Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:28

Rechtsonder lijkt op onze hortensia inderdaad

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:47

Ik heb ondertussen mijn eigen methode gemaakt voor kleinere planten :') Goede stevige spade tegen de grond zetten, voet erop, en met de volgende erop springen zodat hij hopelijk goed de grond in gaat. Eventueel nog wat dieper wiebelen terwijl ik erop sta, dan eraf, goed naar voren, achteren en weer naar voren, wortels erin en spade tegelijk eruit trekken. Eventueel wat compost erbij en zijkanten weer dicht drukken met de voetjes. Next.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:05

Malenka schreef:
Het ziet er heel netjes uit. Maar wat een werk! Ik graag gewoon een geul van een spade breed en diep, leg de planten uit en vul het weer.

Maar die gaatjes maakt de palenboor op benzine hè ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:07

@prairy: ik hoop dat je stevige schoenen aan hebt, want als ik dat doe dan gaat mijn middenvoet behoorlijk zeer doen na een tijdje.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:44

Ja ik heb stevige wandelschoenen aan, gaat prima!

We zijn ook druk met planten nog, ik wil dit weekend eigenlijk het laatste zetten en de rest inkuilen voor volgend najaar. Dan kunnen we ook zien wat er van vorig jaar aan uitval is en dat dan vervangen.

In het bos hebben we nu 2 voer plaatsen bedacht, daaromheen vlier in de grond gezet, lekker voor vlierbloesemsiroop. Daarvoor afzetten met palen en koord zoals de rest van de track.

Ik heb er echt lol in om het zo gaandeweg te bedenken :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:46

Maartje_M schreef:
Malenka schreef:
Het ziet er heel netjes uit. Maar wat een werk! Ik graag gewoon een geul van een spade breed en diep, leg de planten uit en vul het weer.

Maar die gaatjes maakt de palenboor op benzine hè ;)

En wij zitten op zand, dat is echt zoooo veel makkelijker als klei :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:53

Ik heb ook weer helemaal inspiratie door het lekkere weer.

Door een klant ook wilgentakken kunnen zetten. ben benieuwd!

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:16

Ik ben ook benieuwd wat daarvan gaat aanslaan. ik wilde hier nog experimenteren met de wortelopslag van de geënte hazelaar, maar huisgenoot zag het niet zitten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:22

Afbeelding

Onze shet is verhuisd, contractje erbij maar heb er een goed gevoel bij
Ook de fries die al jaren alleen stond is tot nu toe blij met haar vriendje. Eerste minuut reageerde ze blazend en heftig en wilde aantal keren trappen, de shet reageerde nergens op en had het hooinet al gevonden en na 2 minuten stonden ze elkaar te kriebelen

<3 <3

Wat een hoop werk met al die plantjes!
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-02-21 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:24

Een soort omgekeerde poedelcoupe :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:25

DubbelFun schreef:
Een soort omgekeerde poedelcoupe :)

Dat zijn snowboots :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:16

Ah fijn Lynn!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:33

Wat fijn Lynn, ook voor de fries.

Net weer even bak gehobbeld.
Maar meisje had er niet zoveel zin in, maar was wel lief.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:39

Ik word echt te oud, mijn zoon wilde door het bos de tuin in maar was de sleutel vergeten en ik had geen zin om t lopen ( zijn een 200 meter) . Hoofdstel ingedaan bij die pony en erop gesprongen zonder zadel, scheelt dat die een 125/130 is dus niet zo hoog en verrek ik een spier in mijn nek. Hoe ik dat weer voor elkaar krijg..... doet pijnnnnnn
Moet zeggen dat die wel erg braaf was, zit vrij breed en ook in draf zat die prima. Met de les van dochter vanmorgen was die iets eigenwijs , heel traag en reageerde amper op het been. Dat probleem is nu wel opgelost O:)

Vroeger sprong ik met een aanloop op mijn grote D pony, ging makkelijk, ik kwam net niet eens halverwege. Waar en wanneer is het misgegaan met mijn lenigheid

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:42

Beterschap!
haha herkenbaar.
Vroeger in de tijd dat men nog zonder krukjes opstapte, stapte ik met gemak op een paard van 175 met korte springbeugels.
Vorige week was ik met buitenrit van mijn tinkertje van 146 afgestapt, ja ik kwam er wel terug op in 1 keer, maar daar was dan ook wel alles mee gezegd....
Ik zei ook nog tegen mijn vriend, denk dat Abby met haar 160 me niet gaat lukken zonder krukje.... -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:56

Ik kwam laatst ook al met moeite op een van 153, gewoon met beugels :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:58

@lyn: dat vraag ik me ook wel eens af. Zeker als je nagaat dat ik nog aan atletiek gedaan heb (sprint, hoog-, ver- en hss-springen). Beterschap met je nekspier :(:)
Net maar even een anti-frustratie ritje gedaan |o

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:24

DubbelFun schreef:
Die rechtsonder doet me denken aan de hydrangea/hortensia.

