Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:44

Ik ben nog niet zo ervaren met dazen, want heb grootste gedeelte van mijn leven bij het strand gewoond, maar mijn ervaring is dat waar mais is zijn de dazen ook!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:46

Abby dak hoeft pas 2024 toch met die asbest? Jullie wilden niks met caravans doen daar of wel?

Dan zou ik evt toch afwachten en heb je na de winter misschien nog wat extra gespaard, kun je in de winter als het heel nat is gebruiken als paddock

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:48

Slopen kan altijd nog zeker als een schuur niet in de weg staat en je bent niet helemaal overtuigd van de plannen.

Wij wonen nu 3½ jaar op dit stekje, achter in de tuin weet ik nog steeds niet wat ik wil, zijkant zijn we nu bezig omdat ik nu pas wist wat ik echt wilde. Voorkant tuin-oprit hebben we vorig jaar gedaan. Ik wissel nog zo vaak van idee/mening wat ik wil dat ik dan nog niet aan de achterkant ga beginnen. Eerst maar eens een definitief plan dan gaan we daar wel beginnen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:51

Dak hoeft pas in 2024, klopt. Maar we hebben nu budget en we willen graag verder. Het weiland dat we nu een jaar mogen gebruiken hebben we tot maart. Dus de weilanden achter het huis moeten begraasbaar zijn volgend jaar.
Het idee om de stal te slopen hebben we altijd gehad. Tijdje getwijfeld vooral omdat je het idd niet terug kunt bouwen als het weg is, maar nu we er echt wonen hebben we allebei zoiets van: wat moeten we ermee?

Volgens mij hebben ze die ruimte voor ruimte regeling niet in Limburg. Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord en heb toch enige tijd bij bouwtoezicht gewerkt.
Mesten doen wij ook 1x per dan. Heb er een hekel aan, mest in de wei.

En och, die stadsmensen die komen toch wel. Hier hebben ze alle oude boerderijen opgekocht en er nieuwbouw voor in de plaats gezet. En idd, last van dierengeluiden, last van mest, last van vliegen. Ga dan niet op t platteland wonen, malloot... :roll:
Hier een verhaal gehoord dat een niet nader te noemen buurtgenoot gewoon een sloot heeft dichtgegooid die achter op zijn perceel liep. Hij vond dat maar niks. Gevolg: halve straat onder water en 3 huizen onder gelopen. |o
Buurman twee deuren verder was blij toen wij het huis kochten, eindelijk weer mensen met een Limburgs accent zei die. :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:12

abby je hebt er echt halvegare bijzitten.
Hier gelukkig geen zuurneuzen ook al zit ik tussen mensen die niks hebben met dieren.
Achter mij begint wel landbouwgrond maar pas nog een stuk verder staat in de zomer jongvee.
Als de mais daartussen snel genoeg groeit, werkt dat als een buffer voor de dazen, die komen daar niet overheen gevlogen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:18

AbbyBlues schreef:
En och, die stadsmensen die komen toch wel.

Het ergste is nog dat ze na 10 lessen op de manege direct denken dat ze paarden aan huis kunnen houden er dan alle verstand van de wereld van hebben. (idem dito ook voor kippen enzovoorts)

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:21

Hahaha, onze nieuwe buren hebben schapen cadeau gekregen bij hun huis. Die stonden er nog van de vorige eigenaar.
Hebben hun geluk dat wij daar dus verstand van hebben en met onze border collies af en toe even kunnen helpen. Van de week stonden ze op straat. Ze dachten ze wel even in het weitje van de overbuurman te kunnen zetten, achter 2 rijtjes prikkeldraad. _O-

Verder zijn het hele lieve mensen hoor. :o

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:28

zie het al voor me AbbyBlues en de buren maar beteuterd kijken zeker? Ze stonden toch achter 2 rijen prikkeldraad....

Ik had 3 jaar terug een koppelschapen met lammeren om de ingezaaide wei kort te eten, op een gegeven moment ontsnapte er steeds 1 lam, zelfs nadat ik 6 lagen stroomdraad had gespannen..
Stond de KLPD aan de deur, heel ernstig gezicht, was eerst bang dat er wat mijn man was gebeurt omdat hij altijd onderweg is.. Bleek er een lam op de N weg bij ons voor de deur te lopen. Alles afgezet met groot materieel, grapjassen. Komen we terug bij de weg stond deze alweer bij de rest, had niemand wat van gezien. Maar goed daarna zijn de direct weg gegaan, wil het niet op mijn geweten hebben dat er wat gebeurde hier met dat drukke verkeer.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:33

O jee Meggiemeg. Dat kan ik me helemaal voorstellen! Wij hebben een begrazingsproject van de provincie tussen de snelweg en de N- weg liggen. Ben ook iedere keer weer als de dood dat ze een keer op de snelweg staan. (voor degene die bekend zijn in de regio, als je van Melick naar Roermond rijd de grote langwerpige wei tussen de geluidswallen bij de ingang van de Roertunnel)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:39

Krijg een punthoofd van KPN, sinds vorige week donderdag probeer ik problemen met de telefoon opgelost te krijgen. Volgens de een is het die afdeling, die afdeling zegt nee hoor daar moet u zijn. Bel ik net weer zegt diegene aan de telefoon u bent geen klant van ons u komt niet in mijn bestand voor |o |o :o?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:42

Waardeloos he, ik word niet goed van de extra hypotheek voor de verbouwing, duurt en duurt, tig fouten gemaakt, maandag gaan we beginnen en krijg net mail dat het nog 2 weken gaat duren voordat we beschikking hebben....

