Dais, waar ik de energie vandaan haal?
Eerlijk gezegd was ik doodmoe. Ik dwing mezelf er echt toe. Beide paarden hebben heel veel looplust en op de een of andere manier krijg ik er altijd weer energie van in mijn hoofd.

Belker over de behandeling.
Ik heb beide paarden laten behandelen. Het ging voornamelijk om Tess, het stresskipje, maar Diekke mee laten behandelen.
Diekke was in de omgang braaf, maar een beetje een sufkop alsof ze helemaal in dr eigen wereldje verkeerde. Alleen bij rijden staat ze aan. Dus longeren en grondwerk is niet erg leuk met haar, want je blijft aan het motiveren zeg maar.
Ze is door de behandeling duidelijk blijer en meer betrokken geworden. Ze let meer op ons. Bij het rijden losser in haar heupen en ik kan beter op haar doorzitten.
Longeren gaat nu ook goed en grondwerk gaat beter.
Tess ... merk wel wat verschil. Ze staat wat minder in de freeze stand met poetsen en zadelen. Ze is vriendelijker naar Diekke en ze lijkt wat minder ril.
Dag erop was ze zichtbaar erg hengstig, terwijl ze dat normaal niet of amper toont. Ze begon ook heel erg te verharen.
Met rijden is ze wat losser en ik merk wel dat ze beter in haar vel zit, waardoor ze nog heter is. En dat laatste had van mij niet zo gehoeven.

Dus ja, ik merk wel verschil en ze gaan beide ook over ca 6 weken een nieuwe behandeling krijgen, maar ik had gehoopt dat Tess echt duidelijk relaxter zou zijn en dat valt me een beetje tegen.