Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:11

maar die lijm smeer je dus over een zwarte emmer of zo, en daarna? kieper je dan de hele boel weg? Ik vind het ook weer zonde om iedere keer zo'n emmer weg te kieperen eigenlijk. (of ik zie het verkeerd, ik ga eens googelen)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:19

Kan je het er niet afspoelen? daarna nieuwe laag er op?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:21

Afbeelding
Ik heb de emmer de hele winter laten hangen. Is mooi schoon nu na al die regen hihi

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:22

Vuilniszak over de emmer doen. Verder zou ik die lijm nooit gebruiken. Te vaak nu gehoord dat het fout ging (ook vlinders blijven eraan plakken).

En inderdaad de deken van de shet even wassen. Dan ruikt hij in iedergeval niet meer naar ander paard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:24

zoefie schreef:
maar die lijm smeer je dus over een zwarte emmer of zo, en daarna? kieper je dan de hele boel weg? Ik vind het ook weer zonde om iedere keer zo'n emmer weg te kieperen eigenlijk. (of ik zie het verkeerd, ik ga eens googelen)

Bij de action kosten die emmers toch nog geen euro? :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:25

Wat een leuke foto's Dynamiek, zou willen dat het Moos was, Noortje vond het ook geen probleem om mee te gaan :P

Beterschap Paulusa met de migraine, hoop dat die snel afzakt!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:35

Ok dat ga ik morgen in iedergeval nog proberen. Ik had Marinka zelf extra de deken om gedaan. Ik dacht dan zit haar geur er ook aan, maar helaas. Ik zal hem morgen wassen. Ben benieuwd of dat uitmaakt.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:36

Gelukkig geen last van dazen hier ..maar zou mij een prima oplossing lijken die emmer mer lijm..
Zo mijn examens zitten erop... Nu nakijken.
Vanmiddag eerst nog ff druk geweest met van alles en nog wat, vanavond gereden.
Was ik onderweg, dreigde het met onweer. Hoorde in de verste wat klappen....
Ik snel terug.... Nou daar ging ze hoor, was zo thuis....
Ik schijt in mijn broek voor onweer.

Abby, nieuw dak erop... Zand erin... Kun je longeren daar?
Solleke gefeliciteerd

Afrab: Mijn nieuwe komt 26/7 pas naar huis... Ik ga eerst met die ander nog op vakantie... Dan zou ze alleen komen te staan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:46

Is het een regendeken kvulden? Vergeet dan niet te impregneren als je hem wast anders is ie niet waterdicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:49

Is dat het monmaster? Er hangt onweer in de lucht? -:(- kan geen tv kijken.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:50

Ik heb impregneermiddel in huis. Dus dat komt goed. Marinka heeft er al een winkelhaakje in gemaakt. Grrr. Maar goed. Dat moet ik dan ook even maken.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:06

Over het wildrooster? Jaiks.. Is dat niet gevaarlijk? Wij doen dat hier echt niet. Misschien hebben jullie andere?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:42

Wat gaan jullie weer hard...
Reageer niet overal op hoor, maar Solleke, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!!
Ik heb ook een Bockmann trailer, echt een ideaal ding! Heb wel een klep/deur systeem waar ik bij zweer!
Ook hier hebben de meeste boeren de eerste snede er alweer af. Mijn voordroog komt van natuurland, dus dat mag niet eerder dan half juni gemaaid worden (staat al wel genoeg :D )
Ik heb hier zomers wel wat dazen, maar in vergelijking met vrienden die veel bomen in de buurt hebben valt het heel erg mee (zij wonen 10km verderop), en dat terwijl het land naast het mijne tot vorig jaar maisland was.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:35

Het kan zelfs nog veel meer verschillen op een heel klein stuk.
Ik heb zelden dazen en muggen terwijl mijn vriendin, 8 huizen verderop, er wel veel last van heeft.
Zij zit met koeien vlak achter haar en een sloot naast de wei.

