Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:03

MaritB schreef:
Ik duim op een goede afloop!

Mijn Welsh heeft gisteren plakbeslag gekregen, kleinste plak opdracht voor mijn collega, ben er super blij mee.
Het is bedoeld als tijdelijk om hem meer comfort te geven waardoor zijn voet beter in balans kan komen. Tot nu toe, bevalt het.

Heb ook een nieuwe deken voor hem besteld om te proberen, ik ga toch een maatje groter proberen. (Wel gelijk 10cm erbij dus ben benieuwd)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Netjes gedaan !
Inderdaad erg krom dat je niet met plakbeslag mag starten ohz.
Heb vorig jaar ook geïnformeerd naar plakbeslag en hoof armor omdat mijn paard zijn ijzers continue eraf trapte en geen voeten meer over had.
Uiteindelijk ijzers er helemaal af gehaald en dat was even afgezien en doorgezet ook al zeiden ze tegen mij dat hij niet zonder kon. Ik heb inmiddels weer een blij paard met goede voeten.

Een droge plek is essentieel, dat hoor je gewoon te regelen als eigenaar.
Anders moet je geen dieren houden als je dat niet wil of kan bieden.
En natuurlijk heeft iedereen wel modderplekken waar het soppen is dat is logische in deze tijd van het jaar maar nergens droog kunnen liggen/staan dat vind ik niet kunnen.

:o het is hier eigenlijk al best weer aardig droog.
Enkel rond de hooibakken waar ze rommel hebben gemaakt niet maar goed zoveel staan ze daar eigenlijk niet. Want ze halen nog steeds voldoende gras van de weide af blijkbaar.
Straks zullen ze naar de tijdelijke paddock gaan zodat het land weer wat kan herstellen en bemest kan gaan worden.

Boemel , wat een heerlijk plaatje.
Het was ook echt alsof het voorjaar was kwa weer, echt genieten met het zonnetje erbij.

Hier lijkt de patiënt zich weer iets beter te voelen, de ontsteking is onder de kaak doorgebroken dus de druk is er af en de koorts is gezakt.

horsii

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:07

Gefeliciteerd belker

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:16

Gefeliciteerd Belker. Sorry helemaal overheen gekekken

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:26

Lynn_Nikita schreef:
Gefeliciteerd Belker. Sorry helemaal overheen gekekken

Hier ook :o , Gefeliciteerd *\o/*

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:36

MarjanB schreef:
Waar ik persoonlijk wel veel moeite mee heb is dat er iemand in het topic zit waar het gewoon echt vies en onveilig is. Paarden die dik in de zooi staan, niet droog kunnen liggen en slecht in hun spieren zitten. Ik snap echt werkelijk niet dat deze persoon niet zorgt voor een goede plek voor de paarden. Ik ben daar geweest en heb gewoon twee weken lang met een rotgevoel rondgelopen en gedacht om 144 te bellen. Geen enkel paard hoort er zo bij te staan.

Dit heeft voor mij ook wel wat invloed op hoeveel ik nog post in dit topic.

Mocht dit bij mij geweest zijn dan zou ik dat willen weten. Het is mijns inziens belangrijk om eerlijk te communiceren. Dus ik hoop dat je een bericht stuurt naar diegene en dat het een gesprek oplevert waarbij zaken uitgesproken worden.

Ik weet dat het bij mij vaak een zooitje is bijvoorbeeld en dat vind ik echt heel erg. De schaamte kan flink oplopen. Ik weet ook hoe deze situatie komt, wat ik er aan heb gedaan en wat ik nog ga doen om de situatie beter te maken.

Ik ben hier eerlijk over naar anderen als ze er naar vragen want het is van buitenaf heel moeilijk om te zien hoe de hele situatie in elkaar steekt en ik waardeer het dat mensen om het welzijn van mijn dieren geven. En soms blijk je het dan echt niet met elkaar eens te zijn. Dat kan. Maar dan is er in ieder geval een poging geweest tot wederzijds begrip.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:44

Ben nog nooit bij jou geweest :D en een zooitje is het hier ook regelmatig hoor. Echt ik heb ook niet alles op orde. Maar wel veilig en een droge ligplaats voor de paarden.

Gaat me echt niet om wat modder of een rommeltje links en rechts.

Belker gefeliciteerd!

En wellicht niet heel handig om het zo in het topic te gooien en sorry als het voor wat onrust zorgt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:47

Zonnetje?

Fijn dat je paard zich weer wat beter voelt happinez

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:47

Bedankt allemaal voor de felicitaties.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:48

O, gefeliciteerd!! Ik had je cadeautje nog niet gespot.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:53

Marjan,
Het raakt denk ik gewoon een gevoelige snaar bij mij. Ik ben hier op ons eigen terrein dus wel twee keer overvallen door een bezoek van de dierenbescherming die opeens midden op het terrein stond en dat heeft echt een soort trauma opgeleverd. Ik had zo graag gewild dat de mensen die melding hebben gemaakt met mij zouden hebben gesproken.

