Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:09

Jester_ schreef:
[ [url=m/rzIkp3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet een beetje bospony ook :')

En toch blijft ze knap!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:09

Haha ja dankjewel Lies

keshia

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:13

Nou dan zal ik mijn bospony eens tonen van de week.. niet te doen.. mijn handen jeuke om haar helemaal onder handen te nemen.. maar scheren is niet praktisch nu, en ze loopt 24/7 buiten.. haar manen en staart zijn gitzwart en totaal jn de war.. haar vacht lang en modderig.. niet toonbaar gewoon!

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:31

Hier in de buurt 65 euro of meer. Vorig jaar heb io veel minder betaald maar dan was dat blijkbaar weinig :')

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:47

Ik heb nu 27.50 betaald.. en hadnnog iemand die voor 30 euro wilde komen scheren.. sorry maar ik vind 65 euro die er bij de ander gevraagd werd, echt veel te veel! Als het paard goed stilstaat, dan is het met 1.5 uur gepiept

Een goede scheermachine kost 400 euro, en daat kun je talloze paarden mee scheren, en het slijpen van de messen kost je ook max 6 euro.
Wel vind ik het een voorwaarde dat het paard netjes stilstaat, ofwel zo, ofwel gesedeerd.
Dan is het prima geld verdienen als je 40 euro vangt voor ruim een uurtje werk :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:12

keshia schreef:
Ik heb nu 27.50 betaald.. en hadnnog iemand die voor 30 euro wilde komen scheren.. sorry maar ik vind 65 euro die er bij de ander gevraagd werd, echt veel te veel! Als het paard goed stilstaat, dan is het met 1.5 uur gepiept

Een goede scheermachine kost 400 euro, en daat kun je talloze paarden mee scheren, en het slijpen van de messen kost je ook max 6 euro.
Wel vind ik het een voorwaarde dat het paard netjes stilstaat, ofwel zo, ofwel gesedeerd.
Dan is het prima geld verdienen als je 40 euro vangt voor ruim een uurtje werk :D

Stel je vraagt €50,- per scheerbeurt.. Dan heb je nog als scheerder de volgende kosten:
Reiskosten = brandstof + afschrijving auto
21% omzetbtw afdragen = € 8,68
Slijpen messen = gemiddeld €7,50 per messenset, sommige paarden heb je 2 setjes voor nodig bij een enkele scheerbeurt, en een andere keer kan je met 1 setje messen 3 tot 4 paarden scheren.
Afschrijving apparatuur; groot apparaat + tondeuse(s)
Onderhoud: als je veel scheert jaarlijkse onderhoudsbeurt vereist voor de levensduur, maar verder ook olie, blade ice enz.

Niet elk paard is braaf, het is relatief zwaar werk en risicovol en als je dan ook nog eens netjes inkomstenbelasting afdraagt houd je netto zo'n 10,- per uur over, niets geen vetpot hoor.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:31

Ik ken geen een scheerder die dit netjes wit doet.. en ik ken er ook maar weinig die tientallen km afleggen om ergens te gaan scheren. In dit geval, braaf paard uurtje werk, zwart, 10 km van haar huis. Is het prima verdiend met 27.50.. maar een ieder is vrij om te vragen wat ze willen natuurlijk :) en voor 50 euro heb je ook klanditie genoeg denk ik.. maar 65 euro, dat vond ik echt te gortig worden, en ben dus uitgeweken naar mp en daar deze meid gevonden, die ik ook gelijk aan 4 nieuwe klanten geholpen heb :D

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:43

Ik snap jullie beredenering echt. En als je het zo bekijkt is t niet alsof je dikke winst maakt ofzo maar voor mij als arme student is 65 euro om even mn paard te laten scheren (dan heb ik benen zelf al gedaan met tondeuse) te veel van het goede maar ieder zo zijn keuze natuurlijk.