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:13

Grrr sommige instanties....belastingdienst ook altijd leuk

Ik heb net het idee dat er weinig dazen op de mais afklmen (wel veel vliegen) in de zomer kan ik hier soms echt het bos niet in terwijl het in het veld (tussen de mais) goed te doen is

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:20

Hier staan overigens 3 dazenvallen aangezien ik een rasechte dazenhater ben. (V paardnatuurlijk dus fijn verplaatsbaar) ik heb het waarschijnlijk regelmatig over dazen want mijn jongste zoon wilde met carnaval een daas worden

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:34

Ik wordt echt n beetje moedeloos van de hooi prijzen hier.. betaal nu 75 euro voor 340 kilo en dat is t goedkoopste dat ik kan vinden.. scheelt 1 cent per kilo met de vorige.. vind t maar veel geld -O-

Gelukkig heb ik nu ook de wei van de buren.. scheelt toch ook een hele boel qua voeren.. en mijn draver doet het er echt super op qua dikker worden dus dat is fijn!

Dazenval hebben we hier ook een maar eigenlijk staan ze altijd onder de vliegendeken

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:57

Marinka doet nog steeds zo mutsig tegen de shet. De hele middag de deken bij het hooi gelegd. En zelfs 10 minuten bij haar op de rug. Koste even moeite maar gi g goed. Maar zodra de deken op de shet ligt. Wordt Marinka een monster. Nu staan ze met een lijntje zonder deken. Als het rustig word wil ik in het zicht de deken erop doen. Kijken of het helpt. De shet snapt er niks van en loopt nu de bak te sproeien.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:19

De hooiprijs zal hier dit jaar wel weer interessant zijn, de eerste snee is overal al binnen, waar het vorig jaar te nat was om met de trekkers het land op te gaan. En toen het droog was, bleef het een paar maanden droog dus groeide het gras niet meer.

De wei waar we onze schapen op willen hebben ligt zo'n beetje in het bos dus dat is ook niet handig als ze dan ontsnappen.

Vandaag beetje baal dag, de hele dag op de bank gelegen.. Fijn hoor die migraine.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:47

kvulden arme shet :(:)

palousa beterschap :(:)

ik heb maandagavond een draminfectie opgelopen en leek het eerst wat beter te gaan, gisteravond enorme buikpijn en koorts.
Vanmorgen een beetje beter maar ik heb een buik alsof ik 5 maanden zwanger ben :roll:

ik betaal me ook scheel aan hooi en ik heb geen gras, nouja bijna niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:49

Wij hebben heel veel geluk dat mijn schoonfamilie bevriend is met de boer en we dus een flinke korting krijgen op het hooi. Ik voer wel erg veel vergeleken met hun maar profiteer wel van hun prijs :o

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:53

Het hooi dat momenteel bij de paarden staat, hebben ze al weken niet aangeraakt. Denk dat het er bijna 2 maanden zo staat :+
Ze eten liever gras

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:54

palousa_boy schreef:
Het hooi dat momenteel bij de paarden staat, hebben ze al weken niet aangeraakt. Denk dat het er bijna 2 maanden zo staat :+
Ze eten liever gras

De van mij ook maar ze mogen niet kiezen van mij :+
Overdag mogen ze een paar uur gras eten en voor de rest doen ze het maar met droge kuch :P

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:26

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond met Meggiemeg rondje bos gedaan, aangezien we maar op 15 minuten stappen van elkaar staan kon Moos van Meggiemeg het goede voorbeeld geven hoe je over een wildrooster moet lopen. Kan met Cruising namelijk moeilijk hekken openen. Maar hij stapte over het wildrooster heen of dat hij jaren kende. Nog nooit eerder met hem gedaan zo braaf dier!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:28

Afbeelding
ÎDazen komen en gaan met het graan. Graan op, dazen. Graan er af, weg dazen. Ik heb vorig jr d insecten lijm gebruikt. Klein potje, dacht ik. Kun je erg lang mee dien. Werkt als een tiet.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:57

Ik heb nu Rosie bij de shet gezet. Zij snap volgens mij niet wat Marinka doet. Rosie en de shet zijn geen dikke vrienden maar het gaat nu zoals anders. Nu staat Marinka alleen het het zint haar voor geen meter. Nu giet het hier ook nog even heel hard. Madam die bij de eerste druppel op stal staat kan daar nu niet bij. Maar wel boos blijven doen. Archhhh wat een muts. Voor het donker word de shet maar weer op stal en Rosie en Marinka weer samen. En dan morgen maar weer van voor af aan. Je gelooft het toch niet. Haar vriendin. Dus nu hopen dat het beter gaat of hopen op beter weer zodat ze het weer zonder deken af kan. Tja zo houden ze je lekker bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:01

Waarom was je die deken dan niet gewoon even? Te drogen hangen en een paar bussen impregneerspray van de action eroverheen en hij is waterdicht en deken ruikt niet meer naar ander paard.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:05

mmm, die lijm werkt natuurlijk ook bij processierupsen :)*