Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:18

ja die volg ik ook, regelmatig heb ik ook commentaar op haar, ben het niet met alles eens nl.... Van de week een filmpje waarbij ze even heel de hoefwand opschuurt met haar vijl *error* no way dus wat mij betreft.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:22

Van kunststof krijgt ik puisten op mijn kont :+ Dus doe mij maar gewoon een leren zadel :j

Ik voelde me gisteren al helemaal schuldig dat ik veel geld uit had gegeven aan glucosamine voor de merrie. Ik wil dat gaan voeren bij wijze van proef, ze heeft namelijk ook nog eens atrose, dus ik wil kijken of dat haar helpt.
Maar ik durfde het eigenlijk niet aan mijn man te vertellen, die vervolgens weer boos werd dat ik dat niet durfde, omdat het volgens hem een heel verantwoorde uitgave is :+ Het is ook zo'n schat eigenlijk. Als ik het maar kan onderbouwen, vindt hij het altijd prima (en waarschijnlijk ook omdat hij weet dat ik van nature gierig ben).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:24

Nou dan zeg ik maar niks geloof ik:

Toen ik jaren geleden mijn dressuurzadel ging uitzoeken voor Lona (was dus ook gelijk de eerste keer dat ik op een dressuurzadel zat). Toen heb ik toch gejodeld van de pijn , echt niet te geloven was dat. Iedereen natuurlijk helemaal strijk van van het lachen, want wat bleek nou: Lona is een echt tuigpaard en ik had daar toen nog een piercing zitten en dus was die knop al hells genoeg.
Heb een zadel uitgekozen en diezelfde avond de piercing verwijderd!

Kapper doe ik trouwens ook al jaren niet meer aan en nu durf ik niet meer, want ik denk dat ik gelijk kort moet, ivm de dooie punten, ofwel dood tot aan mijn kruin en daar ben ik geestelijk nog lang niet aan toe.
Verf het wel al jaren zelf.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:24

Heb er een bontje overheen :D, krijg anders een plak-kont.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:03

Ik heb mezelf een nieuwe rijbroek kado gedaan :o Kon hem niet laten liggen...mijn andere broeken zijn bij langena niet versleten en met mijn rij-tempo zal dat ook niet gebeuren,maar ze zaten wat ruim.

Ik heb altijd Jodphur-rijbroeken met bootcut ... deze was lang genoeg (geen blote enkels),mooie kleur en dan ook nog eens maar E25,- (nou ja,en verzendkosten nog dus totaal E32,- :P )

Nu hopen dat ik dit voorjaar hem uit kan proberen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:30

Ik heb ook altijd jodhpurbroeken en hou het bij 2 (zomer- en wintervariant). Verder heb ik nog een spijkerrijbroek, maar daar zitten geen bandjes onder de voet, dus die trekt op.
Vreemd genoeg heb ik maar één spijkerbroek die met rijden lekker genoeg zit (en niet optrekt).
25 euro is geen geld :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:40

Voor dat geld is het volgens mij illegaal om 'm te laten liggen :+

Wie werkt er hier met slowfeeders en hoe hebben jullie die bevestigd?
Margriet moet op dieet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:45

Yep... ik heb nu 3 bakken staan en 6 netten hangen (buiten) en aan elke staldeur binnen hangt look een net.
Ik heb mazen van 10 tot 3 cm en varieer afhankelijk van de grofheid van het hooi.
De netten hangen aan de omheining met isolatoren en fietsbinnenbanden. De bakken staan met een touw vast.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:48

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:50

Klinkt bijzonder pijnlijk ohjajoh!

