wie betaalt jou paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAmigo

Re: wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:46

Mijn ouders betalen de stalling en hoefsmid e.d. en ik moet verder als ik nieuw tuig, of een dekje wil, het zelf betalen. Ik heb wel van mijn 6e tot mijn 11e gespaard voor een pony (had op het einde 600 euro Bloos ), en had daarmee ongeveer een kwart van het aankoopbedrag van Amigo betaald.

Als ik jou was, zou ik niet aan een pony beginnen als je hem maar net zou kunnen betalen. Stel hij wordt een keertje goed ziek, en hij zou bijvoorbeeld geopereerd moeten worden... Dan red je dat niet met 200 euro in de maand. Tja dus dan ben je zo goed als je paardje kwijt. Begrijp je? Dus je kunt beter als je een baantje hebt, al wat geld apart zetten om te sparen voor later. Een beetje geld komt altijd wel van pas! Knipoog

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:51

IK betaal zelf €125 (zomer)/ €150,- (winter) de rest betalen mijn ouders. Ook betaal ik zelf het voer + lessen. Wedstrijden etc. betalen mijn ouders. Smid/dierenarts/andere medische zorg verschilt per keer. Spullen voor mijn paarden betaal ik gewoon zelf Ja

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:58

Mijn ouders hebben mijn pony voor mij gekochten het eerst betaald, maar toen ik 18 werd moest ik het zelf gaan betalen.
In dat jaar kreeg mn pony ook een veulen en die heb ik nog steeds, is nu inmiddels 2 jaar.
Zij staat nog dag en nacht in de wei dus ben ik per maand 20 euro kwijt, voor de andere pony betaal ik in de zomer 50 en in de winter 90.
Voer en stro zit bij de stallingkosten in.
Verder betaal ik ook zelf mn lessen, DA kosten, ontwormingen en andere dingen die mn pony's nodig hebben.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:03

Mijn ouders hebben Bianca voor me gekocht.
Sinds ik een baan heb betaal ik alles zelf!

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:43

Mijn mamma betaald alles en ik ben haar er ongelooflijk dankbaar voor dat zij dit allemaal voor me mogelijk maakt. ( 2 sportpaarden, stalling, les, wedstrijden,...)

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:47

Ik heb verder geen baan hoef ook nog niet te werken, kan ik me hele leven nog..
Dus kan niet anders me ouders betalen alles, ik kan me voorstellen dat het soms veel is vooral als we goed spul willen, setjeverslaafd en er een 4de paard bijkomt Lachen overde stalling op de goedkope hebben we alleen maar ellende, dan maar iets duurder komt uit op ong. 260,- euro p. paard en dan nog ijzers en DA..

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:31

Ik en mijn zus betalen San zelf Ja
We staan goedkoop gestald, dus dat scheelt wel. Toen we met haar naar de kliniek moesten hebben onze ouders wel wat bijgelegd, maar in principe doen we het zelf Ja

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:14

Mijn vader: de weides, soms de hoefsmid en de dierenarts, soms ook niet. Soms het eten, soms ook niet Knipoog
Deze winter gaan we het stalgeld op de manege (260€) op een bepaalde manier verdelen.
Mijn paard is pas opgeleerd : 350-400€ per maand, betaal ik zelf.
Dus ik probeer een groot deel te betalen, al zou ik beter eens een baantje zoeken Knipoog

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:25

Mijn ouders betalen alles: stalling, dierenarts, hoefsmid etc. Maar als ik een keer een leuk dekje zie moet ik die zelf betalen, omdat ik dat dan eigelijk niet nodig heb. Knipoog

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:06

Ik betaal alles zelf..
Heb Buddy ook gewoon van mn eigen geld gekocht Lachen

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:07

ik zelf Haha!
werken werken en nog eens werken Haha! Knipoog

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:08

ILOVE_TARA schreef:
Mijn ouders betalen alles: stalling, dierenarts, hoefsmid etc. Maar als ik een keer een leuk dekje zie moet ik die zelf betalen, omdat ik dat dan eigelijk niet nodig heb. Knipoog

bof bips Haha!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:13

ik.
hard werken, en er een hoop voor laten.
maar hij is het waard! (zie profiel, dan snap je het wel). Lachen

