Mac schreef:De netten heb ik zelf gemaakt van materiaal van Huck.
Dit is een heel beschaafd flmpje. Ze eten normaal gesproken verre van beschaafd. Toen ik er drie had en ze uit 1 krat aten (ahhhhh, dat waren nog eens tijden

! ) . tilden ze het krat op door het trekken aan de netten. Verzwaren met eikenhouten balken hielp niet. UIteindelijk hebben we toen beton in de bodem gestort

. Dat werkte wel, maar toen gingen de netten natuurlijk naar zijn grootje

. Dit werkt beter. De vier kratten blijven op zijn plek en de bovenste flap van het net ligt redelijk los en zit vast met elastiek, zodat het geen zin heeft er hard aan te trekken

Jij hebt nu dus ook 2 lagen net over elkaar? Wij hebben dat ook is geprobeerd en dat maakt het idd een stuk langzamer. Helaas moesten we daarmee stoppen aangezien 1 ervan de ander geen eten meer kunde (dan konden we maar op 1 plek voeren ipv 2). Ik ben nu toch aan het denken om die 2x2 netten erbij te kopen en die erover te hangen...
LuckyLuna schreef:Zelfde probleem gehad met mijn draakje.
Ook 2 netten, en nog alles er zo uit.
Maar! Ik heb nu fijner en korter hooi.
Het hooi schud ik heel goed uit.
Daardoor kan ze geen plukken meer pakken en zijn het echt 3 korte sprietjes per keer.
Mischien handig om ook te proberen.
Suc6!
Ik merk dit ook! Eerst hadden we heel kort/los hooi, verschrikkelijk om daarmee netten te moeten vullen aangezien de helft er al uitviel/er naast viel
Maar nu hebben we een pak met lang hooi en als ze nu een plukje er uit trekken dan komt er gelijk ineens een heel stuk meer hooi mee uit zetten...