Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:26

waar bijna geen 1 buitenpaard in gaat staan
dus zul je wat anders moeten verzinnen als baasje...maar das te vermoeiend...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:27

runningkawa schreef:
Dat heb ik gelezen, hoe kun jij nu weten dat ik dat niet doe??

Omdat 1x in de zoveel tijd natte jaren zijn.
Dat is nog altijd zo geweest

En dan heb je zo een paar aanhangers zand gehaald en is er een stuk opgehoogd
Maar ja, dat kost wel moeite en wat geld, dat wel...

Goed dat gebeurd dus elke paar jaar en dat kan ik dan weten volgens jou? Wij hebben nog geen een keer zo'n nat jaar meegemaakt, Hoe durf je eignelijk zo tegen mij te praten alsof ik geen geld voor mijn paarden over heb. Hoe weet jij dat er wel of geen zand gekomen is? Ik kan je vertellen dat er heel wat zand in de bak ligt ook nieuw zand maar dat het nog steeds een modder bende was met dat slechte weer.

Nu heb ik een super goede bak maar als het een week hoost staat gewoon de boel onder water.

Beetje raar als je zo tegen menen praat zonder dus te weten hoe of wat, vragen is er zeker ook neit bij tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:30

waarom moet ik vragen, jij kan toch ook typen of niet dan??
jij zegt dat ze ook nat staan, klaar dat lees ik.
dan heb je gewoon te weinig zand op 1 plek liggen, of zul je aan andere maatregelen moeten denken

Hoe je dat moet weten?
Kijk jij nooit het nieuws? Weer van verleden jaren komt zo vaak voorbij.
Luister je overigens ook nooit wat broeikas effect met de aarde doet en dat dit normaal gaat worden in NL?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:32

runningkawa schreef:
Maar een buitenpaard gaat niet op stal staan, die kiest de blubber.

Vreemde paarden heb jij dan.
Mijn buitenpaarden staan met z'n allen in hun schuilstal hoor, als mijn land er zo bij ligt. (Wat nu ook niet zo vaak voorkomt. Meestal is het na een dag of 2 wel weer droger) Die hebben dan liever droge voeten ipv in de modder te gaan staan. En als ze dan naar hun waterbak wandelen, lopen ze langs de kantjes. Nee, met modder doe je hun geen plezier.
En als je toch een oliedomme klojo hebt die buiten blijft staan, leg dan gewoon het hooi in de stal. Dan zal die ook wel naar binnen gaan.

Dat het zo'n blubber wordt kan je ook niet helemaal vermijden. Bij mij wordt er jaarlijks aan het begin van de winter een camion zand gebracht, maar als het zeer nat is, is het tegen februari net zo goed een modderpoel. En dan kan je er ook niets meer aan doen en moet je gewoon wachten tot het droger wordt.
En als het meer dan enkele dagen nat blijft, dan zet ik meestal wel een ander droog stuk wei open, zodat ze toch even hun benen kunnen strekken. dat ik dan dat stuk ook opnieuw moet inzaaien, dat neem ik er dan wel bij.

Zolang er een droge schuilstal aanwezig is, vind ik het dus ook niet zo'n probleem.
Maar alleen zo'n blubberland en nergens een stukje droog, dat is natuurlijk vragen om problemen. En dat vind ik ook niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:35

Ik ken maar weinig paarden die dat doen ja
Ja om te eten als het daar ligt, maar niet zo.

Jij doet er dus elk jaar al wat aan, een vrachtwagen zand, breng je er in febr ook 1 staan ze droog.

En jij zet ze nog in een ander landje, super!
Dat is dus waar ik op doel, je moet er wat voor over hebben.

De foto's van spetter daar is niks droog
Snap echt de goedpraters niet
Heeft niks met natuurlijk houden te maken

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:36

Poeh met jou valt echt neit te praten he. Mijn paarden staan wel eens in de blub So What. Dat staan alle paarden in Nederland wel eens een paar dagen. Ze hebben altijd hun eten van een droge plek en kunnen zowel buiten als binnen op een betegeld stuk staan.

Leg mij nou eens uit wat daar dan nou zo zielig aan is.

EDIT: Die van mij staan trouwens ook met slecht weer lekker droog binnen uit zichzelf dus ze maken er zeker wel gebruik van
Laatst bijgewerkt door LADPR op 31-01-07 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:38

Met wie valt er niet te praten??

dat een paard een stukje droog buiten nodig heeft
Of dat nu zand is of betegeld zal me aan mijn reet roesten.
Maar alleen een droge stal vind ik niet genoeg.