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:15

Mijn ouders betalen alles. Alleen een extra dingetje moet ik zelf betalen, maar vaak krijg ik dat ook nog wel. Mijn paard staat op ons eigen stuk land en we hebben een eigen stal en bak dus dat kost verder geen geld. Alleen het eten en hooi/stro dan en natuurlijk alles wat er verder nog bij komt kijken. Als ik volgend jaar ga studeren denk ik dat mijn ouders alles nog blijven betalen. Ik hoop het wel in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:16

Papa en mama Lovers

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:16

Ikzelf Lachen

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:17

Nu nog mijn moeder, we hebben een veulen, dus dat kost de 1e 2 jaar niet zoveel.
Maar als ie geld gaat kosten en ik wil er ook op rijden ect. zal ik toch mee moeten gaan betalen, maar dat is niet erg want dan ben ik toch een jaar of 17 ofzo..Lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:17

Ik heb hem zelf gekocht en onderhoud hem ook zelf.
(woon opmezelf) en ga gewoon voor en na mijn werk naar hem toe.
Ik moet je idd wel zeggen dat het enorm zwaar is af en toe.
Hij staat bij mijn schoonouders.

Mischien is het wat voor je om een pony of een paard te gaan leasen?!
Je kan het behoorlijk treffen met eigenaar en paard hoor!!

Succes met je besluit!

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:19

Ik heb haar gekregen van de vorige eigenaren, ik heb altijd voor haar gezorgd en toen ze daar weg moest heb ik haar gekregen Haha!
Nu zorg ik nog steeds voor hun andere pony, en in ruil daarvoor betalen zij nog steeds dierenarts, hoefsmid en wormkuren. Stalling betaal ik zelf, daar zit voer bij in.
Dus ik heb wel echt geluk gehad! Zelf zou ik het echt niet redden als ik alles in mn eentje zou moeten betalen...

Kroepoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:14

Helaas (nog) geen paard. maar dan betalen m'n ouders het denk ik Knipoog Lachen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:19

Ik heb zelf ook een eigen paard en mijn ouders betalen alles, meestal betaal ik zelf de spullen en dat betaal ik met zakgeld of met klusjes in huis waarmee ik geld krijg van mijn ouders. Een zadel of iets anders dat duur is betalen mijn ouders gewoon zelf.
Ik zit zelf ook nog op school, ik zit nu in vwo5 en soms is het wel even moeilijk kwa tijd, maar meestal haal ik het wel. En anders doet mijn moeder mijn paard.

En owhjah mijn paard staat op een manege/pensionstal.

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:50

ik moest mijn pony zelf betalen maar hij kan gewoon thuis staat dus daar hebben we geen kosten voor..
maar het eten, dierenart en hoefsmit enz. betalen mijn ouders

nothappy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:51

Vroeger toen ik nog kind was, betaalde mijn ouders alles. We hadden eigen stallen en een weiland. Dus picobello.

Sinds ik werk, betaal ik alles zelf. Inmiddels staat mijn paard op een pensionstal, omdat ik zelf weinig tijd heb om haar buiten te doen.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:29

Me pleegopa kwam opeens met een verassing aan. Enne tja dat kan ik echt niet weigeren hoor.
Ik betaal als ik het geld ervoor heb hem wel af. En het geld wat ik nu verdien gaat allemaa naar mijn paard

bory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:52

ik betaal alles zelf van stalling tot de da ik heb mijn paard gekocht toen ik nog op school zat en stage liep. gelukkig krijg ik mijn stage uitbetaald waardoor ik alles kon betalen. nu is de stal waar ik sta niet echt goedkoop maar alles zit wel bij de prijs in.
en nu ik werk word het steeds makkelijker Haha!