Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Apple, prima dan toch? Lachen
Jij kijkt tenminste naar je paard..
Apple schreef:Tita, ik hoop dat de reactie komt doordat ik omschrijf dat ik heb nagedacht over de mogelijkheden die ik heb om dit paard zo gelukkig mogelijk te houden.
Niet door mn kleurtje.
Tenminste, dat hoop ik dan.

Apple schreef:Tita, ik hoop dat de reactie komt doordat ik omschrijf dat ik heb nagedacht over de mogelijkheden die ik heb om dit paard zo gelukkig mogelijk te houden.
Niet door mn kleurtje.
), die laat haar paard rustig een dag binnen staan, hoor, omdat ze een keer geen zin heeft. En dat dier heeft al geen weidegang of uitloop. Kijk, daar kan ik totaal geen begrip voor opbrengen. Blijkbaar wil ze dat keer op keer bevestigd krijgen, zodat er weer een rel ontstaat. Nou, meid, ga je gang, zou ik zeggen.

Citaat:En dat dier heeft al geen weidegang of uitloop.
Apple schreef:Hummm Splash, ik geloof dat de discussie al iets genuanceerder was.
runningkawa schreef:Maikeltje,
ik denk dus dat een paard dat elke dag buiten komt (paddock of wei) samen met minstens 1 paard wel gelukkig er is dan niet buiten.
Ik heb dus paarden op zien knappen, stal paarden. En nee als ze kwamen zagen ze er niet dood ongelukkig uit, glansde mooi.
Toch had je na een half jaar een nog gelukkiger paard dan daarvoor. Wat de eigenaar van die paarden ook zag.
Het zijn kudde dieren die gemaakt zijn om te bewegen en ondanks jaren fokken, is dat het stukje wat ze er nog steeds niet uitgefokt hebben
Nadya schreef:Apple schreef:Tita, ik hoop dat de reactie komt doordat ik omschrijf dat ik heb nagedacht over de mogelijkheden die ik heb om dit paard zo gelukkig mogelijk te houden.
Niet door mn kleurtje.
Apple, kleurtje?![]()
Bedoelt men je modschap? Nou, ik geloof niet dat ik me daar iets van aantrek, hoor. Zo'n slijmbal ben ik zeker niet. Maar als iemand dat wil roepen om mij zwart te maken, go ahead!![]()
Ik vind het persoonlijk jammer dat je paard geen weidegang krijgt, Apple, al zeg jij dat daar redenen voor zijn. Maarrrrrrr, jij hebt het over paddocks, toch? Dus je paard komt wel buiten in een paddock. En dat vind ik dan nog wel ok. Al zou ik dat niet willen voor MIJN paard.
Daarbij vind je sociaal contact belangrijk voor je paard, dus open boxen e.d. En je paard komt er elke dag uit, schreef je. Toch?
Maar Tita, die altijd weer zo loopt te hakken op mij, om de een of andere reden (het lijkt wel of je het blijft opzoeken, Tita???), die laat haar paard rustig een dag binnen staan, hoor, omdat ze een keer geen zin heeft. En dat dier heeft al geen weidegang of uitloop. Kijk, daar kan ik totaal geen begrip voor opbrengen. Blijkbaar wil ze dat keer op keer bevestigd krijgen, zodat er weer een rel ontstaat. Nou, meid, ga je gang, zou ik zeggen.
Vooroordelen? Ach, kan jij ook niet weten, he...... Al hoewel, misschien moet je je eigen teksten eens wat beter doorlezen.
tita schreef:Apple ik ben bang dat jouw kleurtje beiinvloedbaar is.
Je hebt zelf gelezen hoe mensen hier kunnen reageren omdat er zat stallen zijn die geen weidegang hebben.
Men zegt letterlijk je bent geen paardwaardig (dit slaat niet op Nadya)
Ik gun iedereen een eigen paard en sommige kiezen voor 24/7 op het land ander kiezen voor berperkte weidegang en andere zorgen ervoor dat hun paard niet op de weide gaat.
EN DAN ZIJN ER NOG LADING MENSEN DIE NIET KUNNEN KIEZEN OMDAT DE MOGELIJKHEDEN ER NIET ZIJN
Maar we zijn allemaal dol op paarden en willen ons paard gelukkig zien

Nadya schreef:Vooroordelen? Ach, kan jij ook niet weten, he...... Al hoewel, misschien moet je je eigen teksten eens wat beter doorlezen.
![]()
Maar eigenlijk heb ik absoluut geen zin in dat eeuwige gekissebis met steeds dezelfde mensen hierover.
On topic: Ik vind een paard op een manege zonder weidegang of de mogelijkheid van paddocks gewoon helemaal niets. Ik ga genieten van de zon, mijn gezin en paard vandaag.
Stuk gezelliger.![]()
Kan ik jullie ook aanraden!
Splash schreef:Apple schreef:Hummm Splash, ik geloof dat de discussie al iets genuanceerder was.
Wat jij genuaceerd noemt! Ik geef een ontopic antwoord/mening op de inhoud van de begin post.
Ik trek me niks aan van het appelgroene kleurtje hoor! Krijg ik deze reactie omdat het een reactie is die je liever niet hoort? Nou, jammer dan!
Apple schreef:Pardon? Kom maar weer van die kast af hoor. Ik doel niet alleen op mijn post, maar op alle posts die daar in de omgeving staan. Al een aantal pagina's is de discussie wat genuanceerder.
runningkawa schreef:En ik ben dus zo dol op paarden dat als ik op een stal sta waar ze niet dagelijks het jaar rond naar buiten kunnen, ik geen paard zou hebben.
Net als dat ik geen honden had voordat ik parttime werkte
En ik er ook geen had als ik op een flat woonde en ze niet elke dag erg lang uit kon laten...
Apple schreef:Wat ik altijd wat lastig vind in dit soort discussies is dat er al snel uitgegaan wordt van extremen en van de grote gemene deler zonder dat er wordt gekeken naar het individuele geval.