Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:00

Malenka schreef:
Ik moet hem gewoon even delen. Mijn inzending voor de kunstbokaal is af en ik ben er zo blij mee!

[ [url=m/5t8dPR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:06

@malenka: die is mooi geworden. Oortjes mochten niet naar voren ??

Ik moest vanmiddag ook zo lachen. Ik was even met string-art bezig en dan heb ik het bolletje garen waar ik mee werk in een bloempot liggen zodat ie én schoon blijft én niet de hele kamer doorrolt. Poes komt langs lopen net toen ik het draad een stukje afrolde, dus ze schrikt van het geluid uit de bloempot, kijkt over de rand ewat dat was net toen ik weer een stuk draad verder lostrok, dus het bolletje bewoog weer. Ze sprong een meter naar achteren :+ En dat dus 3x achter elkaar :D
Poes is ook al van het oudere type (17/18 of zo) dus ze heeft waarschijnlijk een heel kort korte termijn geheugen :D
Mijn maaksel van vanmiddag; 9 kleuren op zwart
https://i.ibb.co/Wkts1yc/IMG-1573.jpg

Malenka

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:17

Solleke_Noah, dank je!

DubbelFun, jij ook bedankt! Ik vond de oren naar voren niet mooi staan in de vorm van de tekening. En ik ben graag een beetje dwars. :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:20

Geeft niet, jouw kunstwerk :)
Maar het 'mensenoog' in kombinatie met de oren naar achteren geven een minder vriendelijk beeld. Die blik krijg ik van Boon ook vaak als ik longeer, want daar heeft ze een fikse hekel aan :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:36

Gaaf werk Malenka! Is dat met verf op doek of?

Onderbroekenkunst ;) van DF, leuke kleurtjes zo! Katten kunnen af en toe zo suf zijn, moest lachen toen ik het las!

Over bronnen/pompen niet mee te praten. Hier wordt geen vergunning verleend voor putten. En we hebben de sloot om uit te regenen.

Van het weekend druk geweest. De beukenhaag staat :+: zo mooi opeens.
En gisteren in de trailer een extra set ogen bevestigd om de stangen lager te kunnen doen voor de heren Uk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:38

Dat is wel handig dat de Ukken ook netjes voor de stang blijven (of er tussenin eigenlijk :D )

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:50

Mooi Malenka, mij benieuwen hoe ze dit beoordelen.

DF mooi kunstwerk. Ook fanatiek bezig met je Ukkie.

Vandaag visite gehad en nu moe. Ook nog bij mijn jonkie geweest. Die zag er goed uit. Ook even gepoetst. Dat vond hij heel eng en later heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:57

Ik de hele dag bij Natasja geweest. Zal morgen ff foto's spammen.

Zelfs even op Jay gezeten <3

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:00

Ik vind hem heel mooi. Heel sierlijk, zeker met de oren naar achteren. Aquarel? Knap!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:59

:j Akshay, Het is acrylverf en kleurpotlood op aquarel papier.

Belker, ik ook. Het zijn toch meestal wel de foto realistische werken die hoog gewaardeerd worden. (Vind ik ook super knap hoor)

Meike, dank je! Helaas heb ik geen aquarelverf. Dit is verdunde acrylverf. Niet helemaal geschikt en ik had nog een ongelukje met het openen van een flesje dat in een keer open schoot waardoor de verf overal zat. Hier had ik het al aardig weg gewerkt. Maar de groene verf vloog er over. Toen moest ik als basis wel die kleur gebruiken terwijl ik hem had willen mengen. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Malenka op 28-02-21 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:01

Malenka schreef:
Ik moet hem gewoon even delen. Mijn inzending voor de kunstbokaal is af en ik ben er zo blij mee!

[ [url=m/5t8dPR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem mooi! Echt heel knap dat je dit zo kunt maken! :j

Met bronnen en putten slaan heb ik geen ervaring dus daar kan ik niet over meepraten.

Robijntjah, gezellig :D En wat tof dat je op Jay hebt mogen zitten. Ben benieuwd naar de foto's :D

DubbelFun, knap dat je daar het geduld voor op kan brengen _/-\o_

Akshay, fijn dat de beukenhaag staat *\o/* Het was wel prachtig weer ook om lekker buiten bezig te zijn :j.

Maartje, ik had vroeger mijn dekjes opgestapeld over een zadelsteun, maar ik heb er meerdere keren van die grote zwarte spinnen tussen gehad. Dan was ik al aan het gillen als ik er nog maar 1 moest gaan pakken :'). Ik kan het je niet aanbevelen.

