Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)
) en dan krijg ik nog €20,- zakgeld en dan pas ik nog op (maar dat reken ik er niet bij) ~ €170,-
).
Maar dat gedeelte begrijpen mijn ouders nog niet helemaal

Besje schreef:Mijn kosten zien er ongeveer zo uit:
* Stal + weidegang = gratis
* Vlas: tegenwoordig 8.50euro voor een groot pak, normaal eerste keer 2 pakken erin, daarna elke week een pak erbij. Dat maakt dus 4*8.50 = 34 euro/maand
* Hooi: ongeveer 1 pak per dag: hooi: 2euro voor een pakje --> 60euro per maand
* Eten: Mijn paard krijgt pavo: ben ik ongeveer 50 euro per maand voor kwijt
conclusie: dit is al 145 euro
daarbij voeder ik hem worteltjes en appeltjes: worteltjes 3euro per week = 12 euro per maand, en een bak appels: 3euro, kom ik ong een maand mee toe...
Daarbij komt dan nog:
de hoefsmid = die is gelukkiglijk gratis (het brengt op om hier en daar paarden te rijden) anders gewoon kappen 10 euro
de dierenarts = - halfjaarlijkse inenting: ong 50 euro per keer$
- chippen? schetsen??? moet je er evt ook nog bijrekenen
de ontworming= 12euro per keer toch wel
ik wil niet alles optellen, maar je bent best wel veel geld kwijt op een maand
als je geluk hebt, dan lukt het je misschien wel, maar ik vind het een vrij beperkt budget... Het paard is jou verantwoordelijkheid, niet die van jou ouders... (dat is wat ze mij hier thuis ook zeggen)
maar als je denkt dat je het kan, dan moet je het doen... vooral omdat je ouders en familie willen bijspringen...
succes ermee!
Besje schreef:Mijn kosten zien er ongeveer zo uit:
* Stal + weidegang = gratis
* Vlas: tegenwoordig 8.50euro voor een groot pak, normaal eerste keer 2 pakken erin, daarna elke week een pak erbij. Dat maakt dus 4*8.50 = 34 euro/maand
* Hooi: ongeveer 1 pak per dag: hooi: 2euro voor een pakje --> 60euro per maand
* Eten: Mijn paard krijgt pavo: ben ik ongeveer 50 euro per maand voor kwijt
conclusie: dit is al 145 euro
daarbij voeder ik hem worteltjes en appeltjes: worteltjes 3euro per week = 12 euro per maand, en een bak appels: 3euro, kom ik ong een maand mee toe...
Daarbij komt dan nog:
de hoefsmid = die is gelukkiglijk gratis (het brengt op om hier en daar paarden te rijden) anders gewoon kappen 10 euro
de dierenarts = - halfjaarlijkse inenting: ong 50 euro per keer$
- chippen? schetsen??? moet je er evt ook nog bijrekenen
de ontworming= 12euro per keer toch wel
ik wil niet alles optellen, maar je bent best wel veel geld kwijt op een maand
als je geluk hebt, dan lukt het je misschien wel, maar ik vind het een vrij beperkt budget... Het paard is jou verantwoordelijkheid, niet die van jou ouders... (dat is wat ze mij hier thuis ook zeggen)
maar als je denkt dat je het kan, dan moet je het doen... vooral omdat je ouders en familie willen bijspringen...
succes ermee!

, heb je geen bodembedekking meer nodig )