Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:09

Jester_ schreef:
Allemaal een voorpluk extension kopen!!! De zielige voorplukjes mogen echt niet los, niet zichtbaar haha. En anders oornetje!

Extensions gaan me echt te ver, het is een paard geen mens :+ ach bij het welsh willen ze toch amper voorpluk zien op de keuring, dus dan komt t wel goed uit. En denk ook niet dat ze zulke kleuren hebben als extensions

Oornetje is nog wel een idee dan :P maar voor foto’s niet mooi vind ik

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:35

Heilig hart haar voorpluk waren drie haartjes dus die had ik afgeknipt, nu begint dat pluisje iets langer te worden al. Maar ze krijgt een hele nieuwe “laag” voorpluk van onderen erbij, alleen die zijn nog heel kort dus nu loopt ze rond als halve punker wanneer ze er geen vlecht in heeft :')

Wbt die extensions; ik verjaar nog, miss dat ik het kan klaarspelen :+

Nynkster

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:37

Misschien scheer ik de voorpluk er gewoon een keer Af als ze toch niet getoond hoeft te worden, dan groeit het misschien mooier aan :=

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:54

Ik laat bij mijn paard een stukje van de manen bij de voorpluk groeien, werkt prima

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:20

SharonIndezz schreef:
Ik laat bij mijn paard een stukje van de manen bij de voorpluk groeien, werkt prima

Ben ik nu ook aan het proberen, ik kan het al nét mee invlechten. Maar los is echt geen gezicht bij heilig hart :') wat mij wel iets hoop geeft is dat ik een aantal jaar terug hetzelfde bij tientoi had gedaan en die heeft nu de volste voorpluk van stal <3

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:36

Neeee niet afscheren hoor Nynke, dat is zonde!

Die van mij heeft ook echt zo'n bol op z'n hoofd, moet echt eens leren de aanzet mee te vlechten :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:41

Ik vlecht de voorpluk altijd voor dressuur. Qua manen heeft ie een fikse bos, voorpluk is best wel wat minder maar prima om te vlechten.
Laat 'm nooit los omdat hij ontzettend snel van die afgebleekte blonde plukken krijgt onderin :+

Heb wel aan een oornetje gedacht maar twijfel over de kleur. Kleur die bij zadeldek past? Of bij de kleur van zijn manen (zwart dus) en mijn dressuurjasje?

Staart vlecht ik enkel als ik tijd en zin heb. Hij heeft mooie stevige gespierde billen en die komen daar nog net iets beter mee uit.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:03

Nooit een wit oornetje! Dan valt elke minimale beweging extra op. Ik kies altijd kleur van jasje, bij mij dus blauw

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:04

Hier ook een minitoefje maar gaat gewoon een knot in haha

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:21

Wit oornetje gaat het 'm inderdaad nooit worden, al is het maar omdat ie dat gegarandeerd binnen de 5 minuten smerig krijgt :))

Voor springen/cross is mijn tuig en eigen kledij/laarzen/cap (donker)bruin. Voor dressuur is dat zwart.

Paard zelf is een roodbruine met zwarte manen en staart. Gewoon bruin vind ik wat flets, zwart is meer naturel icm zijn manen en staart.
Mijn zadeldoeken voor springen/cross zijn olijfkleurig en terracotta-achtig van lemieux. Dus iig geen knallers.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:18

Wie scheert hier nu weer de staart op? Zou die eens een filmpje willen maken van hoe je dat netjes doet? YouTube geeft bij mij geen duidelijke resultaten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:52

Seltje schreef:
Wie scheert hier nu weer de staart op? Zou die eens een filmpje willen maken van hoe je dat netjes doet? YouTube geeft bij mij geen duidelijke resultaten.

Grappig, wilde net een herhaling plaatsen van mijn vraag van een tijdje geleden. Toen helaas geen reactie op gekregen dus ben erg benieuwd!