Er werd mij gevraagd of ik wist wat Tika betekende in west coast native american trade language .
Nou nee???
Tika betekent liefde <3

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 05:55

meggiemeg schreef:
Wat een leuke foto's Dynamiek, zou willen dat het Moos was, Noortje vond het ook geen probleem om mee te gaan :P

Beterschap Paulusa met de migraine, hoop dat die snel afzakt!

:o haha sorry haal ze door elkaar, maar ik ben fan van Noortje wat kan die sjouwen zeg het blijft toch kriebelen tuigers vooral als ze zo showent lopen <3

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 05:57

Zapje schreef:
Over het wildrooster? Jaiks.. Is dat niet gevaarlijk? Wij doen dat hier echt niet. Misschien hebben jullie andere?

Dit is een andere daar komt ook het zwaar geschut van defensie over heen! Want anders peins ik er ook niet over.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 05:58

Ongedierte, ik heb hier alweer 2 dagen last van herteluisvlieg zowel thuis als gisteren in het bos

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:09

Hier nog geen dazen. Vliegen beginnen er wel al een paar van te komen.
Zodra de koeien naast ons komen, komt de vliegenplaag meestal.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:12

Mooie betekenis Spatter!

Ons hooi is vorige week maandag gewikkeld.
Nu nog een afspraak maken en dan komen de 60 pakken.
Zal wellicht teveel hebben nu Wonder weggaat.
Liever teveel dan te weinig.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:13

Vliegen genoeg hier. We hebben er alweer heel wat in huis. Met het warme weer de vliegenkappen alweer om gehad. Nog geen dazen gelukkig. Half juni, zeggen ze. Maar de dazenbollen staan al.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:15

Hier gelukkig nog voldoende hooi van vorig seizoen. Ik heb ook natuurhooi uit de Biesbos. Dat mag ook pas per half juni gemaaid worden. De boeren hier in de buurt hebben wel al gemaaid.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:33

Goedemorgen,
Ik heb nu nog twee grote ronde balen..nog voor zon 6 weken hooi... Dat moet lukken, denk ik!
Vanavond moet ik die aanbreken.

Vliegen zat....
Onweer was in NH ...jullie zitten een heel end daarvan toch ojajoh? Zette uiteindelijk ook niet door...wel onwijze regen daarna!

Over een wildrooster: ik vind het stoer... Zou het zelf niet durven, maar dat komt ook omdat die van mij hele kleine pootjes heeft.

Boeltje is weer gedaan... Hup naar mijn werk....

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:56

Paarden staan hier midden in de polder , altijd wind , weinig dazen gelukkig. Hooi van vogeltjesweide dus dat wordt pas over een paar weken gemaaid. Wel vorige week nog 3 kleine baaltjes gehaald voor het geval ze even op stal komen te staan. Betaal 3.60 voor een klein baaltje.
Zo pony opladen voor de bekap cursus van Heleen dag twee. Ben benieuwd. Wie had hem laatst nog gedaan?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:06

Jadybabe schreef:
Paarden staan hier midden in de polder , altijd wind , weinig dazen gelukkig. Hooi van vogeltjesweide dus dat wordt pas over een paar weken gemaaid. Wel vorige week nog 3 kleine baaltjes gehaald voor het geval ze even op stal komen te staan. Betaal 3.60 voor een klein baaltje.
Zo pony opladen voor de bekap cursus van Heleen dag twee. Ben benieuwd. Wie had hem laatst nog gedaan?

ik was gisteren bij heleen :D Veel plezier!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:13

Iemand ervaring met een shetlander zo laat in het jaar nog te scheren? Ik weet dat er bij ons op stal vorige week nog 1 geschoren hebben en die zo kaal het land in hebben gegooid maar dat lijkt mij wel opeens heel erg fris?
Heb er vorig jaar al over getwijfeld maar dat dier heeft zulke dikke vacht dat hij pas eind juni volledig is uitgeruifd als je geluk hebt en in augustus weeral met nieuwe aanmaak begint.
Ik probeer hem zo vaak mogelijk te poetsen maar het haar komt er gewoon niet zo vanaf als bij Andor en Ami.
Om hem te scheren moet ik hem wel platspuiten anders kom je met een scheermachine niet in de buurt...