Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dinopino schreef:Ben alleen maar geinterresseerd. Kom ook al jaren op de equitana en in nederland hadden wij al een bewegingsstal voordat wij HIT ooit hadden gezien op de equitana. Je herhaalt steeds dat je een beter concept hebt gezien. Maar kan je dan niet toelichten in welke punten dan beter dan wat je hier in nederland ziet. Natuurlijk werkt dat met die voermachines niet altijd zoals het moet heb voorbeelden te over gezien in duitsland, waarbij de paarden slimmer zijn.En op de equitana wordt natuurlijk alles mooi gepresenteerd en de paarden die er staan staan er in werkelijkheid thuis niet eens in. Denk niet dat jij de equitana als basis voor een betrouwbare informatie kan nemen. Dan moet je echt bij de bedrijven thuis gaan neuzen en daarvoor een paar dagen uittrekken. En laat ik dit nu gedaan hebben dus daarom ben ik reuze nieuwsgierig wat jij nu bedoelt.

klein GPS-je in de chip moet vast mogelijk zijn

Roane schreef:Gisteren wilde ik Bart uit de hit-actief halen, in het donker. Hij stond niet in de schuilstal op het eerste gezicht, ik loop naar het voerstation = niks, waterbak = niks, bij de kudde = niks, bij het hooi = niks. Was al bijna in staat om huilend van paniek naar voren te rennen dat Bart niet konden vinden, ren ik terug...
Zie ik hem om het hoekje van de schuilstal liggen, half onder het stro. Keek me hartstikke onschuldig aan. Ik maar tegen hem tekeer gaan van; Had je niet even kunnen roepen ofzo??
De smiecht...
Idd een GPS systeem aanbrengen klinkt handig
(ook als je paard gepaardnept is)

geniaal, werkt ie ook op lange afstanden?
Vlecht em wel in z'n manen... elisahtje schreef:Het enige probleem was dat ze daar onbeperkt konden eten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Lenneke_ schreef:Ik zou wel eens bij zo'n stal willen kijken.
Mansour zit in Arnhem, dat is redelijk dichtbij voor mij. Zou je daar zo kunnen kijken (als je van de voren even belt/mailt)?
Lenneke_ schreef:Ik zou wel eens bij zo'n stal willen kijken.
Mansour zit in Arnhem, dat is redelijk dichtbij voor mij. Zou je daar zo kunnen kijken (als je van de voren even belt/mailt)?
Brendageene schreef:Ik vind het wel een goed systeem, maar voor mijn paard denk ik helaas niet geschikt. Wij hebben wel een loopstal op stal en daar wilde ik hem heel graag in, maar als mijn paard dus op een te kleine ruimte komt met andere paarden wordt hij 'blind' en valt dus echt heel gemeen anderen aan, helaas. 2 keer geprobeerd, gewoon met paarden die wel bij hem 24/7 op de wei stonden, waren daar beste maatjes, maar in een kleinere ruimte valt hij toch aan. Als het echt een grote stal is met niet teveel paarden (en dan echt maar 2 of 3 maximaal erbij die allemaal wel van zich af bijten) zou ik nog wel eens een poging doen. Maar bijvoorbeeld met die voerbakken met automatische systemen denk ik dat die van mij toch dan agressief wordt. Hij staat nu in de wintermaanden op stal waarbij hij wel een ander buurpaard kan aanraken dmv een schot maar ook hier heeft hij eens over het schot gehangen met beide achterbenen... En dan gaat hij lekker de paddock in met maatjes, wat dus wel goed gaat (zoek ik wel bepaalde types voor uit haha)
Dus ja ik vind het heel mooi en lijkt me ook handig maar het blijft denk ik altijd voor enkele paarden niet mogelijk. Mijn paard heeft echt heel veel personal space nodig zeg maar, krijgt hij dat niet, dan gaat er echt een knop om en werk hij alles uit de stal wat er in staat. En ik denk dat er best meer paarden zijn die zo in elkaar zitten, je zou daarvoor een mega grote hitactief stal kunnen bouwen..