etc. Sarcoiden zijn echt ondingen die erg moeilijk te bestrijden zijn.
Eerlijk gezegd wil ik daar geen geld meer aan uitgeven ook niet. Hij heeft er verder geen last van.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:24

Ik vind het geen nadeel hoor arabesk :+ hoef je iig niet om 8 uur strak in pak klaar te zitten.
Ik vond het ook nooit erg om op feestdagen te werken

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:25

Hier is het inderdaad ook altijd zo als de rest nog van een kater aan het bekomen is, dat ik al gevoerd en gemest heb en daarna lekker fris aan tafel zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:36

Een moeilijke keuze, maar wel begrijpelijk. Sterkte...

De haartjes bij daglicht zonder flits na een buitenritje, dus met 'helmhoofd' :D
Die gaan morgen bij een little black dress mooi afsteken :D

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:38

palousa_boy schreef:
Ik vind het geen nadeel hoor arabesk :+ hoef je iig niet om 8 uur strak in pak klaar te zitten.
Ik vond het ook nooit erg om op feestdagen te werken

Ik ook niet,is een dag als alle anderen...heb vroeger ook gewoon alle feestdagen gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:41

Het enige wat voor mij anders is met kerst, is dat ik 1 van de dagen extra pak , als vroeg zondag ochtend ritje...
Laat mij verder maar schuiven hoor... (zeg ik heel stoer, maar ik had graag naar mijn moeder gegaan, als mijn auto niet zo op was geweest)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:44

Ik heb een bloedhekel aan Kerst... Ik haat het echt, uit het diepst van mijn hart. Ik steek de schuld op mijn moeder die per se altijd die stomme boom wou zetten voor mijn verjaardag (15 december) waardoor het leek of dat maar bijzaak was :+ Ofzo.

Ik werk dus morgen ook gewoon. Ik heb naast mijn gewone job een vertaalbureau, en blijkbaar sluiten alle concollegae de deuren tussen Kerst en Nieuw. Ketching, ketching voor Point Final ;-)

Yontheke, ik heb helemaal geen ervaring met sarcoïden, dus daarover kan ik niet meeleuteren. Leer weer heel wat bij hier.

DD ik vind het een leuk kleurtje!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:46

Het hele gebeuren hoeft van mij ook niet zo, maar met een huisgenoot die jarig is op 1e Kerstdag is het altijd een volle bak.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:52

Ik hou van kerstfeest en hier komt ieder jaar een echte boom het huis in, maaaar wel na mijn verjaardag, 9 december.
Zo houden we sinterklaas, 5 december, en de verjaardag van mijn zoon, 6 december, ook altijd goed gescheiden.
We hebben jarenlang onze verjaardagen op de laatste zondag van november gevierd zodat alle familie tenminste kon en het echt een verjaardagsfeest was.

Ik heb een hekel aan de donkere dagen en kerst, met al zijn lichtjes vind ik daarom zo gezellig.
Hier wordt alles ook pas opgeruimd na 3 koningen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:54

Ik mag dadelijk vrijwilliger gaan spelen om kaarsen aan te steken en klaar te zetten in het Begijnhof in Turnhout. Tussen 17u en 21:30u komen mensen daar wandelen en naar de kaarsen kijken. Trekt behoorlijk wat volk. Wij doen het normaal ook elk jaar. Mijn tante organiseert het mee dus hangen we er dit jaar aan om alles klaar te zetten en straks ook weer mee op te ruimen. Ach is eens iets anders dan je verplicht volproppen met eten.
Morgen wel kerstbrunch om 11u...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:57

DubbelDun schreef:
De haartjes bij daglicht zonder flits na een buitenritje, dus met 'helmhoofd' :D
Die gaan morgen bij een little black dress mooi afsteken :D

Ja! Dat is roze! 8-)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:10

Arabesk schreef:
Ik neem aan dat wij allemaal morgenochtend onze paarden staan te mesten en voeren op 1e kerstdag :+. Heel soms heeft aan huis toch nadelen. Nooit een dagje géén paard.

Precies dit ja!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:27

Kerstboom staat hier ook altijd. Bij mijn vader niet en dan grap ik altijd dat ik ook maar geen wild stoofpot hoef te maken voor 1e kerstdag :D
Dat doe ik al jaren en neem het dan mee naar m'n vader.
Ben dus ook al druk in de keuken, peertjes staan al te pruttelen en Flappie staat ook al op.
Hoef ik morgen niet zoveel te doen want verder is het idd voornamelijk aandacht voor de paarden met de kerstdagen. En dan als eind van de middag de paarden verzorgd zijn lekker onder de douche en in joggingbroek en slobbertrui aan tafel.
2e Kerstdag wordt wel leuk, gourmetten met zelf uitgekozen familie :D
En dan na kerst t/m nieuwjaarsdag echte familie op visite en dan ook nog eens m'n verjaardag.
Maar dat vier ik gewoon niet :+
Doe mij maar 2 januari!

In de stal hangt trouwens ook kerstverlichting :D Maakt het wel erg gezellig.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:30

Arabesk schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Jaaaaa gelukkig wel!!! En ook gewoon om 5 of 6 uur :j . Ik vind het heeeeeeerlijk. Ga morgenochtend lekker rijden, maar dat doe ik elke vrijdag, dus niets anders als normaal.
Ik heb geen kerstboom, doe niet aan kerstkaarten en al die onzin.

Eet wel lekker, maar dat doe ik de overige 363 dagen per jaar ook.

Ja DD, dat is roze :D .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:03

Arabesk schreef:

ik dacht vanavond snel klaar te zijn.
Heeft er eentje in de waterbak gemest. Kan ik alsnog de tuinslangen weer uit halen. Zucht.

Vaak kom ik niet aan rijden/trainen toe.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:35

Morgen moeten we tegen 3 uur bij mijn moeder zijn.
2e kerstdag buitenritje en 's avonds uit eten.
3e kerstdag in de middag naar mijn schoonouders.

Tijd genoeg dus om ook nog de normale dingen te doen :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:35

Mooi roze is niet lelijk, DD :D

Ik loop toch liever in m'n rijbroek in de supermarkt dan in een vieze spijkerbroek. Heb toch het idee dat mensen bij een rijbroek iets beter begrijpen waar die aparte lucht vandaan komt :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:47

marije wat gezellig!

weer terug van de tandarts
zat een ontsteking bij een kies waar ik ooit al een zenuwbehandeling had gehad :?
Optie van de tandarts---> kies eruit
Euhja, en dan , wil geen gat in mijn mond >;)
Was niet mijn eigen tandarts dus dat bespreek ik wel met mijn eigen tandarts.
Voor nu antibiotica kuur en zware pijnstillers en succes met de feestdagen :evaw: