Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:18

Rena100 schreef:
Vind trouwend de valk wel stoerder met kort haar :) knap paardje is het!

Ik vind de sportcoupe ook heel stoer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:11

Wat een verschil in kleur zeg die geschoren valk! Vind 'm wel knap in dat muisgrijze pak :D Het is dat er nog een stukje vacht over is op de zadelplek en dat er op de voorgaande pagina's foto's staan hoor, anders had ik nooit geloofd dat ie valk is.
Heel mooi scheerwerk trouwens, ziet er echt superstrak uit.

Het zal toch hanekam worden vrees ik. Vanochtend hoopvol de staldeur open getrokken. Ipv dat de boel platter was gaan liggen stond alles gewoon kaarsrecht alle kanten op te pieken. Net een ontplofte plumeau...
Ben intussen van de schok bekomen, begin er stilletjes aan wel aan te wennen (heb geen andere keuze haha) en ach... 't staat ergens wel nog stoer. Valt hij op dressuurwedstrijd iig op :))

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:26

Varekaj schreef:
Wat een verschil in kleur zeg die geschoren valk! Vind 'm wel knap in dat muisgrijze pak :D Het is dat er nog een stukje vacht over is op de zadelplek en dat er op de voorgaande pagina's foto's staan hoor, anders had ik nooit geloofd dat ie valk is.
Heel mooi scheerwerk trouwens, ziet er echt superstrak uit.

Het zal toch hanekam worden vrees ik. Vanochtend hoopvol de staldeur open getrokken. Ipv dat de boel platter was gaan liggen stond alles gewoon kaarsrecht alle kanten op te pieken. Net een ontplofte plumeau...
Ben intussen van de schok bekomen, begin er stilletjes aan wel aan te wennen (heb geen andere keuze haha) en ach... 't staat ergens wel nog stoer. Valt hij op dressuurwedstrijd iig op :))

Als je t nog korter maakt wordt t met aangroeien nog lelijker. Je zou dunne staartjes kunnen maken komende tijd om het te temperen/zorgen dat t naar 1 kant gaat hangen met groeien.

Nynkster

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:57

SpoilerAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:37

oeh Nynkster, dat ziet er veelbelovend uit!

@ S_en_Z denk je? Het valt niet alleen naar de andere kant van de manenkam, het valt/springt ook naar voor vanaf een bepaald punt. Zoals het naar voor tuimelt richting de oren op de foto waarbij hij met zijn hoofd richting grond staat, zo valt het dus ook als hij gewoon met zijn hoofd rechtop staat. Dat maakt knippen in het algemeen al lastig.
Met vlechten gebruik ik naald en draad. Daarmee kan ik dotjes altijd zodanig vastzetten dat ze netjes op hun plek blijven en niet rechtop gaan staan. Alleen is de boel nu te kort. Een staartje zou ook kaarsrecht gaan staan :))

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:51

laetitia98 schreef:
Ik wil mijn paard ook heel graag scheren, maar heb geen scheermachine en hier in de omgeving vragen ze naar mijn idee echt super veel om er te laten scheren :(

Hoeveel is veel?

Je moet er rekening mee houden dat niet alleen gebruik van de machine en messen een kostenpost is. Maar ook de tijd die je er aan kwijt bent om te scheren. Het risico wat je loopt om geschokt te worden.

Het gaat niet altijd zonder kleerschuren voor de persoon die scheert.

Ik vraag bijv €55,- en dan zit ik er aan de lage kant.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:33

Klaar :D perongelijk wel een stuk van de voorpluk meegenomen :wow:
Afbeelding

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:41

Oh wauw Wat ziet ie er knap uit zeg <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:50

Die staart! #goals

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:05

Die staart is bloed zweet en tranen {:)-:( ben serieus in staat om hem uit te dunnen.
Afbeelding

Hier nog een ongeschoren vies paard, sorry :P

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:24

Doneer mijne maar een stuk staart dan :-)

Die is hem voor 2/3e kwijt doordat hij ziek is geweest :( en hij had zo een dikke staart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:51

Het enige voordeel aan het schuren van de staart van mijn tinker is dat er inderdaad een flinke dos haar minder is om netjes te houden. Zo'n dikke staart is enorm mooi als ze uit elkaar gepluisd zijn maar pfft... kruipt een hoop tijd en werk in.