Als ik zelf een scheermachine had dan had ik het er waarschijnlijk ook voor gevraagd want die krengen zijn duur maar toch :')

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:40

Je kan ook een scheermachine huren bij o.a. divoza voor 22 euro. Dan kan je het zelf doen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:44

Ik vraag ook 75€ voor een paard en 65€ voor een pony.
Het is klote werk en apparaten zijn duur.Ik scheer max 3 paarden met de messen en kan streeploos scheren.
Het is risicovol werk en het kan idd heel snel als ze goed stil staan.Helaas zijn de meesten niet zo goed opgevoed als die van mezelf.
Als ik zie wat sommigen voor werk afleveren dan zou ik zelf liever wat meer betalen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:02

ambre schreef:
Ik vraag ook 75€ voor een paard en 65€ voor een pony.
Het is klote werk en apparaten zijn duur.Ik scheer max 3 paarden met de messen en kan streeploos scheren.
Het is risicovol werk en het kan idd heel snel als ze goed stil staan.Helaas zijn de meesten niet zo goed opgevoed als die van mezelf.
Als ik zie wat sommigen voor werk afleveren dan zou ik zelf liever wat meer betalen.

Nou precies.

Ik ben iets gezakt met mijn prijzen, omdat ik gewoon geen klanten kreeg. Mijn vaste klanten hebben inmiddels geen paarden meer. Zijn weten wat voor werk het is en wat ik aflever.

Maar mensen die zeuren dat het te duur is moeten zelf maar een machine huren of kopen. Dan kan en mag je het fijn zelf doen.

Veelal de meeste paarden die ik scheer, vinden het gewoon heel erg eng. Daar komt gewoon een behoorlijk risico bij kijken. En voor 20 euro laat ik me niet in elkaar meppen. Voor 55 euro ook niet trouwens. Dan houdt het snel op.

Kwaliteit kost geld.

Ik ben ooit begonnen met voor 15 euro paarden s heren om te oefenen. En ik hem me wat problemen gehad! Nu jaren laten ken ik de kneepjes van het vak en zou ik er nooit voor kiezen om nog tevreden te zijn met het werk wat ik afleverde voor 15 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:34

Waarom moet scheren maar spotgoedkoop kunnen? Je machines, de messen, je reistijd, je benzine, de tijd die je erin stopt, je opleiding, de risico's.... ik vind het absurd dat mensen piekfijn werk verwachten voor een dubbeltje op de eerste rang.

De meeste die meer vragen zijn vaak ook zeer ervaren scheerders, met goed materiaal en die hun tijd nemen om hun werk goed te doen.

Ik vind 50€ voor een paard nog goedkoop. Denk dat 65-75 hier meer de standaard is, excl. verdoving.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:57

Ik betaalde 15 jaar geleden al 50 euro voor mijn paard te scheren. En moest je paard verdoofd worden kwam dat er nog eens bij. Dus kan begrijpen dat de prijzen ondertussen wel gestegen zijn. Ik betaalde met plezier dat geld want zelf zag ik dat niet zitten met mijn freaky merrie. Dus prijzen van 75 euro lijkt mij heel fair om een paard te scheren. Want het is toch intensief en risicovol werk. Nu scheer ik de pony zelf.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:03

Ik heb zelf gewoon een machine gekocht via marktplaats, kun je lekker zelf scheren.
Plus het feit dat ik dan in alle rust kan scheren, ze is top braaf maar als er anderen bij zijn wordt ze snel onrustig.

Op marktplaats heb je voor 150 wel een goede machine, messen laten slijpen en dan kun je zelf aan de gang.
En stel je scheert het paard 3 keer per seizoen, heb je hem zo terugverdiend :))

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:24

Nynkster schreef:
Ik heb zelf gewoon een machine gekocht via marktplaats, kun je lekker zelf scheren.
Plus het feit dat ik dan in alle rust kan scheren, ze is top braaf maar als er anderen bij zijn wordt ze snel onrustig.

