Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:42

spatter schreef:
Ik had inderdaad hun website al gevonden, krijg alleen altijd de kriebels als ze zo moeilijk doen met consulten enzo.

Wat was moeilijk? Het is bij mij al jaren geleden maar kan mij niet herinneren dat dat lastig ging.

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:26

Hopelijk doen ze niet lastig met consult.

Heeerlijk strand!

Hier hadden ze Bixie. Dunya maar liefst 5x gestart. Flinke prijzenjackpot.
Caya had aan de begeleidingsproef meegedaan. Trots dat ze was!
Dunya werk als klapper 1e met Sky bij het AA springen. Wauw!

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:38

Wat leuk Anke!

Ik ben echt wel heel erg blij met mijn vliegenval die ik nu aan de schuilstal heb hangen. Heb binnen een maand al echt een super mooie vangst al zeg ik het zelf.
De paarden moeten alsnog vliegenkappen op maar elke gevangen vlieg is er een minder.
Afbeelding
Heb ook de eerste paar dazen dood geslagen, hoop dat we die niet te veel krijgen gezien we hier bijna geen bos hebben.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:53

Wat een prijzen, was het niet ontzettend warm?

Veel vliegen gevangen al. Hier zitten er ook redelijk wat, maar de paardjes staan nog wel bloot, ze hebben er weinig last van.

Zo trof ik ze vanochtend aan. Eerst de buik rond gegeten in de wei en toen lekker chillen in het bosje.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:24

Volgens mij was het vrij rustig op het terrein of niet? Zag weinig trailers, wilde nog komen kijken maar had ineens een plan in de tuin dus en aantal struiken en bomen uitgegraven en nu in die "dode" hoek de trampoline geplaatst.
Wat leuk dat ze nu beide meedoen

Dazen zijn sinds gisteren hier actief, ik werd in het bos goed achtervolgd ondanks de spray.
ook staan er overal gigantische sproeiers die nog spannend voor hem zijn zijn. Mijn rare paard durfde niet langs een aantal buizen die in de berm gelegd waren maar een stuk verderop wel langs een werkende sproeier incl lekkage waardoor het water ook uit een buis spoot

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:55

Spatter, in maaseik zit een dierenarts die airosol doet bij paarden. Ik heb er ook eentje die hoest, nooit airosol moeten gebruiken, maar heeft mij ook met ander voer goed geholpen.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:29

Nadat ik 1 van de merries al 4 weken stil heb staan met een blessure. Heb ik sinds zaterdag de 2de op antibiotica staan voor hoesten het is niet heel erg maar paard voelde zich niet super in haar vel.. heb volgens mij alle pech tesamen. Maar we blijven positief :)

Hier heb ik ook al da zen gespot. Probeer zolang mogelijk alleen spray te gebruiken voordat ik dekens op gooi..

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:40

Leuk Anke, gefeliciteerd. Voor de kids altijd leuk als er een presentje bij zit.
Aardige vangst al Azmay!
Waardeloos hè die dazen...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:15

Dierenarts in Maaseik, Roeland toevallig?

Oh verschrikkelijk de 1e dazen!
Heb 1 grote dazelbal/val.
Eens kijken voor wat meer erbij.
Ga de plaksel eens uitproberen.

Warm...Bixie startte al om 9.30 uur.
Geloof dat het springen rond half 1 was. Daarna lekker klaar. Pony's de wei op.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:22

Dunya en haar welsh A, Sky
Afbeelding

Dunya op Xsara in de dressuur
Afbeelding

Afbeelding

Caya op Xsara met de begeleidingsproef
Afbeelding

Caya op Sky
Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:55

Anky leuke foto's :j

In de 19 jaar dat ik hier woon , heb ik nog nooit dazen op mijn erf gehad in juni.
Mijn erf is normaal altijd dazen vrij omdat de mais hoog genoeg staat in juli , om als buffer te dienen.
Dit jaar had de boer het jongvee echter al heel vroeg op de wei gegooid en er zijn dit jaar enorm veel dazen.
Paarden maar ingesmeerd met Endure.
Dat helpt goed maar is een pittig goedje.

Verder kon ik van iemand lijm overnemen maar die vroeg de volle prijs voor een pot van minstens een jaar oud en ook open geweest en uitgehaald.

