Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin_deB schreef:Vorig jaar de pavo gebruikt en erg tevreden over.
Dit jaar de perlka, ben benieuwd!
Nu hiervoor gekozen om te kijken of ik de zuring e.d. beetje de kiem in kan smoren.
Niwla schreef:Karin_deB schreef:Vorig jaar de pavo gebruikt en erg tevreden over.
Nu hiervoor gekozen om te kijken of ik de zuring e.d. beetje de kiem in kan smoren.
Meelezer komt even binnenvallen. Is perlka ook in plaats van mest dan? Ik dacht alleen voor kalk, vorig jaar hebben we beiden gedaan. Maar als dat zo is hoef ik de loonwerker niet te laten komen.
Wij hebben de bak ook laten keren, dat werkt echt heel prima. Volgens mij waren we € 400,00 kwijt. Hij loopt iets schuin af naar de sloot en is bijna altijd te rijden, alleen van de zomer was hij erg zwaar.
Idifix schreef:Hallo allemaal,
weide is nog geen piste en de weide is overigens ook niet erg groot maar toch zou ik iets willen van stukje om te rijden.
Nog iemand die niet super veel weide heeft maar toch ook een stukje piste ? Ik heb het over zo'n 35 are en de buren hebben ook nog een beetje weide die ik mag meegebruiken. Dit voor een E pony/paard en mss nog een kleiner exemplaar erbij. Ben me ervan bewust dat ik zal moeten bijvoeren maar dat neem ik er graag bij.
Niwla schreef:Karin_deB schreef:Vorig jaar de pavo gebruikt en erg tevreden over.
Meelezer komt even binnenvallen. Is perlka ook in plaats van mest dan? Ik dacht alleen voor kalk, vorig jaar hebben we beiden gedaan. Maar als dat zo is hoef ik de loonwerker niet te laten komen.
Wij hebben de bak ook laten keren, dat werkt echt heel prima. Volgens mij waren we € 400,00 kwijt. Hij loopt iets schuin af naar de sloot en is bijna altijd te rijden, alleen van de zomer was hij erg zwaar.
Lynn_Nikita schreef:Idifix schreef:Hallo allemaal,
weide is nog geen piste en de weide is overigens ook niet erg groot maar toch zou ik iets willen van stukje om te rijden.
Nog iemand die niet super veel weide heeft maar toch ook een stukje piste ? Ik heb het over zo'n 35 are en de buren hebben ook nog een beetje weide die ik mag meegebruiken. Dit voor een E pony/paard en mss nog een kleiner exemplaar erbij. Ben me ervan bewust dat ik zal moeten bijvoeren maar dat neem ik er graag bij.
ja ik, maar ik gebruik de bak ook als paddock. rond de 2500/3000m2 en dan daarvan al 800m2 rijbak Ik voer elke dag volop hooi en ze komen slechte enkele uren op het gras, meer als snack. Met grasgevoelige paarden is dat ook niet erg
Idifix schreef:Ja dat heb ik ook zitten denken, piste ook als Paddock gebruiken. Maar denk als ik er echt geld zou insteken mss je zo een dure piste best niet als Paddock gebruikt ? Drainage is hier een must denk ik. Het is klei grond en de wei loopt iets schuin naar beneden. Met het nodige water erbij uiteraard.
[***] schreef:Ik heb de eerste 2 jaar ook Perlka gebruikt, maar ik ben er niet enthousiast over. Het zou ook onkruid bestrijden.....
Ik vind het schreeuwend duur en het levert mij niet op wat ik ervan verwacht had. Nu gewoon weer ouderwetse drijfmest en kunstmest 2x per jaar.
Karin_deB schreef:[***] schreef:Ik heb de eerste 2 jaar ook Perlka gebruikt, maar ik ben er niet enthousiast over. Het zou ook onkruid bestrijden.....
Ik vind het schreeuwend duur en het levert mij niet op wat ik ervan verwacht had. Nu gewoon weer ouderwetse drijfmest en kunstmest 2x per jaar.
Ben benieuwd bij ons!
Is het niks dan weet ik dat en stap ik gewoon weer over op de pavo.
Maartje_M schreef:_Penotti schreef:Waarom zou je duur zand laten storten als je eigen zand prima is?
omdat mijn zand dus niet prima is, want het is al maanden modder en zwembaden het ligt te laag dus
Lynn_Nikita schreef:Idifix schreef:Ja dat heb ik ook zitten denken, piste ook als Paddock gebruiken. Maar denk als ik er echt geld zou insteken mss je zo een dure piste best niet als Paddock gebruikt ? Drainage is hier een must denk ik. Het is klei grond en de wei loopt iets schuin naar beneden. Met het nodige water erbij uiteraard.
Klei is inderdaad lastiger, ik heb niks hoeven doen aan draineren of ander zand erin gedaan. As je dat al zou doen dan zou ik in elk geval niet voeren in de bak
Als je het weiland laat kun je in de winterperiode er ook weinig mee of niet?