Zilco is inderdaad wel fijn. Die anatomische borsttuigen zijn echter we hit-or-miss. Ze passen óf uitstekend óf voor geen meter en geven dan juist druk op een heel smal strookje.
Meestal zie je het pas als er echt gewicht aan komt te hangen, dus als je de wagen eraan hangt. De hoek die de strengen maken hebben ook effect (ook bij rechte borsttuigen overigens).
Dat klinkt handig DF. heb je een foto van de sleep?
boemel
Geplaatst: 10-04-22 15:12
De trekker toch mag ik hopen DubbelFun
Het is hier heerlijk weer. De paarden staan zonder deken. De wei is nog wat nat. Heb een droog stuk voor ze afgezet. Kunnen ze wel eten, niks kapot maken
Hier zijn de dekens al sinds vanochtend af. Op de hei waren ook nog wel flinke plassen en Boon had de sokken er ook in Ik was wel blij dat ik toch geen vestje onder mijn windjack had aangedaan, want het was nog best warm al.
Van mijn sleepje heb ik even geen foto's voorhanden, zal straks de camera mee naar buiten nemen
Heb een stuk van de paddock afgezet en daar vandaag een bloemen en kruidenmix ingezaaid.
Ben nog niet toegekomen aan iets doen met de paarden (de hele week nog niet, behalve maandag ) dus even kijken of ik nog puf heb als de kinderen op bed liggen.
Ik kan niet wachten tot alle bloemen weer opkomen, kijken wat is aangeslgen. Ik heb heel veel verschillende zaden gebruikt, allemaal eetbaar voor paarden.
Het was lekker vandaag. Ook ik ben naar buiten geweest. Fiesta gepakt, thiedemann eraan en gaan. Eerste keer alleen, maar het was fijn om even het hoofd leeg te maken.
DubbelFun
Geplaatst: 10-04-22 18:43
Hier het sleepje en de resulaten. Het zand is nu net nog iets te nat om hem goed glad te krijgen.
Gewoon een simpel in elkaar gezet ding met 2 halstertouwen er aan.
@rover: het werkt alleen maar beter als het zand mul is. Bij nat zand kleeft dat teveel aan elkaar en is de sleep te licht c.q.voor mij te zwaar Ik trek hem zelf aan de 2 halstertouwen.
Zeker Lekker een rondje gereden en nog wat houten spulletjes verkocht uit de vorige meubelserie, wat kastdeurtjes geverfd die nu beter passen bij de huidige meubelserie en nog even in de zon gezeten
Ja zeker genoten. Ik ben naar mijn vw- werk gefiets. Super sloom en werd ingehaald door 70 jarige Maar het is me wel gelukt en het was heerlijk. Morgen maar weer kijken of ik dan nog leef. Maar dit was fijn en genoten van het weer. De paarden hebben alleen maar knuffels gehad.
Laibadji
Geplaatst: 12-04-22 22:09
Nogal een hectische dag waardoor ik niet kon rijden Had er zoveel zin in maar uiteindelijk gekozen om de stallen te doen. Paardjes hebben wel van de zon genoten.
Mijn tuin was blij dat hij binnen mocht in de koelte. Hij stond te zweten in zijn dikke vacht.
Momenteel gaan ze per 2 buiten voor elk 12uur. Van zodra ze terug met 3 zijn kunnen ze terug met z'n allen op de paddock. Nu lukt het niet omdat er teveel ruzie is en gevaarlijk voor de kleinste pony. Vandaar nu de tussen oplossing.
Wij hebben een schuur leeggeruimd en de voorkant weggebroken. Het is nu net een lage kapschuur. Aan de ene kant kan de marathonwagen en de andere kant kunnen hooibalen. Dat ligt daar beter dan onder zeil buiten.
Dais_
Geplaatst: 12-04-22 22:41
Handig Belker. Wij hebben dit ook maar dan iets groter. Nadeel bij mist of neerslag met regen vanuit de verkeerde hoek dat alles alsnog nat is, maar als de opening gunstig zit ga je er veel gemak van hebben
Laibadji, prima oplossing voor tijdelijk lijkt me. Duurt het nog lang zo? Lijkt me wel bewerkelijk
DuoPenotti, lekker gefietst dus! En je hoeft niet hard te gaan, iets langzamer kom je er uiteindelijk ook. Hopelijk valt de spierpijn mee morgen!
Boemel, lekker nog gereden. Knap waar je de energie vandaan haalt!
Ik ben vandaag een uurtje eerder gestopt op het werk want ik werd niet fit op het werk. Eenmaal thuis op het bankje in de zon met een bakje koffie en uitzicht op de paarden voelde ik me al snel terug wat opknappen. Uiteindelijk heb ik de hele avond gedaan over uitmesten en hooi bijvullen en wat werk aan de hand met 2 paarden tegelijk, maar ben wel weer terug wat opgeknapt
Morgen ben ik vrij en ik wil nog 120 struikjes planten (I know, ik ben laat), maar ik zie wel hoe dat gaat. Anders wordt het nog later
Dais, klopt, maar ik had bedacht dat een waterbestendig rolgordijn de boel prima kan afsluiten. Of van stevig zeil een gordijn maken. Het is beter dan wat ik had.
Beetje bijgekomen? Vitamine P en even eigen tijd is fijn om weer wat op te laden.
Boemel, klinkt goed. Merk je nog iets van de behandeling bij de ene merrie?
DP, goed bezig geweest, op de fiets er even uit.
DF, rondje om was het een prima dag voor. Fanatiek met schilderen.
Laibadj, het is maar tijdelijk. Sterkte met steeds wisselen.
Hier wordt Aaf gemist door Fiesta. Die is wat mat en eet trager. Morgenmiddag ga ik weer een buitenrit maken. Eind mei gaan we op vakantie en dan moeten we wel lekker kunnen rijden. Zitten er bokkers in de buurt van Nuth?