Een pony in de tuin.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Een pony in de tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:32

Als je pony toch op een weide kan staan. Waarom dan thuis halen? Dan blijft jullie tuin er veel mooier bijliggen Lachen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:33

En het is fijner voor de pony, plus het scheelt jou heel wat werk Lachen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:56

Louise95 schreef:
Nieuw voorstel: In de weekenden en vakanties hou ik de pony's in de tuin en anders staan ze in een wei bij andere shetjes. In de zomervakantie staan ze ook gewoon bij de andere shetjes.

Niet goed genoeg, April/Mei tot minstens Oktober, dat zijn de ideale maanden om je paardjes op de wei te hebben, in een weekend kunnen ze de boel mooi verrot trappen thuis en voordat dat weer netjes op orde is.....
Als je gereden/gespeeld hebt, haal je ze ff naar huis, ff eten, verwennen en daarna gewoon weer terug naar de wei, de meest ideale situatie lijkt mij.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:02

felicity schreef:
Dat is echt veelste klein voor een pony. Een pony heeft ook altijd gezelschap nodig van een 2e pony.

Dat hoeft niet. Dat heeft de mijne ook niet, het is wel fijner voor hem denk ik. Beetje raar om het te gaan verplichten, vind je niet?! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:05

nee dat is niet raar...gelukkig is het in sommige landen ook al verplicht Ja

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:13

Even een heel ander vraagje..

Wie gaat dit allemaal betalen?
Wie gaat de omheining plaatsen?
Wat wil je uberhaupt met een shetlander doen? Niet dat shetlanders nergens goed vooo zijn hoor Knipoog , maar ik krijg bij jou het idee dat het er alleen maar om gaat dat je een paard in je tuin kan houden.

Mijn tip, ga eerst eens goed met je ouders overleggen, en ga eventueel naar die andere mevrouw van die shetlanders of jij ze daar 1 jaar lang zelf mag verzorgen, om te kijken of je het aan kunt.

Want wat weet je nog meer van paarden houden? Hoek vaak moet de hoefsmid komen? Ontwormen? Dierenarst? etc. etc.

En de link van jou onderschrift zet je inderdaad aan het denken, maar of dat bij jou gebeurt is (niet aanvallend bedoeld) maar een paard natuurlijk houden kan niet op 1600m2.

iig, succes met het vinden van een geschikt plekje.

Wat me nog tebinnen schoot is dat je waarschijnlijk toch geen paardjes in je tuin mag houden, je mag niet eens een haan in je tuin houden, in een woonwijk hebben Knipoog

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:16

X_orville_X schreef:
Dat hoeft niet. Dat heeft de mijne ook niet, het is wel fijner voor hem denk ik. Beetje raar om het te gaan verplichten, vind je niet?! Clown

Heeft er weer iemand zijn huiswerk niet gedaan... een paard is een kuddedier. Een paard alleen zetten is dus per definitie tegen zijn natuur in...en dus meestal niet goed voor het paard. Een geit of een hond is geen soortgenoot en dus ook geen goed gezelschapsmaatje.

@ TS: Ik heb niet alle pagina's doorgelezen. Maar een paard poept 6 tot 8 keer per dag...in de week kan dit oplopen tot (7x7) 49 drollen... Dit werk je niet even weg met een compost-hoop.
Bovendien, een paard eet niet waar hij schijt. Dus je houdt dan ook minder bruikbaar gras over.

Als ik jou was zou ik toch nog even wat verder zoeken naar een weilandje in de buurt.
Snap dat je heel graag een paardje wilt hebben, maar het moet wel haalbaar zijn.

Veel succes ermee!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:30

Heb pagina 1 en 2 gelezen en toen werd het me eigenlijk al duidelijk dat je eigenlijk gewoon overal je zin in wilt hebben.
We wilden een hond,het mocht niet,toch aangetoond dat het kan en nu hebben we een puppy.
Oke nu heb je die pup misschien een maand en gaat het goed maar wat over een jaar?
Daarnaast toon je hiermee aan dat je nooit genoeg hebt.
Je wilde perse een hond,die is er nu en nu wil je perse een pony.
En je schrijft al,mezelf kennende staat er over 2 weken een tweede pony bij.
Dit is dus gewoon een gevalletje hebben ,hebben, hebben.
En zoals ik het gelezen heb weet je niet eens waar je het over hebt,bijna geen ervaring in het dagelijks verzorgen van een pony en alles wat erbij komt kijken.
Ik ga je dus geen advies geven of je tuin groot genoeg is of niet want jij wilt gewoon je zin,of de pony daar nou bij gebaat is of niet.

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:14

Waarom zoek je niet andere (pension)stallen in de buurt? Ik denk dat dat veel handiger is Knipoog En als er écht geen andere (pension)stallen zijn dan kun je je shetje toch gewoon voor die 2 jaar op die manege zetten? Ik snap het probleem daar niet van. Ondertussen zoek je naar een andere stal en je tuin hoeft niet helemaal omgebouwd te worden. Sorry als dit al een keer voorgesteld is maar ik heb niet alle pagina's van het topic gelezen Knipoog

Edit: Ik lees net dat je in nu in de eerste zit? Hou wel rekening met je school, na het eerste jaar ging (bij ons) het tempo omhoog. Dan kom je thuis uit school en dan moet je nog je huiswerk maken en je bent waarschijnlijk nog zo'n 3 uur bezig met je pony('s) Natuurlijk heb je ook nog je vrienden en misschien een baantje? Dus dan heb je het helemaal druk. Voor hoelang vindt je dat leuk?
Misschien kun je dus beter eerst een verzorgpony/paard zoeken en kijken hoe je dat vindt. Dan zou je later nog altijd kunnen denken aan een eigen pony/paard. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Roxy13 op 12-01-08 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:16

Orville: dat hoeft voor je pony niet of is het gewoon makkelijker voor jou?