Als mensen hun paard 24/7 op stal zetten is de wereld te klein, maar een paard die voor de rest alleen maar zooi heeft is wel oke Verward
Heb je in de gaten hoe krm dat is??

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:39

NatasjaM schreef:
karoliena schreef:
Wij gebruiken stoeptegels die worden veel minder glad met vorst, klinkers worden heel glibberig, dus dan meot je er wel wat op gooien als het vriest

Breken die stoeptegels dan niet als de paarden er overheen lopen? Er was ook iemand die mij 150 stoeptegels aanbood, maar die heb ik afgeslagen omdat ze zo dun zijn. Mijn ervaring is dat zelfs van die grindtegels breken als de paarden er overheen lopen, gewoon omdat ze te dun zijn en er dan te veel belasting op één punt kan komen.

wij hebben zelf ook een stuk van 4 bij 3 betegeld met tegels van 60 * 40 en dat gaat echt perfect hoor.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:40

runningkawa schreef:
Met wie valt er niet te praten??

dat een paard een stukje droog buiten nodig heeft
Of dat nu zand is of betegeld zal me aan mijn reet roesten.
Maar alleen een droge stal vind ik niet genoeg.

Als mensen hun paard 24/7 op stal zetten is de wereld te klein, maar een paard die voor de rest alleen maar zooi heeft is wel oke Verward
Heb je in de gaten hoe krm dat is??

Met jou valt niet te praten. Je bent mij aan het beschuldigen terwijl ik wel aan jou 'eisen' voldoe, dus wat wil je nou.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:44

Ik zou je paarden even ergens anders stallen totdat je land iets droger is. Bijvoorbeeld op een manege/boer in de buurt. Toen mijn pony nog op ons eigen land stond deden we dat ieder jaar zo rond kerst/jan vanwege het gure weer en natuurlijk ook vanwege het vuurwerk. Pony's kunnen best tegen een stootje, maar voor jezelf is het ook niet echt gezellig om iedere dag naar een modderpoel te moeten toch? En zoveel modder is voor je pony's ook niet fijn. Ze krijgen het koud en dikke kans dat er eentje binnenkort mok heeft. Zeker als mensen bellen en de dierenbescherming aangeeft dat je weiland beter kan. Als jouw land zo watergevoelig is kan je misschien in de winter een apart stukje land maken als paddock waar ze overdag in kunnen staan? Veel succes ermee!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:47

Volgens mij beschuldigd RK helemaal niemand. Maar geeft ze gewoon haar mening. Lachen

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:48

runningkawa schreef:
Jij doet er dus elk jaar al wat aan, een vrachtwagen zand, breng je er in febr ook 1 staan ze droog.

Ja, nu je het zegt, vrijdag komt de grondwerker weer 11 ton scheldezand brengen.
En zodra het mogelijk is om met de auto ehn aanhangwagen over de wei te rijden, wordt dat zand rond de stal gelegd.
Want het werd wel een beetje erg. Bloos

runningkawa schreef:
De foto's van spetter daar is niks droog
Snap echt de goedpraters niet
Heeft niks met natuurlijk houden te maken

Je mag dat "natuurlijk" inderdaad niet te ver doortrekken. Je moet het welzijn wel in de gaten houden.
Maar ik begrijp die "goedpraters" wel.
Als het een hele natte periode geweest is, hoop ik ook altijd dat ik de DB niet op m'n dak krijg. Want dan kan je bij mij ook foto's komen maken van zielige paardjes in de modder. (met een worteltje krijg je ze wel zover dat ze hun stal uitkomen en in de drek gaan staan Knipoog ) Als je dan nog een leuke hoek kiest om kiekjes te maken, zodat het droge stuk land en de stal niet te zien zijn. Tja, dan ben ik ook een dierenverwaarlozer.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:09

Marliesje schreef:
Volgens mij beschuldigd RK helemaal niemand. Maar geeft ze gewoon haar mening. Lachen

Zegen dat ik geen moeite en geld wil uitgeven terwijl dat nergens uit naar voren komt vind ik neit bepaald een mening geven maar gewoon wat zeggen zonder weten hoe of wat

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:10

Volgens mij hebben deze foto's niets met hoekjes te maken. Je kunt duidelijk het gehele stuk overzien.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:22

karoliena schreef:
Marliesje schreef:

Zegen dat ik geen moeite en geld wil uitgeven terwijl dat nergens uit naar voren komt vind ik neit bepaald een mening geven maar gewoon wat zeggen zonder weten hoe of wat

Ik heb nergens jouw naam genoemd zien worden, dat jij het op jezelf betrekt is jouw keuze. Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:39

