Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:07

neem een tractorband :j
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:08

Afbeelding

Zoiets?

Urielle

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:12

Of een paar palen in de grond, houten plaat er tegen en een hooinet of aanhangernet met kleine mazen er tegen dat ieder op eigen hoogte het eruit kan fiezelen, van bijna grond tot borsthoogte?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:19

Of aan één kant (of 2) een stuk uit de zijkant van de bak zagen zodat ie daar lager wordt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:27

Ik heb een half 1000L vat...daar kunnen zowel je IJslander als die kleintjes ook makkelijk bij :)

Afbeelding

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:31

Ah ja dat zijn goede ideeën Dubbeldun en Tinky thanks!
De rest ook natuurlijk maar ik ben bang dat ze alsnog alles door de modder smeren -O- het moet echt snel voorjaar zijn dan kunnen we een stukje gaan bestraten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:34

Je zou hem voor nood natuurlijk ook een stukje in kunnen graven,weet niet of de bodem geschikt is daarvoor.

Mocht je er een stuk uithalen,als de kant scherp is kun je met een stuk tuinslang en ty-raps de boel mooi afronden.Heb ik met het vat ook gedaan.De slang met de dremel open gefreesd :D
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 29-01-15 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:35

Dat zal wel gaan denk ik Tinky :j nu geef ik de shetters hooi in de schuilstal maar ze lopen en schijten er meer over dan dat ze het eten lijkt wel :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:37

Vivat schreef:
Dat zal wel gaan denk ik Tinky :j nu geef ik de shetters hooi in de schuilstal maar ze lopen en schijten er meer over dan dat ze het eten lijkt wel :+

Zo zonde is dat he...en extra werk wat je hebt.Ik ben ook erg blij met deze slow-feeder.Heb er een AJ net in liggen en ik gooi zoveel minder weg.Ze vinden ook erg gezellig om strootjes uit te peuteren samen :D

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:51

Wij hebben het hooi in de inloopstal liggen, dat gaat prima. REgelmatig even bij elkaar vegen en echt vieze stukken weghalen, maar dat is bijna nooit nodig.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:00

Ik vind er teveel zand bijkomen op die manier.Ik veeg mij een ongeluk maar ze slepen veel mee,helemaal in deze periode.Hooi knoeien ze ook niet mee...stro wel.Ik heb nu denk ik 90% minder "afval"

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:15

Onze inloopstal heeft een betonvloer, achterin ligt vlas en voorin het hooi, buiten ligt dan nog een stuk tegels, voordat het zand begint. Daardoor heb ik nooit zand in het hooi, dat scheelt denk ik.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:22

Ja dat zal zeker schelen...ik heb enkel een tegelvloer.Maar hoef niet uit te mesten :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:23

Deze ukken maken meer rotzooi dan de twee grote kwpners die we hiervoor hadden _O-
Als we zo'n stuk uit die bak zagen zou dat niet scherp worden?
Netten durf ik niet zo goed met die kleine voetjes en Elsa's ijzers. Alles moet ik goed over nadenken nu die kleintjes kunnen overal op/onder/uit/in/tussen ben dat niet meer gewend :') maar ze zijn zo leuk :+:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:25

@vivat: even een schuurpapiertje langs de scherpe stukken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:26

Vivat schreef:
Deze ukken maken meer rotzooi dan de twee grote kwpners die we hiervoor hadden _O-
Als we zo'n stuk uit die bak zagen zou dat niet scherp worden?
Netten durf ik niet zo goed met die kleine voetjes en Elsa's ijzers. Alles moet ik goed over nadenken nu die kleintjes kunnen overal op/onder/uit/in/tussen ben dat niet meer gewend :') maar ze zijn zo leuk :+:

Tinky12 schreef:
Je zou hem voor nood natuurlijk ook een stukje in kunnen graven,weet niet of de bodem geschikt is daarvoor.

Mocht je er een stuk uithalen,als de kant scherp is kun je met een stuk tuinslang en ty-raps de boel mooi afronden.Heb ik met het vat ook gedaan.De slang met de dremel open gefreesd :D

;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:27

Een tapijtsnijmesje werkt ook prima :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:29

Deze bedoel ik, zit meestal als een setje in een Stanley mes
Afbeelding

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 22:04

Vanavond bij onze tandpatiënt geweest. Een emmer slobber ging er makkelijk in.. Hooi eet ie in kleine plukjes uit de hand, dus ik denk dat het toch een beetje aanstelleritis is.. Heb nu z'n avondportie in een hooinet gedaan zodat ie verplicht is om kleine happen te nemen, en hopelijk ziet hij dan in dat het niet zo'n pijn doet.. Hopelijk is alles morgenochtend op :)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:06

Bedankt iedereen voor de meningen over mijn paddock! :D Ik ga hem idd de tijd geven om wat te zetten. Dat heeft de meneer die het gelegd heeft ook gezegd....