Op marktplaats heb je voor 150 wel een goede machine, messen laten slijpen en dan kun je zelf aan de gang.
En stel je scheert het paard 3 keer per seizoen, heb je hem zo terugverdiend :))

Goed bekeken, heb je zelf snel je kosten er weer uit :) Heb mijn meisje voor 2 week geleden laten scheren voor 25 euro, spotgoedkoop eigenlijk! Mijn pony heeft wel 3x minder oppervlakte dan een paard.

Hoe krijgen jullie je paarden na het scheren weer glimmend? Ze is zo dof :/ (en net een pandabeer!!!!)
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:25

Kiekeboefje schreef:
Nynkster schreef:

Goed bekeken, heb je zelf snel je kosten er weer uit :) Heb mijn meisje voor 2 week geleden laten scheren voor 25 euro, spotgoedkoop eigenlijk! Mijn pony heeft wel 3x minder oppervlakte dan een paard.

Hoe krijgen jullie je paarden na het scheren weer glimmend? Ze is zo dof :/ (en net een pandabeer!!!!)
[ [url=m/FLxHIp.jpg]Afbeelding[/url] ]

wassen, dan is al het vet en stof er weer af

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:37

Ja toch?
Die van mij is ook niet zo groot als een heel paard maar toch.
Ik kan scheren wanneer ik wil en Ben van niemand afhankelijk

Plus natuurlijk dat hij na 1 seizoen niet “af” is.
Dus mesjes laten slijpen en dan kun je volgend jaar zo weer opnieuw hahahah

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:56

Bij mij ook weer lekker getut, nog niet helemaal recht, van de week ff netjes maken.
Ik ben zo blij met die cm detangler , echt top voor droge manen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:34

Ik wilde geen mensen beledigen ofzo. Maar als je vorig jaar 20 euro hebt betaald en dan dit jaar een hele andere prijs krijgt is t even wennen.
maar als alles bij elkaar opteld is het inderdaad wel normale prijs haha

Zo had ik het gewoon nog niet bekeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:48

Ik heb in 2011 €80 betaald om mijn merrie volledig te laten scheren. Was supernetjes gedaan, ruim uur werk en omdat ze zo'n dikke vacht had (ondanks warmbloed te zijn) zijn er 2 messensets gebruikt.

Hoewel ik het voor mijn eigen paarden niet nodig heb, zou ik wel graag een cursus scheren willen volgen.

Idem met paarden vlechten. Af en toe wil ik wel eens een keertje helpen of voortonen hoe ik vlecht met naald en draad. Maar verwacht niet dat ik je hele paard elke wedstrijd ga doen voor nop. Dan vind ik het wel zo netjes dat je er een (kleine) vergoeding voor geeft. Als je dat zegt vallen ze uit de lucht en hoeft het plots niet meer.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:21

Zullen we dus niet steeds het over scheren hebben maar daar de centrale topics voor gebruiken

HeleennnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 20:46

Graag, op deze manier lopen beide topics door elkaar. Zie mijn post enkele pagina's terug, waar vreemd genoeg meteen daarna gewoon verder gepraat werd over specifiek scheren. Dat lijkt me niet echt chill en is niet de bedoeling. Laten we weer ontopic gaan.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:52

Ik ben nog steeds aan het nagenieten van alle haren die er af vlogen. Vooral de benen, dat was satisfying gewoon. Toen ik het 3e oor lekker kort maakte nam ik perongelijk wel een stuk voorpluk mee |( gelukkig valt het niet heel erg op. Meneer staat lekker in de ingepakt dus geen mogelijkheid tot viezigheid. Heerlijk als ze er zo wit en strak bij staan <3 Ik vind alleen die staart dus een dingetje. Op de foto is ie niet geborsteld want dan is het helemaal een reusachtig gebeuren maar je ziet nu dus wel dat het dus ook niet kaarsrecht is. En dat wil ik eigenlijk wel. Keuzes..

Afbeelding

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:55

Gewoon even een scheerapparaat langs de staart halen Tribunals :)

Zo wordt het dan:

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:02

Ik begin altijd te kwijlen bij die pony van jou Laurie, wat een knap beest!! :~ :')