Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NatasjaM schreef:Ingmar_ schreef:De IJslander bij Lancelot heeft zomerexeem en krijgt daar van alles voor; onder andere IJslands zeewier en dus lijnzaadolie.. Maar ja, die lijnzaadolie is nogal duur natuurlijk. Als dus zonnebloemolie beter werkt, kan ik ze dat misschien wel adviseren..
Of zonnebloemolie beter werkt hangt van het paardje zelf af. Bij de (zware) excemer die bij mij staat, helpt het in ieder geval wel.
Dat beestje heeft tot november met pyama gestaan. Ook die krijgt van alles tegen de exceemklachten; IJslands zeewier, speciaal voer, TKC, etc., etc.
Hoe dan ook is zonnebloemolie echt stukken goedkoper dan lijnzaadolie.
JaneJansen schreef:ik loop altijd een rondje met uitkrabben...terug onder de hals door natuurlijk, dat weer wel....
Ingmar_ schreef:Dat probleem ken ik.. Bovendien is hij toch niet zo lang dus dat "omlopen" valt ook wel mee
daNiielle_ schreef:En zijn er ook nog tips voor paarden die in de drinkbak mesten?
merrieveulen schreef:verder zijn commando's als 'blijf op je plaats' en volgen zonder touw/halster ook makkelijk.
liekeltj schreef:Je paard tijdens het afstappen stil laten staan (terwijl jij wegloopt) zodat je even naar de wc kunt ofsoo
Mpepers schreef:"Vroegah" gebruikten wij altijd cola als anti-vliegenmiddel... Vooral als het heel warm is. (is het meestal in het vliegen-terroristen-seizoen..!) Gewoon over het paard heengooien, door sw warmte wordt het zuur en geen vlieg wil er bij in de buurt komen!
Helpt echt!
Verder smeerden we de kootholten en vetlokken van paarden met mok in met vaseline, niet alleen voor de wondjes maar ook voor het tegenhouden van vocht!