Duopenotti, goeie tip voor de dekens! Ik heb mijn dekens nu in een grote ton gepropt, maar ik mis afentoe een extra voerton :') .

Malenka, wat leuk dat je een tandje hebt gevonden :j Goed bewaren, leuk voor 'later' :D .

Ik ben vandaag weer helemaal los gegaan met snoeien. Geef mij een snoeischaar en ik ben niet meer te stoppen :'). Het wordt steeds kaler en kaler nu... Geeft weer ruimte voor nieuwe bomen en planten :j .
Ook heb ik nog delen gaas weggehaald en een nieuwe doorgang gemaakt. Ook nog een heerlijk plekje ontdekt om te zonnen {:}.

Verder heb ik een half uurtje hardgelopen in de schuur. Ivm quarantaine durfde ik het erf niet af, zal je net een bekende tegen komen natuurlijk... Dus ik heb rondjes gerend in de schuur, een bijzondere ervaring :') :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:05

:') rondjes rennen in de schuur super mooi gevonden. Mijn eerste beeld er bij was een soort trainingsmolen.

Wij hebben overigens ook een grondwaterpomp. Maar niet voor drinkwater. Er zit veel te veel ijzer in. Als je een put wil slaan moet je eerst even controleren hoe diep je mag gaan. Wij mogen niet zo heel diep omdat daar dus wel drinkwater wordt gewonnen en daar mogen we niet in boren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:15

Rondjes in de schuur. Ach beweging is beweging toch!

Gave plaat malenka!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat ik over mijn vreemde paarden angst en deels over mijn konijnen angst heen ben :+

En wat hebben Natasja en Kevin zonder voorpluk hard gewerkt al zeg.

De mannen hebben nog wat palen gezet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:20

Goeie deal! Zij palen zetten, jullie een ritje maken :P

Rondjes in de schuur rennen :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:28

Rondjes rennen in de schuur :') :))

@robijn; gezellig! En stoer met de nijn! En een mooie buitenrit gemaakt.

@df; team uk liep net niet onder de stangen door hoor. Maar vooral voor was het "draagvlak" de hals. Dus ze konden niet leunen/hoofd niet fijn naar voor brengen.denk dat dit ze wel goed doet.
Heb de nieuwe bevestigingen meteen vast gezet met ogen die vanaf buiten los kunnen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:33

Ik heb ook verlaagde voor- en achterstangen in de trailer voor de kleinere pony’s. Ik heb altijd het idee dat ze er blij mee zijn :j
Mijn merrie kijkt een stuk comfortabeler nu ze haar hoofd en hals lekker kwijt kan en de Shetlander kon ik vrij los zetten, zodat ze ook tegen de achterstang kon staan als ze dat wilde. Die stond meestal eerst even te eten en ging dan achterin slapen, kont tegen de stang.
Liefst zou ik de achterstang nog naar voren willen kunnen plaatsen, zodat je ze wat meer op kunt sluiten tussen voor en achter, maar dan moet er echt een heel ander schot komen of een extra stang tussen gelast. Vooralsnog niet nodig, dus dan laten we het nog maar even zo.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:03

Oh leuk Robijntjah! Fijne rit gehad precies!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:18

Vanochtend was het al licht bij wegrijden naar kantoor.
Afbeelding
Zo mooi :+:
Onze extra aangelegde tuin. Een half jaar geleden was het nog een klinkerplaat met halve meter tot een meter puinfundering. En nu is het opeens écht tuin.

Afbeelding
En de haarballetjes tijdens ons wandelrondje gisteren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:21

Netje zeg Akshay.

heerlijke foto's robijn

Mooi gemaakt malenka

Df ook al prachtig.
Wat creatief zijn jullie :j

Brr vind het maar zuur buiten nu.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:27

DubbulFun: Is Peppy altijd zo lastig te aaien/vangen? Zit daar iets achter dat hij/zij zo is?
Ik ken iemand met een paard welke ze nu ongeveer een jaar hebben en die is ook zo lastig op dat gebied. Echt een extreem angstig paard, verschrikkelijk lastig. :=
Beterschap met de knie, dat zal wel een flinke blauwe plek zijn ondertussen...

