Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:56

Handig Belker!

Dais, waar ik de energie vandaan haal?
Eerlijk gezegd was ik doodmoe. Ik dwing mezelf er echt toe. Beide paarden hebben heel veel looplust en op de een of andere manier krijg ik er altijd weer energie van in mijn hoofd. :o

Belker over de behandeling.
Ik heb beide paarden laten behandelen. Het ging voornamelijk om Tess, het stresskipje, maar Diekke mee laten behandelen.

Diekke was in de omgang braaf, maar een beetje een sufkop alsof ze helemaal in dr eigen wereldje verkeerde. Alleen bij rijden staat ze aan. Dus longeren en grondwerk is niet erg leuk met haar, want je blijft aan het motiveren zeg maar.

Ze is door de behandeling duidelijk blijer en meer betrokken geworden. Ze let meer op ons. Bij het rijden losser in haar heupen en ik kan beter op haar doorzitten.

Longeren gaat nu ook goed en grondwerk gaat beter.

Tess ... merk wel wat verschil. Ze staat wat minder in de freeze stand met poetsen en zadelen. Ze is vriendelijker naar Diekke en ze lijkt wat minder ril.
Dag erop was ze zichtbaar erg hengstig, terwijl ze dat normaal niet of amper toont. Ze begon ook heel erg te verharen.

Met rijden is ze wat losser en ik merk wel dat ze beter in haar vel zit, waardoor ze nog heter is. En dat laatste had van mij niet zo gehoeven. :=

Dus ja, ik merk wel verschil en ze gaan beide ook over ca 6 weken een nieuwe behandeling krijgen, maar ik had gehoopt dat Tess echt duidelijk relaxter zou zijn en dat valt me een beetje tegen. :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:04

Wat gaan jullie hard dames! Lees trouw mee maar reageren is soms wat lastig.

Boemel, wellicht is het een tussen fase.
Kapschuur is handig!

Ik ben vooral bezig met t huis, slopen en stenen afbikken.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:08

Druk bezig met klussen jullie 2

Ik ga vandaag met mijn dochtertje naar Equitana, ben benieuwd is onze eerste keer

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:10

Toch wel interessant hoor Boemel! Ik heb ze ook gecontacteerd voor mijn stresskip merrie. Zo op het eerste zicht zou je zeggen dat het wel meevalt, maar mentaal doet het wel veel met haar dat ik haar vriendinnetje overal mee naartoe neem en zij alleen achter moet blijven. En dat uit zich dan in die typische trekjes die ze dan doet en dan is ze ook compleet van de wereld. Heel sneu, maar in die 7 jaar dat ik haar nu heb, heb ik daar nog nooit een oplossing voor gevonden. Ik heb nog steeds hoop dat iemand het kan fixen.

Lynn_nikita, wat tof! Veel plezier vandaag :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:42

Heerlijk was het gisteren. Eindelijk na 3 weken Guusje weer eens kunnen rijden. Wat was ze braaf gisteren. Eindelijk eens niet kijkerig met rijden. Hopen dat het zo doorzet.

Het lukt maar niet om de twee goed bij elkaar gezet te krijgen. Guus blijft Monty een beetje drijven. In de wei op het gras gaat het goed, maar zodra ze dus in hun "paddock" gaan dan blijft ze wat klieren. Ik denk dat ik verschillende dingen moet gaan proberen, meerdere hopen hooi, andere momenten. Stomme is zodra de draad ertussen is dan is er ook gelijk rust. Gaan wel na de wei samen drinken. Heb ook het idee dat Guus af en toe wil kriebelen, maar ja dat werkt natuurlijk niet als je de ander eerst in de kont bijt }:0
En aan de andere kant is het zo ook wel makkelijk met voeren. Guus vreet alles namelijk gelijk op.... Monty doet er wat langer over en dan zou hij anders al snel zonder staan.