Ik moet zeggen dat ik niet zo tevreden ben over de AliExpress tondeuse. Hij heeft erg veel moeite met het haar. Soms glijdt hij ineens heel makkelijk, maar dikker haar komt hij echt niet doorheen. Wat er dan gebeurd is ook vaag, want hij scheert in verticale lijnen sommige gedeelten wel en sommige niet. Alsof hij niet alles kan pakken ofzo. Kost me nu helaas echt heel veel tijd omdat ik voor elke verticale lijn omhoog 10x er over heen moet.. snap het niet, lijkt haast alsof ik iets verkeerd doe..

Voorpluk bij dressuur zit bij mij altijd vast ingevlochten, maar voor springen wel altijd los :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:58

Ik ga morgen de staart opscheren van mijn merrie, als ik eraan denk film ik het!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:59

Hier wel een goede voorpluk (niet te dik, niet te dun) maar ik kan absoluut niet invlechten dus het ziet er altijd als een slagveld uit. Oornetjes ben ik niet zo gek op.

@liekec, ik heb dat probleem soms ook met mijn tondeuse, maar dat is echt wel een dure met een hele sterke motor, maar mijn paard heeft gewoon heel stug, dik haar op de benen dus daar heeft zelfs een goede tondeuse problemen mee. Ik weet niet hoe het haar op de benen van jouw paard is?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 23:34

Hier een dikke lange voor pluk :D

Afbeelding

Gaat gewoon altijd een knotje in!

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 23:35

Ook veel netter!! Voor thuis staat los gaaf maar concours gewoon knot haha

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 23:40

Ja eens! Vind het echt lelijk om het los te laten :))
Deze blijft echt niet staan met dr voorpluk, heeft ook een dikke en lange maar krijgt gewoon een netje op :+
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:20

DreamGuide schreef:
Hier wel een goede voorpluk (niet te dik, niet te dun) maar ik kan absoluut niet invlechten dus het ziet er altijd als een slagveld uit. Oornetjes ben ik niet zo gek op.

@liekec, ik heb dat probleem soms ook met mijn tondeuse, maar dat is echt wel een dure met een hele sterke motor, maar mijn paard heeft gewoon heel stug, dik haar op de benen dus daar heeft zelfs een goede tondeuse problemen mee. Ik weet niet hoe het haar op de benen van jouw paard is?

Tja het is gewoon een KWPN, maar wel met veel behang en snel een dikke vacht. Merk voornamelijk onder de knie en bij zijn vetlokje dat het echt moeilijk gaat. Maar wel vervelend om te horen dat een duurdere dus ook weinig verschil gaat maken, haha.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:03

Afbeelding
<3

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:08

Mooi jumpyhorse!

Ik heb sinds kort een nieuw paard die ik ook maar ens flink onder handen ga nemen }> Haar manen zijn 3,5 handbreedtes lang, dus die gaan naar korter (moet nog even kijken naar hoe kort agz ik nog nooit een sportcoupe heb geknipt :+ ), haar derde oor is 5 cm lang en staat omhoog dus die gaat er heel snel af. Ook heeft ze een sport van mammoet voetjes qua haren, maar ik heb nog geen tondeuse dus ik kan die nog niet opscheren -O- Haar manen en staart gaan we ook wassen, en haar mini witte voetje. Dus als jullie foto’s willen <<) ?

Mijn pony hebben we trouwens nog een sportcoupe geknipt, maar daar en ik vergeten een foto van te maken en die is ondertussen verkocht dus die kan ik ook niet meer maken -O-

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:20

Mooi jumpyhorse!

En klinkt als interessant “project” Montana, ben benieuwd naar foto’s!

Ik twijfel om nu al te scheren.... hij heeft et zo warm met rijden, maar haren zijn nog niet lang/dik zat denk ik

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:47

Ik hoop morgen foto's te kunnen maken.. ik heb haar gister geschoren. Kwam genoeg vanaf al. Morgen hopelijk eens in de knotten zetten :))

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:06

hier ook altijd een knot in de voorpluk op wedstrijd! Vind het toch iets netter staan (ze was een beetje boos op deze foto :') )

Afbeelding

voor foto's wel eens de voorpluk los
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:36

Wij mochten vandaag weer voor het eerst sinds tijden op 'chic', we hadden een clinic *\o/*

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:08

Hier ook op sjiek :D

Afbeelding

Afbeelding