Malenka: Heb je die tanden gewoon in de paddock/weide gevonden? :wow:
Mooi hoor je inzending! Ik ben altijd jaloers geweest op mensen die lekker creatief kunnen tekenen/schilderen, want ik kan het absoluut niet. _O-

kvulden: Ik heb helaas geen ervaringen met bronnen laten slaan en pompen enzo.

Maartje_M: De eerst van de vele onthaarbeurtjes die zullen volgen waarschijnlijk. :D

Robijntjah: Dat ziet eruit als een geslaagde dag! :D En wat is die Jay toch knap ook... <3

Akshay: Mooi hoor met die haag! Zijn jullie trouwens niet bang voor al het snoeiwerk met hagen? :') Ik vind het altijd prachtig om te zien en zoiets zou echt leuk zijn (ook ivm privacy waar ik van hou) om rond mijn grond te zetten, maar ik zie mezelf echt geen 1.5 hectare haag snoeien. :+ Ik zie mezelf eigenlijk helemaal geen haai snoeien om eerlijk te zijn... :=

Hier is het ook een productief weekendje geweest, ik heb vooral heel veel geld uitgegeven. _O- Morgen worden mijn weidepalen geleverd, en verder zijn alle benodigdheden voor de grond te omheinen besteld. Ook het graszaad is besteld. We zijn weer enkele duizenden euro's lichter. -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:47

Wij hadden geen keuze. De beuken haag moest (hadden we in planten nog keuze gehad dan was het een gemengde haag geworden) maar dit was deel van de bestemmingsplan wijziging eis. (Ben er wel blij mee overigens, dit is leuker dan klinkers)
Bang voor snoeien.. Ja en nee. Vriendlief heeft een aantal kettingzagen en andere gadgets waarmee snoeiwerk altijd vrij vlot gaat.
Voor mijzelf met mijn rottige rug zou het waarschijnlijk een ongelooflijke aanslag zijn. Get your point there :))

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:53

Leuke foto’s robijntjah, je kijkt niet heel blij op de foto met de nijn _O-

Prachtig malenka! _/-\o_

Mooi Ashkay! Ziet er netjes uit!

Retjehorse wat een geld ja := Maar ook wel weer fijn om allemaal te hebben!

Niet veel te melden hier :+ het is rotweer. Sinds gister al dichte mist :=

Gister de schuilstal van 8 bij 4,5 leeg geschept, had ik met de sneeuw opgestrooid, elke dag wel een kruiwagentje uit en schoon stro erop maar dat was natuurlijk 1 dikke aangekoekte zeikzooi geworden. 10 uur begonnen 17 uur klaar. Mijn schouders staan nog steeds in de fik _O- maar hij is leeg. Nu opgehoogd met zand kijken of dat zo wil en hij niet nat gaat worden. Ze gebruiken hem voornamelijk als wc :=

Vanmiddag lekker een paardrijles, niet met eigen paard maar lespaard, ben inmiddels na 2 maanden niet rijden ook roestig denk ik :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:58

Wat heerlijk zo'n extra stuk tuin!

Tekenen is echt een kwestie van oefenen. Heel veel doen. En wat voor mij heel goed werkt is om geen eindresultaat in mijn hoofd te hebben. Het wordt toch altijd anders. In steeds meer gevallen beter dan ik had kunnen bedenken.

En ja, die tandjes heb ik in de paddock gevonden. Wel met de mazzel dat ze beide bij de hooibak is kwijtgeraakt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:08

Retjethorse schreef:
DubbulFun: Is Peppy altijd zo lastig te aaien/vangen? Zit daar iets achter dat hij/zij zo is?

Peppy is Spaans en heet officieel Miédoso en doet zijn naam eer aan. Hij is 13 en mishandeld en zeker door mannen niet benaderbaar. Laat zich dus niet pakken, maar komt wel iets lekkers halen al houdt ie wel 'Corona'-afstand :)

Flinke bedragen... maar dan kun je er ook weer jaren mee vooruit.

@Achaiah: maar wel eer van je noeste arbeid !

Dat viel vanochtend even vies tegen; de kou met dat windje. Ik kreeg een luide hinnik van Peps en Boon moest natuurlijk weer het hooi uit mijn handen rukken voor het in de bak lag.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:21

Ik heb hier zo'n 150 meter aan haag staan (beuk). Dat levert best een bult snoeiwerk op. Niet mijn hobby, maar ik ben wel heel blij met de privacy die de haag oplevert. Verder hebben we voor huis nog een ligusterhaag staan en midden in de tuin een laurier. Wij zijn dus eigenlijk altijd wel aan het snoeien. :))