pearlie schreef:Een meiske van 7? En jullie hebben zelf geen flauw benul van paarden?
Wat dacht je van een shetlander om te beginnen? Een meisje van 7 moet je sowieso niet op een paard zetten, maar lekker op een kleine A of B (eventueel C) pony.
Rustiggggggg. Ze vraagt om advies. Vind trouwens je 'statement' erg zwart/wit en niet onderbouwt. Heeft TS niet veel aan.
Mijn kinderen (toen 5 en 6) zijn overigens ook begonnen met een kleine pony (A-pony). Mijn redenatie was: ze moeten zelf leren om de pony goed te poetsen (bij paard is lastig op de rug borstelen
) en ook zelf opzadelen. Overigens kunnen kleine pony's grotere 'rotzakken' zijn dan een rustig groot paard. Shetlanders en ABtjes zijn niet per definitie kinderpony's. Over rassen wilde ik nog kwijt:
Net als met bijvoorbeeld honden, zijn er rasstandaarden bij paarden. Niet alleen qua bouw, maar ook qua karakter. (wil je een hond om veel mee buiten te lopen, met veel energie, neem dan bijvoorbeeld geen bulldog
). Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar over het algemeen zijn arabieren niet de meest rustige, relaxte dieren. Ook in het rijden zijn ze meestal erg voorwaarts en iets moeilijker over de rug te rijden (voor een beginner!!). TS, fijn dat je hulp ingeschakeld hebt en advies aanneemt. Als ervaren ruiter is het al lastig om een fijne pony cq fijn paard te kopen, laat staan als je zelf weinig tot geen ervaring hebt. Ik hoop dat je dochter veeeeeeel plezier heeft aan het rijden, dan staat er met een paar jaar wel de arabier van haar dromen.
(ik gebruik een krukje met vlechten).

)