Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:54

Ik vind van niet. Maar het is vaak wel een hoop passen en kijken wat echt lekker zit. Ik ben ermee begonnen toen ik van mijm vp was gevallen en mijn rug had gebroken. Gaf me iets meer zekerheid en ik merk nu als ik opstap zonder lederen zitvlak ik me wat onzekerder voel.

Dit is de broek die ik laatst heb gekocht:
http://www.divoza.com/nl/harrys-horse-t ... s-rijbroek

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:08

Als je gewend bent aan lederen zitvlak wil je nooit meer anders..das mijn ervaring iig..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:24

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:59

Oh ja die ziet er ook fijn uit arabesk! Heb alleen pas en hoofdstel bij kramer besteld en die kwaliteit was echt vreselijk slecht. Dus voor mij geen kramer meer!
Ik ga gewoon als ma flodder, penny, klusmuts of weet ik veel wat overal heen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:01

Ohjajoh *\o/* *\o/* *\o/* , lekker gereden dus! Nu kan je volgende keer dus gewoon opstappen zonder te "piepmeuten" :D .

Ik heb nog nooit een jodhpur rijbroek gehad.... Ik vind die uitlopende pijpen aan de onderkant stom :o . Ik ga voor de ouderwetse Pikeur, met en zonder leren zitvlak, vind beiden lekker rijden, maar wil wel gewoon lekker mijn dressuurlaarzen over mijn rijbroek.
Moet eerlijk zeggen dat ik er als "Penny" ook altijd vrij netjes uitzie. Ik ben erg van de klassieke rijkleding, polo's e.d.

Ik ga overigens wel alle 6 tot 8 weken naar de kapper, wil er graag een beetje verzorgd uitzien en ik heb mij toch een partij grijze haren :j :j :j , Al vanaf mijn 25e is de ellende begonnen. Ga het echt niet zo laten hoor, dan lijk ik volgens mij 83 :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:09

[***] schreef:
Ik heb nog nooit een jodhpur rijbroek gehad.... Ik vind die uitlopende pijpen aan de onderkant stom :o . Ik ga voor de ouderwetse Pikeur, met en zonder leren zitvlak, vind beiden lekker rijden, maar wil wel gewoon lekker mijn dressuurlaarzen over mijn rijbroek.
Moet eerlijk zeggen dat ik er als "Penny" ook altijd vrij netjes uitzie. Ik ben erg van de klassieke rijkleding, polo's e.d.

Oh jij bent geen Penny, jij bent een Polo. :')

Maar rijbroeken met wijde pijpen kun je je rijlaarzen toch niet over aan? Voel met best blonT nu maar is het niet de bedoeling om zo 'strak' mogelijk in de benen te zitten zodat niks gaat knellen knijpen en schuren? Ik heb korte laarsjes vanwege mijn dikke kuiten maar ook meteen chaps bijgekocht 'omdat dat zo hoor'. Maar dat hoeft dus helemaal niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:12

Hier is het bos met harde wind ook niet echt veilig en ondanks dat er op de hei grote open stukken zijn moet ik wel door het bos om er te komen.

Ik heb voor de winter een ribcord jodhpur van HKM en voor de zomer een dunnere van USG, beide wel katoen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:47

Ach, ik rij in de winter vaak gewoon met rubber regenlaarzen :')

Het komt allemaal niet zo nauw hoor :D met jodphurbroeken rijden de meesten gewoon met lage rijschoenen.

In de ijslanderwereld rijden de meesten zo trouwens, enkel op wedstrijden witte rijbroek en laarzen, alhoewel je daar ook mag starten met een jodphurbroek en ijslandse trui aan :P

ohjajoh: fijn dat je ritje zo goed ging! :D

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:47

Ik ben ook gek op jodphurbroeken! Ik had een hele fijne van horka maar daar vallen nu echt gaten in. Ik wil ze juist zonder lederen zitvlak, mij veel te warm. En idd niet te kort! Heb redelijk lange benen.

Bij zo'n broek horen schoenen ipv laarzen abbyb. Anders is het idd niet handig. ;) ik vind het comfortabeler dan chaps, vind ik ook te warm.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:49

Ik heb er enkellaarsjes met stalen neuzen onder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:27

Oh maar ik stap er wel op hoor. Vond het gewoon extra spannend, door de drukte op de weg, wind en dan met paard en pony, met relatief nieuwe en jonge bijrijdster. Ik heb geen kinderen, maar voel mij op zulke momenten net een moeder! En ik vind er geen donder aan! :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:29

AbbyBlues schreef:
Maar rijbroeken met wijde pijpen kun je je rijlaarzen toch niet over aan? Voel met best blonT nu maar is het niet de bedoeling om zo 'strak' mogelijk in de benen te zitten zodat niks gaat knellen knijpen en schuren? Ik heb korte laarsjes vanwege mijn dikke kuiten maar ook meteen chaps bijgekocht 'omdat dat zo hoor'. Maar dat hoeft dus helemaal niet?

Bij Jodphurbroeken gebruik je Jodphur laarsjes,dat zijn dus die korte...chaps en dat soort geneuzel zijn niet handig bij dit soort broeken.Ik heb ook rare kuiten die niet in laarzen passen en dit is dus een uitkomst.Ook omdat ik nog wel eens met mijn bergschoenen reed.