TS: als je al overweegt om ze enkel in vakanties in je tuin te zetten kun je ze net zo goed het hele jaar op de wei gooien toch?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:36

MissDonna schreef:
bedenken jullie eens 2 shetters in een bak, van 20 x 40. En dan die ruimte maal 2. Dat is echt meer dan je denkt hoor!

20x80 is niet 2 maal 20x40 bij mij, geen idee hoe je hier opkomt?

Verder deel ik de mening van Meetje, je hebt gezeurd om een pup die heb je nu en is voor wat ik begrijp nog pup.
Zorg eerst dat je die eens goed opgevoed groot brengt en wees dankbaar dat je die gekregen hebt voordat je weer over het volgende dier gaat zeuren.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-01-08 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:39

Mag ik vragen hoeveel verstand je ouders van paarden hebben? Ik schat zo in dat ze dat niet hebben en dan kunnen ze ook nooit 'verantwoord toestemming' geven om de pony's in de tuin te houden.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:50

Ik kom nadat ik een paar pagina geleden ook nog even op terug zet dit uit je hoofd ga nog lekker een paar jaar verzorgen en lessen en koop dat een leuke pony! die 2 shetlanders worden ook niet gelukkig over 2 jaar als je te groot bent en denk van goh wat zal ik er nu eens bij nemen. want als die 2de pony kan dan kan die 3de pony ook toch? ik zou dit eerst maar eens heel goed gaan overleggen met je ouders! misschien willen ze wel een leuke pony voor je kopen en de stalling betalen op een manege/pensioen stal!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:31

Nee joh,gewoon uit je hoofd zetten,dit word toch niks.
Ga eerst maar met die pup op puppycursus Clown

Lothorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:14

dit is echt wel te klein voor 1 pony, en het zou beter zijn als je gezelschap voor je pony hebt, geit of schetlander bijvoorbeeld, deze hebben ook plaats nodig

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:25

Als wij grond krijgen krijgen we een stuk van 30m bij 80m waar een bak op komt van 30m bij 16m (stuk achter ons huis) het overige is gewoon land dat in 2 stukken of meer word verdeeld, hier komen dan 2 paarden op. Die worden flink ruwvoer bij gevoerd en de bak is altijd open, tenzij ik ga rijden. Dan moet de andere even in het stuk van 10m bij 3m voor de stal.

Ik snap niet dat jullie dat zielig vinden... Je komt alle behoeften van een paard tegemoet, allen de grote van het grond is minder. Maar qua voer schort er niks aan. Ze hebben een soortgenoot om mee te spelen, kunnen naar meerdere andere paarden kijken en kunnen altijd rondrennen. Mijn paard kan zich prima met z'n 8en in een bak van 20m bij 40 uitleven, dus ik snap het probleem niet helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:28

kijk eens naar haar foto's?

En al je buren gaan klagen heb je een probleem Lachen

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:34

1 van onze buren heeft over alles te klagen bij alle mensen die om hun heen wonen Tong uitsteken maar ze krijgen nergens last van, wij kunnen een vergunning krijgen voor alles, is allemaal al overnagedacht zeg maar.

Haar foto's kunnen wel, maar er moet nog heel erg veel worden gedaan en haar ouders weten nog niet eens van het idee. Ik denk dat het wel kan, maar ze moet met een beter gestructureerd plan komen en eerst goed overleg hebben gedaan met haar ouders.

Ik denk ook dat de bak niet zo groot hoefd voor een shetlander, 20 bij 15 is dan al heel wat, ik ga met mn tuiger in een bak van 30 bij 16 rijden Tong uitsteken

Mijn advies: Leg eerst je plan voor aan je ouder (van je tuin) Ik zal de bak kleiner maken, zo heb je meer grasland over, grasland moet 'voergras' worden en geen 'tuingras'. en kijk daarna maar es verder.

emilyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:37

Koe

Tja. je zal dan wel een stal ofzo moeten hebben.
Of bouwen ofzo.
Maar als je echt erop wil gaan rijden.
Zal dit niet lukken denk ik.
Maar als je hem gewoon voor de leuk wil hebben kan het denk ik wel ?
maar dan zou ik wel een shetlander ofzo erbij nemen .
Iemand die ik ken had dat ook in de tuin.
Die tuin van hun was nog kleiner Knipoog

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:43

Heb eerder in dit tropic gezegd dat het met die ruimte wel kan.
Maar naar dat ik de foto`s heb bekeken,ben ik ook van mening dat het met die opstelling niet mogelijk is.
Ben zelf heel blij dat mijn paarden thuis staan,maar als onze tuin zo was als die van jullie zou ik daar nooit aan beginnen.
Dus mijn mening bijgesteld,zoek een andere oplossing of begin er niet aan.

horsy_choco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:45

Het is wel te klein en een pony moet ook nog gezelschap hebben van een andere pony, of geit ect.

emilyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:49

ik zou tog eerst is aan je ouders gaan vragen.
Voor dat AL deze moeite voor niks is!:S

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:20

@ Cynthiaaapje: dat verhaal van jou klinkt toch echt heel anders dan van de TS. Volgens mij is het hele erf van de TS 20x80, maar staat het huis en garage daar ook op. Dan hou je dus verschillende kleine oppervlakjes over. Dat is iets anders dan één lap grond van 1600m2.

emilyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:30

ik vind het een dom idee Geld, geld!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:43

geen goed idee.