EDIT: Laat maar het gaat hier nergens over. De reactie wqas persoonlijk tegen mij als je de reacties leest zie je dat dat zo is. Maar goed ik weet zelf beter hoe ales in elkaar zit dan iemand die maar gewoon wat roept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:49

Nee, de reactie was niet persoonlijk tegen jou, jij betrekt het op jezelf
Beschuldigd verder mij van niet lezen, terwijl jezelf geen info geeft, alleen zegt ze staan nat.
Staan ze nat tot aan hun knieen zoals die van spetter, zonder droge plek (wat op die foto's te zien is en waar ik het steeds over heb) dan hoor je er wat aan te doen. Doe je dat niet ben je fout bezig
Wie die schoen aantrekt, prima, maakt mij niks uit. (en jij trekt hem aan, dus daar zou je dingen uit op kunnen maken)
Maar elk die zijn paarden zo heeft staan als op de foto's van spetter horen zo geen paarden te houden en zouden een flinke boete moeten krijgen.
Dat is namelijk niet gezond voor een paard, geen 1 paard.
Heeft ook niets te maken met zoals paarden in de natuur 24/7 buiten staan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:51

Heb al een paar keer uitgelegd wat nat betekend dus misschein toch lezen? Maar goed ik ben in ieder geval klaar emt deze discussie verder

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:51

Paarden in de natuur kunnen zichzelf verplaatsen naar een hoger/droger gelegen gebied. In een weiland zijn ze gebonden aan een stukje land dat jij ze geeft en moeten ze roeien met de riemen die jij hebt, dus dan heb je er gewoon voor te zorgen dat ze een droog plekje hebben. Dit kun je helemaal niet met de natuur vergelijken.
Ik ga dus met RK mee.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-01-07 13:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:52

Ik lees, jij vliegt op de kast..dat is wat anders
Nogmaals, trek je de schoen aan over wat ik zeg of niet...
Zoja, dan zal het wel zo'n vuile zooi zijn als bij spetter
Zo niet zullen jou paarden wel heel anders staan
simpel..niet zo moeilijk doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:53

Idd, in de natuur trekken ze steeds over hectares en hectares, dus vertrappen ze het niet zo.

verder zijn er altijd heuveltjes waar ze op kunnen gaan staan.

Zo'n heuveltje kun je ook bij jezelf in de wei maken.
Maar blijkbaar is dat voor sommige (wie de schoen past..) te veel gevraagd

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:00

Nog even iets over het feit dat zulke diepe modder geen kwaad zou kunnen.
Want daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Het bewijs loopt bij mij op de wei.

Toen ik m'n paard net had, liep ze in een boomgaard. Daar waren zeker droge stukken. Rond de stal lagen ook kasseien maar daarrond waren enkele meters waar je echt tot je kuiten inzakte. (paarden tot halverwege hun pijp)
We zagen dat toen niet echt als een probleem, omdat de rest van het land wel droog lag. Maar om in de stal te geraken moesten de paarden er dus wel door.
Totdat ik op een leuke januari-avond m'n paard op 3 benen vond. Achterbeen aan gort. Ligamenten gescheurd, stukken bot mee los gekomen etc.
Volgens de DA, waarschijnlijk veroozaakt door de trekkracht van de modder. Een andere verklaring was er niet voor zo'n blessure.
Had ik geweten dat het zoveel kwaad kon, had ik er natuurlijk iets aan gedaan. Maar het was al te laat. 1000'en euro's medische kosten en een jong paard dat nooit meer de oude is geworden. Leve de modder!!
Ik weet wel, waarom ik nu jaarlijks zand laat aanvoeren. Dat gebeurt me geen twee keer. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 31-01-07 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:05

Oeh, zoals die foto's, zo'n landje staat mijn paard ook in, nog erger, in heel Zaanstad is het land, na een bak regen, ongeveer zo, de DB zal het nog druk krijgen Clown
Sorry voor deze nutteloze opmerking, maar kon het even niet laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:06

Dan mag jij je ook diep schamen als er verder niks droog is.. Verdrietig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:08

@ Hetja -En kun je daar dan niets aan veranderen? Zo moeilijk is het toch niet om een vracht stierenzand te bestellen? Dat je je paard er in laat staan in jouw keuze, niet van het dier..

Bij ons ging er netjes een flinke vracht zand over, en het betreffende stuk land kreeg rust. Met dit weer in Nederland moet je je land goed verdelen en op tijd met rust laten, dan krijg je dit soort taferelen echt niet hoor. Mijn land heeft er nooit zo uitgezien in ieder geval!