Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fokfanaat schreef:voor het aanbrengen van 10 cm gevelisolatie moesten we plattegronden, dwarsdoorsnedes en voor achter en zij aanzicht tekeningen aanleveren van voor en na situatie. Kunnen we niet zelf, dus 350 euro verder en dan 660 voor de vergunning.
MaritB schreef:Maar een goede composthooop heeft zowel groen als bruin er op liggen
manzano schreef:MaritB schreef:Maar een goede composthooop heeft zowel groen als bruin er op liggen
Dat ligt er een beetje aan.... een mesthoop die je wil composteren is idd beter als je er groen bij doet.
Andersom hoef je op een groen-composthoop niet perse ook dierlijke mest toe te voegen. Wij hebben laatst voor een vermogen groen-compost laten komen. Daar zat niks dierlijks in.
Veel mensen met gewoon een tuin hebben natuurlijk ook gewoon een groen-composthoop(je).
MaritB schreef:Maar ja we hebben het hier in het topic natuurlijk over paarden en niet een ander soort tuin
manzano schreef:MaritB schreef:Maar ja we hebben het hier in het topic natuurlijk over paarden en niet een ander soort tuin
En ik had het over algemene wetgeving.... zodra er mest op gaat gelden de mestregels of je er nou compost van maakt of niet.
Maar goed, we gaan dus maar een omgevingsvergunning aanvragen voor onze compost/mesthoop. Joy!!
fokfanaat schreef:manzano schreef:
En ik had het over algemene wetgeving.... zodra er mest op gaat gelden de mestregels of je er nou compost van maakt of niet.
Maar goed, we gaan dus maar een omgevingsvergunning aanvragen voor onze compost/mesthoop. Joy!!
je hebt kans dat ze ook om een flora en fauna check (1000,-) vragen, ik kwam weg met een eigen verklaring dat er geen beestjes of plantjes last ervan krijgen
manzano schreef:fokfanaat schreef:
je hebt kans dat ze ook om een flora en fauna check (1000,-) vragen, ik kwam weg met een eigen verklaring dat er geen beestjes of plantjes last ervan krijgen
Maar had je voor de bouw zelf geen vergunning nodig dan? Betonnen bak geldt ook als bouwwerk (even los van het hele mestverhaal) waarvoor je een omgevingsvergunning nodig hebt.
Misschien maar eens kijken wat die plaat kost en de afweging maken of we het niet gewoon doen
Regels voor opslag minder dan 6 maanden zijn ook weer soepeler. Ik laat het waarschijnlijk langer liggen, maar dat is natuurlijk toch niet echt controleerbaar.
fokfanaat schreef:nou dat vond ik ook, heb ook nogal wat stennis geschopt, overal zeggen ze "de burger moet investeren in isolatie" "je kan er subsidie voor krijgen bla bla" maar nergens staat duidelijk waar je nou wel of niet een vergunning voor nodig hebt, en al helemaal niet dat ze de aanvraag voor deze vergunningen voor bv duurzaamheid makkelijker sneller en gebruikersvriendelijker maken. Het is een me een drama,
fokfanaat schreef:we hebben een bouwstop gehad en toen de vergunning er was kon de stukadoor niet meer, dus zit nu al de hele zomer in de troep, zonder zonnewering en met de airco's afgekoppeld om de gevel vrij te maken. Hopelijk is hij volgende week terug van vakantie en kunnen ze het afmaken.
en een mooie mop, op de vergunning staat dat we het huis wit mogen maken, maar niet TE wit...
lekker smart.