Veel plezier Kiek!! ben benieuwd hoe het was.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:46

Succes met klussen Marjan!

Veel plezier Lynn_Nikita! Niet teveel kopen hè :=

Dat is zeker sneu Dais.
Heb je dit al eens met een gedragstrainer opgepakt?

Wij hebben het hier onder begeleiding van een gedragstrainer opgepakt.
Ik ga met Diekke namelijk ook met enige regelmaat uren weg en laat Tess alleen achter.

En dat gaat nu vrij goed.
1e uur kijkt ze niet op of om en staat rustig te eten.
Na een uur gaat ze steeds kijken of Diekke er al aankomt, maar wel rustig.

Na 2 uur wordt ze even boos en onrustig, maar niet zweten ofzo.

En als we dan terugkomen is ze gewoon erg blij en is alles weer goed.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:20

Hier wat spannende dagen gehad. Maandag avond stond Elevada ineens helemaal niet fit. Ging steeds liggen, liep ook achteruit en ging continu op rust staan, maar dan met haar benen bijna gekruist. Maar ze at wel plukjes gras en stond goed te mesten. Dierenarts wist het ook niet zo goed, maar de longen klonken niet schoon dus ontstekingsremmer er in en duimen dat dat wat zou doen. Voor ik ging slapen stond ze in ieder geval te eten en zag ze er niet meer zo meh uit.
Gister ochtend leek ze wel zichzelf weer, maar ik was aan het werk met uitzicht op de paarden en ik zag haar slechter worden. Ze had eerst heel lang op dezelfde plek gestaan en daarna ging ze wat rusteloos de stal in en uit lopen. Longen klonken nog steeds niet goed en toen de DA er was stond ze ook echt te pompen om adem te krijgen... Weer ontstekingsremmer en we hebben nu ventipulmin. Sinds gister avond staat ze echt veel rustiger dus het lijkt nu wel aan te slaan, maar man man wat een stress... Hoop echt dat ze er een beetje bij opknapt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:30

Oh dat klinkt niet fijn nee.
Nu is het wel ineens ook erg warm geweest, misschien dat dat mee heeft gespeeld?
Hopelijk is ze er vu doorheen.

joyce
fijn dat je weer hebt kunnen rijden.
Hoe groot is die paddock.
Ruintje hier is ook niet aardig (zacht uitgedrukt) als ze te klein staan.
Staan ze groot is er niets aan de hand en staan ze ook samen te knuffelen.
En die staan al jaren samen.

Marjan, zo flink bezig zeg!

Lynn veel plezier!!

Dais, wat rot zeg dat ze zich zo druk maakt.

Boemel wat bijzonder die behandelingen.
Fijn dat je verschil merkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:43

Wat naar Maartje! Zou het met allergie te maken kunnen hebben?

Ik heb vroeger een paard met ademhalingsklachten een tijdje op de prednison gehad. Dat heeft hem toen goed geholpen, maar het kwam door allergie.

Hopelijk gaat t snel beter. Kan jij ook lekker van de lente genieten!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:45

Ik weet niet of de warmte invloed kan hebben. Allergie zou inderdaad ook kunnen, dat ze reageert op bepaalde pollen in de lucht nu. Het is wel echt ineens en echt heel heftig ook. Heb liever dat het een allergie is dan dat ze dampig is bijvoorbeeld :o
Ze moet aan het einde van de week wel echt zichtbaar veel beter zijn en dan blijft het even duimen dat ze na de ventipulmin kuur niet terug valt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:50