Leuk dat de meeste van jullie mannen zo goed meehelpen bij de paarden, vooral de technische dingen zijn wel handig hé als er een man bij is. :j Bij de verbouwingetjes nu buiten helpt mijn papa vooral. Mijn vriend is niet de handigste! :')

Minder rijden omdat je paarden thuis staan? :) Ik denk dat ik net meer ga rijden, omdat we nu ook een bos over ons huis hebben waar ik een heerlijke wandeling kan maken, met stukjes draf en galop in verwerkt! :D

Ik heb nog helemaal geen idee hoe ik het kalken, mesten, inzaaien etc moet doen... :?
Dinsdag is er een boer geweest om te kijken wat er zou "moeten" gebeuren. Het zegt: kapot spuiten, kalken, mesten met koeienmest en dan alles inzaaien met paardengras. Dit zou mij €1600 kosten voor +/- 7500m². Na alle andere kosten (zadelkamer, stal, paddock etc) schiet dat er echt over... Dus ik weet niet goed wat te doen. Kunnen jullie tips geven?
Dit zijn foto's van de ergste stukken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trailerladen, tgoh de mijn gaat er goed op als er een andere eerst gaat. Als ze alleen moet duurt het ongeveer 10 min. :D
Maar nu binnen max 2 weken verhuizen ze naar ons nieuwe huis. :D En nu gaat ze met haar veulentje vervoerd worden. Het veulen is nog nooit vervoerd geweest (nu bijna 7 maanden)... Dus benieuwd en spannend hoe dat afloopt! Y;(

Babbelkous, ik hoop dat de rubberen matten je probleem gaan verhelpen!

pol013, spannend voor de keuringsuitslag! :D

Mallootje, pfoe dat is minder! :( hooi is nog zo belangrijk. Hopelijk vind je de oorzaak en een oplossing!

Ipsilonka, ziet er netjes uit zeg!!! <3

palousa_boy, lekker groot!!! Jammer van het waterprobleem!

Hier zelf nog geen trailer!! :D Zal ik binnenkort wel moeten aanschaffen!

spatter, wat een leuk paardje met die stippels! :D

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:11

De eerste werkzaamheden weet ik niet, maar ons weiland achter (ruim 5000m2)glad maken en inzaaien (daarvoor aardappelland) was nog geen 150 euro... dus misschien nog even een offerte opvragen?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:12

Ben je zeker dat het inzaaien was? :D
Want voor bemesten alleen vraagt hij idd "maar" €150....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:29

Goede kalk en graszaad voor paarden kost ook best wel wat hoor. Ik kan de prijzen hier niet zo uit mn hoofd zeggen, maar ons postzegeltje van 2000m2 heeft ook echt al heel wat gekost. Volgens mij was alleen het inzaaien al 400 euro. Dus ik schrik nog niet zo van die 1600. Kapot/slecht/verwaarloosd land goed krijgen kost nou eenmaal veel aan investering. Als het eenmaal goed is en je hoeft het alleen maar bij te houden, dan wordt het leuk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:05

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in paddockroosters.... Heeft iemand hier daar ervaring mee of kent iemand hier iemand die ze heeft? Ze lijken me niet zo fijn als gewoon zand, maar ik wil nu liever investeren in iets wat ik weer mee kan nemen als ik weg zou moeten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 08:39

Ik denk dat E1600,- best een reëel bedrag is,gif en kalk zijn best prijzig en graszaad is onwijs duur.

Ik heb toen van Horsemaster gekocht bij http://www.Visscherholland.com ... E6,20 p/kg ex btw laag tarief 6% komt er bij.Gaat per zak á 15kg is rond de E100,- per zak :P (was 2013 dus zal wel iets duurder zijn geworden)

Je zou kunnen kijken wat omploegen en aanrollen kost en het gif spuiten voor volgend jaar bewaren.Overigens is het beter om in het najaar opnieuw te zaaien omdat het onkruid minder groeit en het vaak natter is wat weer goed is voor het gras.
Dan heb je nog een half jaar om te sparen ;)

Als je echt een mooi grasland wilt dan moet je investeren,zit niets anders op