Overigens was het oke voor de dierenbescherming. Ze hebben droge plekken om te staan, altijd water en voer, een stal waarin ze kunnen liggen en mudcontrol waardoor ze niet weg zakken ookal ligt er modder. Maar dat maakt de schok dat iemand dit gemeld heeft en dat ze opeens op je terrein staan vrees ik niet minder. :=

En ik ben blij dat je hier niet stiekem bent komen kijken. _O- (mijn huis is nogal makkelijk te vinden op basis van mijn berichten)

Ah Gefeliciteerd Belker. (Ik kijk ook altijd over dat icoontje heen)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:00

Als ik van die prachtige PP zie bij mensen op zandgrond, die *gewoon even* een track maken zonder de bodem te verbeteren, dan ben ik echt wel jaloers. Ik kan zoiets niet realiseren (lees: betalen) op onze klei. Niet dat het hier niet goed is voor de paarden, maar je houdt toch altijd wat te wensen... Soms lijkt het wel een bodemloze put. Voordat je ergens een verbetering kan doen, is iets anders al weer stuk en is je budget weg. Zo wil ik ook al een eeuw een kleine trekker en overweeg ik elk jaar of mijn auto grotere reparaties nog wel waard is. Het wordt tijd voor een ander salaris, voetenfoto's of gedragen ondergoed verkopen, denk ik. :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:02

Modder laarzen doen het in deze tijd misschien ook wel goed :P

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:04

Dat helemaal Lorette. Soms droom ik er over om te verhuizen en dat gemak als hoogste prioriteit te stellen. Het lijkt me heerlijk om me geen zorgen over modder te maken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:11

DuoPenotti schreef:
Zonnetje?

:j , was gewoon warm in de zon.
Afbeelding

_Lorette_ schreef:
Het wordt tijd voor een ander salaris, voetenfoto's of gedragen ondergoed verkopen, denk ik. :')

Schijnt wel lekker te cashen dat laatste :')
Laat je het mij weten als het daadwerkelijk zo is ?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:12

:+ misschien als je erbij zet dat je paardrijd nog wel meer…

Zonder gekheid _O- soms zou extra geld een uitkomst zijn.

En zon, niet gezien hier helaas

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:14

Lorette, dat gevoel heb ik hier ook. Het is elke keer keuzes maken en dan wordt je door andere calamiteiten weer ingehaald.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:18

Gefeliciteerd Belker

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:21

Happinez schreef:
DuoPenotti schreef:
Zonnetje?

:j , was gewoon warm in de zon.
[ Afbeelding ]

_Lorette_ schreef:
Het wordt tijd voor een ander salaris, voetenfoto's of gedragen ondergoed verkopen, denk ik. :')

Schijnt wel lekker te cashen dat laatste :')
Laat je het mij weten als het daadwerkelijk zo is ?

Zo zeg.. Ga een ander pesten!

:+
Heerlijk zeg!

Ik vind de 14 daagse voorspelling ook niet fout. Iig geen neerslag. Dus hoop dat het zo blijft.
Steeds stapje dichterbij de lente.

Geld hou op.
Hier moet ook nog zoveel gebeuren.

Maar niets kan op tegen hoe fijn we toch wonen.
Elke dag de paarden begroetimh. De hondjes in de tuin..
Die oude keuken komt ook wel weer... Ooit... Enz enz

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:22

Het is al langer licht en je hoort steeds meer vogels fluiten. <3 Dan voel ik me meteen gelukkiger!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:24

_Lorette_ schreef:
Als ik van die prachtige PP zie bij mensen op zandgrond, die *gewoon even* een track maken zonder de bodem te verbeteren, dan ben ik echt wel jaloers. Ik kan zoiets niet realiseren (lees: betalen) op onze klei. Niet dat het hier niet goed is voor de paarden, maar je houdt toch altijd wat te wensen... Soms lijkt het wel een bodemloze put. Voordat je ergens een verbetering kan doen, is iets anders al weer stuk en is je budget weg. Zo wil ik ook al een eeuw een kleine trekker en overweeg ik elk jaar of mijn auto grotere reparaties nog wel waard is. Het wordt tijd voor een ander salaris, voetenfoto's of gedragen ondergoed verkopen, denk ik. :')

Hahaha dit dus :')

Sowieso denk ik makkelijk oordelen want je hebt nooit de hele situatie in beeld en dat kan ook niet.

Dat bodemloze put heb ik hier volgens mij letterlijk wel eens gezegd. Daarom ook fors ingekrompen en gekeken naar wat brengt het meest plezier en wat levert qua investeren het meeste op.

Hier zijn letterlijk 10.000 en euros de track in gegaan die we heel veel beter anders hadden kunnen besteden en ben echt vorige winter zeker heel vaak heel moedeloos geweest ( ook door de hele zware prive omstandigheden ) en op het punt gestaan er helemaal mee te stoppen.
Net op tijd dat de loonwerker met een werkbaar plan kwam.

Die vogels, daar heb ik het vandaag veel over gehad!

En van genoten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:27

Dit jaar nog de dakgoten vervangen en de luiken schilderen en dan is het noodzakelijke af. Ook een fijn idee.
Maar inderdaad, geld vliegt weg en mag altijd meer zijn. :D

Phoe schrikken Malenka zulke controles.

Mijn bloembollen zijn al op gekomen, dat is het begin van lente *\o/*
Laatst bijgewerkt door boemel op 05-02-25 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:30

Onze nieuwe dakgoten liggen klaar. Als het droog is komende week mee aan de slag!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:48

Gefeliciteerd belker!

Mocht iemand van jullie agrarisch - paardenhouderij als bestemming hebben zou ik diegene dan wat vragen mogen stellen? Stuur me even een pb :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:54

gefeliciteerd Belker, en wauw zon! Hier niet gezien, alleen beetje miezerig en koud -O-

Snap dat je daar een beetje van, van de leg bent Marjan, misschien diegene een berichtje sturen?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:01

Gefeliciteerd Belker!

Lorette, voetenfoto's kan niet zoveel kwaad. Als het helpt voor je paarden, why not :') :')