Ik dacht ook gelijk aan een hortensia.

Iedereen druk in de tuin bezig. Wij ook toevallig . Snoeien en aanplanten. Lang leve de grondboor op benzine, dan is het echt peanuts.

Tot wanneer kun je nog planten eigenlijk? Ik heb de smaak wel te pakken! Meer, meer, meer! :')

Vandaag sinds lange tijd hadden we eens geen hulp/bezoek op zaterdag want manlief en ik zitten in quarantaine. Godzijdank hebben we een tuin want ik zou helemaal gek worden binnen. Mijn zus zit op een flatje in quarantaine en ik heb echt met haar te doen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:34

Planten tot eind maart toch?

Haha Lynn zo herkenbaar. Ik kom vanaf de grond ook maar moeizaam op 1.60 en dan heb ik echt medelijden met haar om mijn onhandigheid :+

Hier net nog even gereden en de pony aan de hand gewerkt, maar nu kun je me wel echt opvegen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:07

Mij ook, rit gemaakt met de 1, ander gelongeerd en nog gemest.
Heerlijk zo'n voorjaarsdag <3

Ik kom ook niet makkelijk op 1.60 :+

Ik ga dinsdag bij mijn smid nog meer wilgentakken halen en haar stekkie eens bekijken :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:18

We zullen met die onderste maar eens afwachten tot er wat meer aan groeit want er heeft nog nooit een bloem aan gezeten :P

Had een paar takken aan de paarden gegeven van de hazelaar. Ik geloof dat het oordeel over de eetbaarheid nog moet volgen volgens de paarden want het ging wat twijfelachtig...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:41

Ik heb vorig jaar tot half april nog geplant maar kan het zeker met deze zomer temperaturen niet aanraden. Ik heb vandaag het laatste geplant voor dit seizoen. De rest wordt ingekuild voor komend najaar zodat ik ze echt een goede plek kan geven om wortels te maken voor de zomer. Ik ben benieuwd hoeveel uitval ik heb in de struweel die ik vorig jaar geplant heb, water geven was een crime afgelopen zomer, teveel jonge aanplant en alles met de hand water geven. Dit jaar gelukkig voor een heel groot gedeelte irrigatie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:15

En water voor jong spul is wel een noodzaak. Ik ben ook blij dat onze rhodo-haag nu behoorlijk volgroeid is en een flinke tijd zelf zijn water kan vinden. Alleen bij erge droogte moeten we nog even bij springen.

Peppy is weer iets in mijn achting gestegen na het deblacle van vanmiddag, want toen zat ik er even helemaal doorheen. Ik kon hem nu weer redelijk normaal aaien en kreeg ook een halstertje om.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:35

Maartje, op benzine scheelt wel ja. :j Hier in de volle klei met een botte spade... := Maar dan nog gaat het wel. Dit jaar zo'n 50 meter gezet in mijn eentje.

Lynn, wat super fijn dat de shet nu al goed gaat met de Fries. Een lange tijd alleen... Arm dier. Fijn dat die periode nu voorbij is.

Wij hebben vorig jaar eind maart geplant en geen water kunnen geven. Bijna alles heeft het overleefd! De planten hebben het zwaar gehad en lopen wat achter in ontwikkeling. Maar ik heb er vertrouwen dat ze het dit jaar beter gaan doen nu hun wortelstelsel is aangeslagen.

En ik vond gisteren deze tandjes van Roos. We hebben maar besloten dat ze geluk brengen.
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:50

Nou weer 50 pag verder. :?

Ik heb even een vraag. Ik wil in de wei een bron laten slaan. Kan daar dan zo een weide pomp aan? Heeft iemand ervaring? Ik lees ook dat mensen er een vlotterbak aan doen, maar neem aan dat je er dan een electrischepomp op moet zetten klopt dat? Iemand hier ervaring mee? De weidepompen zijn dat speciale voor paarden? Zouden de schapen er ook uit kunnen drinken?