Hier geen cadeautjes gekocht voor mezelf :(
Had mezelf voor Sinterklaas al een nieuw paard gegeven :P en mevrouw heeft nog het een en ander nodig

Gave rijbroek !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:50

Die is zomers wel een beetje warm met maar 33% katoen :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:52

Mooie rijbroek Tinky! 'k Rij ook met jodpurbroeken, zo handig :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:57

Die zijn erg leuk die rijbroeken, waar heb je ze vandaan? 25 euro is geen geld.

tante Til Klodderte roze hier (dubbeldun) kleurtje mag wel wat feller zijn hoor :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:58

dynamiek schreef:

tante Til Kloddertje roze hier (dubbeldun) kleurtje mag wel wat feller zijn hoor :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:16

dynamiek schreef:

Via FB...ze had nog wat andere merken...zal kijken of ik nog terug kan vinden,van deze was iig de laatste.
Ik heb haar net berichtje gestuurd,weet niet of ze nog wat heeft maar komen we achter :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:06

Ik heb nog nooit dat soort broeken gehad, maar ik vind ze wel heel mooi! En zeker voor dat geld :+

Moet eens gaan puzzelen met slowfeeder... Maar moet ook nog gaan puzzelen hoe ik best twee stallen kan bijtoveren zonder omheining te verzetten. En moet nog nieuwe stalwanden monteren. En andere poorten hangen. En nieuwe lichtplaten leggen. En spots voorzien. En de electriciteit omleiden. En...

Nu ja, jullie snappen het vast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:34

Ohja! Ik zat toch zo te piepmeuten vanochtend ? Was smiddags nog niks verbeterd, maar die 16 jarige badaap van een bijrijdster had nog meer ballen in haar broek, dan dat ik ervoor heb hangen en we zijn dus gewoon gegaan en ze deden het alle 3 fantastisch! _/-\o_ :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:53

Mooi toch :D goede opsteker voor een volgende keer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:04

Ja, is een blijvertje hoor!! Maar het was niet helemaal ongegrond van mij: en harde wind en erg druk op beide wegen, 1 80 km weg met daarnaast een sluiproute lijkt het wel waar ze ook ruim 60 rijden en ik heb toch de verantwoording over alles.
Maar paard en pony deden het fantastisch ( heb ik toch nog wat goed opgevoed) en bijrijdster dus helemaal.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 06:24

Memuska...het zijn heel fijne rijbroeken :j wel heel belangrijk is de binnenbeenmaat.Ze moeten lang genoeg zijn dat wanneer je op het paard zit,de broek op je enkelgewricht zit of zelfs nog wat daaronder.Vaak zijn ze namelijk erg kort en dan krijg je blote enkels. :+

O...jij hebt ook een "En ... en ... en .... "lijstje ... als je van boven wat wegstreept,komt er van onder weer een bult bij :P

Stoer Claudia...fijn dat je bijrijder geen watje is :D
Nu moet ik wel toegeven dat ik (ook al voordat ik ziek werd) niet meer buiten rijd als het zo hard waait.Na door 1x bijna een halve boom en 1x een flinke tak geraakt te zijn,houd ik het voor gezien . Beide keren werden we rakelings gemist. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 06:41

Mogguh, early bird! Herkenbaar, was ook niet gegaan bij storm achtige wind hoor. Maar het is toch ook duidelijk een gevalletje van: hoe ouder, hoe grotere muts ik word, dus we houden elkaar zo een beetje in evenwicht...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 06:47

:D Ook dat is herkenbaar hoor :D

Die halve boom was op mijn 24e...die tak (die groter van dan mijn paard :+ ) denk ik zo'n 10 jaar later,toen besloten dat het beter was om met storm niet meer naar buiten te gaan,zit niet ok nummer 3 en dan "raak" te wachten :=

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 07:12

Die wind is altijd wel een dingetje..Maar ik ervaar juist altijd als t stevig waait dat t in t bos juist altijd minder voelbaar is..gister dus lekker t bos in geweest.. had meer last vd kerstvakantie ( hoop Kids en fietsers in t bos) wat mij betreft blijft toch favoriet in een werkweek op de maandag of dinsdagochtend t bos in..heeeeerlijk!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 07:32

Wat gaaf claudia dat het goed ging. Had het nog willen vragen via de app maar helemaal vergeten!

Die rijbroek ziet er fijn uit ja! Ik heb pas een jeansbroek gekocht en ik ben er echt super blij mee. Toch een beetje meer de westernlook die ik zoek. Maar ik wil niet rijden zonder lederen zitvlak want dan voel ik me niet stevig genoeg in het zadel zitten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 07:43

Heb nooit rijbroeken gehad met lederen zitvlak, is dat niet ontzettend stug?