Maartje beterschap voor Elevada

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:57

Maartje_M schreef:
Hier wat spannende dagen gehad. Maandag avond stond Elevada ineens helemaal niet fit. Ging steeds liggen, liep ook achteruit en ging continu op rust staan, maar dan met haar benen bijna gekruist. Maar ze at wel plukjes gras en stond goed te mesten. Dierenarts wist het ook niet zo goed, maar de longen klonken niet schoon dus ontstekingsremmer er in en duimen dat dat wat zou doen. Voor ik ging slapen stond ze in ieder geval te eten en zag ze er niet meer zo meh uit.
Gister ochtend leek ze wel zichzelf weer, maar ik was aan het werk met uitzicht op de paarden en ik zag haar slechter worden. Ze had eerst heel lang op dezelfde plek gestaan en daarna ging ze wat rusteloos de stal in en uit lopen. Longen klonken nog steeds niet goed en toen de DA er was stond ze ook echt te pompen om adem te krijgen... Weer ontstekingsremmer en we hebben nu ventipulmin. Sinds gister avond staat ze echt veel rustiger dus het lijkt nu wel aan te slaan, maar man man wat een stress... Hoop echt dat ze er een beetje bij opknapt

Hoe is haar tandvlees van kleur?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:20

@maartje: geef je veel wortels ?? Mijn oudje kreeg daar op de longen ook een allergische reactie op nl.
Die heeft ook aardig wat kuurtjes Ventipulmin gehad. Overigens is dat spul ook slecht voor de maag, bij langdurig gebruik.

@belker: mooie oplossing op wat spul overdekt neer te zetten. bij evt teveel inregenen zou je flappies of winddoek'gordijnen' ervoor kunnen hangen.

@lynn: veel plezier op Equitana!

@marjan: wat een klus die stenen schoonbikken... is daar geen handig machientje voor :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:27

Ze krijgen nooit wortels. Tandvlees was maandag avond wat bleek maar nu weer normaal.
Ik hoop dat ze met 10 dagen ventipulmin nu klaar is :=

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:49

Maartje_M hopelijk voelt je paard zich snel weer fit.

Op de vraag hoe lang ik de paardjes nog moet wisselen? Dat hangt af wanneer de pony verkocht raakt. Het is nog maar sinds deze week en ik hoop dat we snel een nieuw plaatsje hebben voor de pony.

In had normaal gisteren een schriktraining met mijn ruin. Jammer genoeg kon het niet doorgaan. Ik keek er wel naar uit. Ik hoop vandaag nog te rijden maar nu regent het... Pffff

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:28

Nou... na 3 weken op de loonwerker gewacht te hebben, kwam ik van 't weekend toevallig nog wat zakken kunstmest tegen in de schuur :') Dus die maar uitgereden over 't weitje.. en had nog een restje lavameel, die ook maar uitgereden... 't weitje knapt nu al wel op, nu 't een maandje rust heeft gekregen al, maar 't heeft nog wel ff tijd nodig := Dus blij met het kleine beetje regen dat er nu valt :P :D

Boemel! Ik zag jouw filmpje voorbij komen op Dumpert _O-

Hoe is 't nu met je jonge paardje Loretta? Wat een nare wond...

En ik las nog iets over een ziek hondje -O- Sterkte... :knuffel:

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:37

Op Dumpert? Meen je niet ha ha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:51

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:53

En die reacties ha ha.
Zo kan je als kat beroemd worden door lui te zijn :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:58

:D

Maar wie heeft dat daar dan geplaatst?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:01

Geen idee. Ikke niet.
Maar wel op FB en toen zijn mensen het gaan delen :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:10

Hahahahaha geweldig!! Hij wordt beroemd!

Sorry mensen... Kan jullie slecht bijhouden. Is er hier iemand met equibedding en met een haygain die ik mag pben met wat vragen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:21

wel equibedding, maar dan met hooinetten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:28

manzano schreef:
Hahahahaha geweldig!! Hij wordt beroemd!

Sorry mensen... Kan jullie slecht bijhouden. Is er hier iemand met equibedding en met een haygain die ik mag pben met wat vragen?

Ik heb de kleinste haygain. Stuur maar een PB met je vragen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:42

fokfanaat schreef:
wel equibedding, maar dan met hooinetten

Of of mag ook hahaha. Tnx. Stuur je even berichtje