Je kan een staart wel optisch dikker laten lijken. Je kamt de staart heel goed uit. Je pakt 'm in zijn geheel, laat een kleine pluk vallen, schudt die wat open en haarlak erop. Nog pluk erbij als een waaier laten openvallen, nog wat lak. opnieuw een pluk laten openvallen, lak en zo werk je de staart af. Ga er NIET met een borstel doorheen nadien. Hooguit héél subtiel even met je vingers, meer niet. Je kan de staart aan de wortel lichtjes "opzetten" door met je vingers de haren wat omhoog te tillen en ook hier lak tussendoor te spuiten.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:25

Mijne is ook zo kort varekaj. Knip altijd kort zodat ik niet snel weer hoef te knippen :') maar in twee weken kan t nog best wat groeien hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:29

Het groeit vlot, maar niet zo vlot. Denk dat ik hooguit 1x/maand de oortjes, 3e oor en staart wat moet bijwerken, meer niet. De manen doe ik alleen als ik tijd en rust heb. Ik knip ze dan direct zodanig dat het nét goed is om te vlechten. Is het dan een periode druk of is er geen gelegenheid om ze een keer bij te knippen, dan kan ik alsnog redelijk uit de voeten om de dotten netjes te houden.

Nu begonnen ze te lang te worden voor nette dotten (waren bijna pingpongballen) en ik dacht een rustig moment te hebben zondag :))

Och, eerlijk is eerlijk, het went. Vind het aan een kant zelfs nog stoer staan, de nek komt er echt goed mee uit en het valt meer op dat hij lang hengst is geweest. Voor het hele mooie mag het een paar cm langer zijn, dat wel.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:42

Tribunals schreef:
Klaar :D perongelijk wel een stuk van de voorpluk meegenomen :wow:
[ [url=m/A4q9Tt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat hebben we maar weer mooi gefixt!
Weg met dat haar ~~}>

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:45

Hier geen tijd om te rijden dus dan maar netjes opscheren!

Afbeelding
Afbeelding

De 2e leek heel weinig haar op te zitten maar viel tegen haha

Jammer dat vosjes zo lelijk worden maargoed over een week is het weer netjes

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:50

Nu de winter er aan komt, had ik m'n paard zijn staart ingevlochten, zo blijft die mooi.. Maar Is dit waar? Als je een vlecht er continue in laat... Maar af en toe eens kamt, en dan weer vlechten? Kan dat afsterven? Is mij gezegt geweest? :?
Laatst bijgewerkt door HHorseA op 06-11-17 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:50

Heerlijk he die strakke pootjes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:22

Voor de mensen die ook een paard hebben met witte hoeven: hoe houden jullie die volledig wit? Ik heb vandaag de hoeven van de mijne afgespoten met de tuinslang omdat er best wel klonters kleigrond aan vastzaten. Die zijn er nu af, de onderste helft van die witte hoeven is weer netjes maar de bovenste helft niet. Het lijkt wel alsof het vuil daar hardnekkiger aan de hoef blijft kleven, ziet eruit alsof het stof in de hoef getrokken is bijna.

De ondergrond op de paddock is niet top, dat begint gladder/drassiger te worden. Hij gaat tijdens de nacht wel op stal, maar om nou elke keer die hoeven te gaan afspuiten en schrobben... Is niet de bedoeling dat de boel bijna constant nat blijft.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:24

Met een staalborstel en een beetje water ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:27

Staalborstel vind ik altijd niets. Ik gebruik zand! Gewoon tijdens het schoon spuiten wat zand erop en schuren en weer afspuiten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:29

Modder werkt het beste :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:31

Maar... het is net modderzand wat vast lijkt te blijven zitten -O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:50

Ik gebruik een schuurborstel :+

Ik mag eigenlijk niet meer in dit topic. Paarden zien er verwilderd uit momenteel. Een bospony en een beertje heb ik staan. :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:08

Afbeelding

Niet een beetje bospony ook :')