Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Zijn hier ook mensen met een paddock paradise? Hoe breed zijn jullie paden? En wat voor ondergrond?
martinev schreef:Ohh te leuk, kuikentjes!
Even een vraag, wij wilden eigenlijk ons land met drijfmest laten bemesten eind maart ongeveer, maar het is zo ontzettend nat dat ik er geen groot materieel op durf te hebben. Nu dus eerst maar kunstmest en dan misschien later dit jaar nog drijfmest. Welke kunstmest gebruiken jullie? Die van pavo klinkt mij goed in de oren, maar heb er geen verstand van en dus kunnen ze me alles wijs maken. Wat gebruiken jullie? En in welke hoeveelheid? We hebben ongeveer een hectare te bemesten. Vorig jaar in oktober of november hebben we gekalkt.
Robijntjah schreef:Oké en keren heeft bij jullie dan dus meer effect gehad?
Chasey schreef:Wij hebben een paddock 15x30, een vijver er een bult op een 'klein' stuk. Dat gaat prima voor een Haflinger en een shetlander. Paddock wordt ook gebruikt om in te rijden.
Vijver ligt naast de paddock. Heeft ook ongeveer dezelfde oppervlakte als de paddock, de rest is gras.
[ [url=m/VZEjeK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UwKYdT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hzt1yk.jpg]Afbeelding[/url] ]
De paarden kunnen prima hun benen strekken op het stuk. En gras heb ik in de zomer toch te veel, want ze vreten zich kapot als ik ze non stop laat grazen.
Karin_deB schreef:@Idefix, ik heb zelfs helemaal geen eigen weide maar wel een bak.
Ik huur weide van mijn buurman.