Hier zie je dat de broek op de laarsjes valt (deze zijn overigens met stalen neuzen)

Afbeelding

Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd nog een gewone rijbroek heb,daar gaan dan beenwarmers overheen voor de winter,als het echt enorm koud was :D

Claudia :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:30

Ik rijd vaak in mijn gewone spijkerbroeken :o .Jodphurbroeken heb ik ook alleen is mijn lievelingsbroek van hkm overleden en kan ik de zelfde niet terug http://vinden.De andere broeken zitten dan net niet zo lekker ,dus rijd ik maar weer in mijn spijkerbroek.Moet toch dringend eens voor vervanging gaan zoeken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:32

Wat een leuke pony's Tinky.Die bonte ziet er schattig uit.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:33

Beatje...mijn ervaring met een gewone spijkerbroek is dat je zadel naar zijn grootje gaat.Door de naad beschadigt het leer.Je kunt wel een van bv Wrangler nemen,die hebben meestal geen binnennaad en zijn geschikt om mee te rijden.

Das mijn kleine Fax,waar ik mee rijd is Beer (eigenlijk heet hij Pipar wat peper in het IJslands betekend :) :D <3

"Schattig"is overigens niet de juiste benaming voor hem...het is een kleine zeer eigenwijze drakepit :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:37

@beatje: kijk eens op de duitse ebay. Daar hebben ze er genoeg al wisselen de modellen natuurlijk wel jaarlijks.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:18

Morgen

Wel meegelezen maar al 3 dagen kiespijn en het wordt steeds erger dus vanmiddag naar de tandarts.
Vannacht meer molletjes genomen als goed voor een mens is en af en toe een slok alcohol om de boel ter plekke te verdoven.
Mijn kuitbeen breuk heeft in verre niet zo'n pijn gedaan als deze kies en ik wil zo graag rijden want het is lekker weer %)

DD lekker vlot kapsel en kleurtje, zo ken ik je weer! :D

memuska geweldig stel heb je en ik ben fan van Basje!
Afbeelding
Daarom :D
Belg vind ik ook geweldig en als wij weide hadden gehad hadden wij er waarschijnlijk ook zo'n 1 gehad.

Ik ben trouwens niet van de vroege smorgens bij de paarden.
Stamt nog uit de tijd dat de kinderen eerst naar school moesten en ik dan pas tijd had voor de beestenboel.
Ze gaan hier wel altijd laat naar stal, ergens rond 23.00 en in de zomer ooit nog wel wat later :o

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:23

Ik ben klaar voor de kerstinkopen, wat zijn de mensen enorm gestressed zeg die de boodschappen aan het doen zijn. We hebben maar 1 dag minder om de boodschappen te doen maar het lijkt wel een week.
Gaan jullie nog wat leuks doen met de kerstdagen?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:31

Wij hebben gisterenavond boodschappen gedaan. Was op zich nog wel te doen. Maar het is 2 dagen minder toch? Vrijdag en zaterdag?

1e kerstdag gaan we bij mijn schoonmoeder eten en 2e kerstdag komen er 3 vriendinnen(bokkers) gourmetten en gaan we stappen. En ik hoop op 1 van de dagen nog een bosritje te kunnen doen ofzo.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:35

Ik kan het topic echt niet meer bijhouden. Elke keer als ik een bijleespost wil maken, kletsen jullie er weer 10 pagina's bij :D

Hier een dressuurprikker met rijbroeken met lederen zitvlak en leren rijlaarzen.
Nog nooit een jodhpurbroek geprobeerd maar inderdaad al wel veel gezien in de ijslanderwereld.

Hier de radicale beslissing genomen om Andor op vervroegd pensioen te laten gaan. Deze keer op mijn termen. Mijn zadel ligt niet meer goed en besloten om geen nieuw zadel meer aan te schaffen. Hij liep ook weer heel wisselend. Ik ben helaas geen pure recreatie ruiter en Andor is het paard niet om 2 keer in de week een bosritje te maken. Of om weken te laten stilstaan en dan weer op te stappen.
Ook heeft hij een aantal sarcoiden die weer aan het groeien zijn en eentje zit helaas ook net op de singelplek. Deze wil ik niet behandelen omdat hij er voor de rest geen last van heeft en deze dus over een aantal maanden sowieso zou gaan storen bij de singel. Het is ons helaas niet gegund.
Hij mag lekker pensionado en grasmaaier spelen. Wat hij eigenlijk de afgelopen jaren de meerderheid van de tijd gedaan heeft.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:35

Hier is de jumbo alle dagen gewoon open dus ik ga het liefst aan het eind van de middag of avond, als de drukte er van af is.

Ik rij trouwens met gewone C&A spijkerbroeken, wel de extra lange, nooit geen lest vn en ook geen kapotte zadels.
Rij wel western, met engelse zadel rij ik wel met rijbroek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:43

Nou ik liep vanochtend ook even te stuiteren hoor! Dacht ik ga vroeg nog even snel boodschappen doen, startte auto weer niet. Kreeg ik hem half uur later toch aan de praat, maar toen zat ik echt al weer op hete kolen. Dus ik kon die tutmutsen in de Jumbo echt niet waarderen, die gewoon hun karretje overdwars in het gangpad zetten en op hun gemak een artikel gaan staan scannen! Grrrr...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:57

@ spatter: wat een leukerd!!!
En kiespijn is verschrikkelijk, kan er helaas van meespreken. Succes bij de tandarts!

Ik stond vanochtend om half zes alweer te timmeren, lieve Margriet besloot om de sterkte van de deuren te testen... KRAAAAKKKKKK !

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:08

ohjajoh6 schreef:
Dus ik kon die tutmutsen in de Jumbo echt niet waarderen, die gewoon hun karretje overdwars in het gangpad zetten en op hun gemak een artikel gaan staan scannen! Grrrr...

Of op hun gemakje met de buurvrouw gaan staan kletsen, doe dat thuis als je elkaar ook weer ziet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:18

Sterkte Yontheke! :(:)