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:21

Idd Roeland

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:34

Weet er iemand toevallig een paardenfotograaf in de omgeving van Maaseik. Zou graag een soort van shoot doen met mijn oudjes. Tegen een redelijke prijs :o

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:23

lando2 schreef:
Weet er iemand toevallig een paardenfotograaf in de omgeving van Maaseik. Zou graag een soort van shoot doen met mijn oudjes. Tegen een redelijke prijs :o

Ik zal eens rond horen ben van maaseik.. ken wel iemand van helchteren die vind ik geen lelijke foto's maakt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:34

lando2 schreef:
Idd Roeland

Fijne dierenarts. :j

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:31

Anke: leuke foto's! Wat een heerlijk stel. <3

Hier zitten momenteel vreselijk veel vliegen. Ik denk er over om zo'n dazen/vliegenval met zo'n bal te kopen. Werkt dit echt?

Flew, dat ziet er heerlijk uit!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:36

Wat ontzettend schattig Anke :)

Niwla, een dazenval werkt prima voor dazen aangezien ze op warmte af komen. Daarom moet hij ook in de zon hangen, maar voor de gewone vliegen werkt hij niet zo.
Ze gaan er wel sporadisch op zitten maar je kan dan beter gewone vliegenvallen kopen.
Daar zit een speciale lokstof in.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:04

kom even binnenvallen voor een tips voor de vliegen. Als je een schuilstal hebt kan je een plaklint bovenin spannen, is met twee rollen en een katrol, kan je elke dag doordraaien zodat je nieuw lint hebt. Heb dit eind vorige zomer gehangen omdat een ezel wonden had gebeten van de vliegen. is ook in de winter blijven hangen met als resultaat een zo goed als vliegenvrije plek nu rond de stal!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:18

Azmay, waar heb jij die gekocht? Moet ie beschut (tegen regen) hangen?
Ik word inmiddels gek en de paarden ook... Voorbeeldje:

Afbeelding

Echt niet grappig meer. Waarom doe ik ze geen kappen op? Die blijven nog geen minuut zitten. 4 ruinen die van duwen en trekken houden. Alles wordt vakkundig gesloopt. Deken is voor Will (Shire) geen optie. Die is binnen een kwartier aan het schuimen, hij heeft het mega snel warm.

Endure Spatter? Waar heb jij dit gekocht? Mijne is op en ik kan het nergens in NL meer vinden. Als ik het uit de VS haal is het pas eind deze maand hier :( Wil het liefst meteen een gallon.

Anke, super schattig weer! Maar wel een erg ronde en gezonde pony? haha

Waaslander, ik snap m niet helemaal. Heb je een foto of voorbeeldje van internet? Klinkt wel interessant namelijk.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:24

Dat klinkt wel ideaal, Waaslander. Ik heb alleen de schuilstal in de paddock staan en daar zijn veel minder vliegen dan op de wei. De paarden zouden in theorie ook daar kunnen gaan staan, maarja.. iets met gras. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:27

Die pot van mij kan in de regen hangen moet alleen uitkijken dat Diva hem met haar grote neus niet om kan kiepen :+

Zoveel vliegen als bij jou heb ik gelukkig niet :oo

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:34

Selka geen idee, ik heb mijn jerrycan al een paar jaar staan.
Ooit aangeschaft en wel eens iets gebruikt maar daarna al jaren niet meer.
Zelfs getwijffeld om het spul te verkopen maar nu ben ik blij dat ik het nog heb.

Jeetje , wat een vliegen , die hebben we hier gelukkig niet meer zoveel, maandje geleden wel, toen lijm op emmers gesmeerd .

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:36

Zo meteen 3 potten en navul lokstof van de BSI vliegenval besteld. Spatter dat heeft echt geholpen die emmers met lijm?
Ben inmiddels zo ver dat ik alles wel wil proberen haha. Dazenval doet niks helaas. Ook niet tegen de dazen die ik alweer heb gespot.

Ik weet ook niet waar al die vliegen vandaan komen. Ik zit niet bij het water, niet bij het bos alleen wel met mais als buren.
Laatst bijgewerkt door Selka op 12-06-17 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:37

Oeps, dat zijn wel heel veel vliegen.

Voor mijn ene ruin heb 'k de Snugghoods deken, die wordt echt krankzinnig van vliegende beestjes. Super tevreden mee en bedekt z'n hele gezicht buiten ogen, neusgaten en lippen:

Afbeelding

Heb je ook in een variant met hele hals (zit dan vast achter de voorbenen) maar voor jou paard dan wellicht geen optie als hij zo snel last heeft van de warmte?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:40

Nee helaas niet :( Wel een goede kap zo te zien!
Helaas houden ze niks heel bij elkaar. Niet eens een halster blijft lang zitten. Veel leuker om dat van je vriend af te halen :(