verhoging stalgeld, hoe geregeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: verhoging stalgeld, hoe geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:18

Ik zou het ook niet durven te vragen ??? Bloos

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:21

Ik durf het wel te vragen, maar vind wel dat ik ze dan alleen moet hebben. Niet met anderen er bij.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:31

runningkawa schreef:
Geen gezeur met stalhouder, maar misschien wel met de andere

Ik denk het, jij zegt het.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:36

Bij ons op de vorige stal werd de stalling ook met €10 verhoogd, werd gewoon verteld toen de eigenaren ons tegen kwamen.
Ik snapte wel dat het omhoog ging, want ze hadden (of gingen, weet het niet meer helemaal) de bak vergroten en volgens mij ook een betere bodem regelen, dus er was wel wat veranderd.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:33

jiehaaa schreef:
Bij ons opp stal kregen we gisteren te horen dat we per 1 feb meer stalgeld moeten gaan betalen, voor mij komt dat neer op 10 euro meer in de maand. Zal wel komen omdat ze nu zelf de mest gaan afvoeren ipv door een ander bedrijf.

Ja echt belachelijk!
Voor mij komt er nu ook 2x €10,00 bij op in de maand.
Slaat ook werkelijk helemaal nergens op, want de mest wordt nu door zijn zoons bedrijf weggevoerd (PUM) en dat kost hem dus bijna niks meer. Daarnaast moeten we voor kuil en biks apart betalen, dus ook de hoge graankosten tellen niet mee.
We worden gewoon gen**id waar we bij staan.. grrrr.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:34

bij de rekening van vorige maand stond er onderaan dat vanaf februari stalgeld omhoog gaat zonder vermelding van de reden...
Half pension wordt 115€ ipv 110€ en voor vol pension wordt het 245€ ipv 235€
Ik heb vol pension, dus dan komt er nog 4€ huur van de kast bij , plus hooi dat je bijbesteld.
Ruim geschat wordt dit dan 260€ per maand ipv max 245€....

Dit ga ik zeker voelen in mijn portemonee en khad toch graag de reden geweten...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:35

Kyralovertje schreef:
jiehaaa schreef:
Bij ons opp stal kregen we gisteren te horen dat we per 1 feb meer stalgeld moeten gaan betalen, voor mij komt dat neer op 10 euro meer in de maand. Zal wel komen omdat ze nu zelf de mest gaan afvoeren ipv door een ander bedrijf.

Ja echt belachelijk!
Voor mij komt er nu ook 2x €10,00 bij op in de maand.
Slaat ook werkelijk helemaal nergens op, want de mest wordt nu door zijn zoons bedrijf weggevoerd (PUM) en dat kost hem dus bijna niks meer. Daarnaast moeten we voor kuil en biks apart betalen, dus ook de hoge graankosten tellen niet mee.
We worden gewoon gen**id waar we bij staan.. grrrr.

Ach meid, dan betalen we nog een schijntje vergeleken met ander stallen in de randstad. Maar ik vind wel dat hij het wat eerder had mogen aankondigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:42

Sjoert schreef:
runningkawa schreef:
Geen gezeur met stalhouder, maar misschien wel met de andere

Ik denk het, jij zegt het.

Tja en wat is erger, met een stalhouder kom je vaak nog tot een compromis, maar gezeik met je medepaardegangers..... Misselijk

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:02

Sansje schreef:
Ach ja overal is wel wat. En mensen die klagen dat er ipv 3x per dag 2x per dag gevoerd wordt omdat er een ongeluk gebeurd dan lijkt mij dat dat de eersten moeten zijn die dan aanbieden die voerbeurt over te nemen. Een ongeluk is al erg zat.. als je daar dan ook nog eens gezeik om krijgt. Slechte bak... ook dat kan. 2 maanden is in mijn ogen dan echt niks om te moeten wachten op het maken van de bak. De bedrijven die dat doen hebben vaak een flinke wachtlijst.

Wel een stel hittepetitten dan hoor bij jou op stal. Mensen moeten ook maar een beetje begrip op kunnen brengen voor eventuele situaties. Niet om op jou te vitten hoor... is niet onaardig bedoeld.

De klant is volgens mij nog steeds koning. Al zou je dat bij veel pensionstallen niet zeggen. Er wordt van alles beloofd maar niet nagekomen. Dat zijn mijn ervaringen.
Je betaalt voor wat is afgesproken. In dit geval 3x per dag voer en een goede bak. Wordt dat niet nagekomen dan hoor je vermindering van je stalgeld te krijgen. De pensionhouder kan ook iemand "inhuren" om te voeren en een ander zoeken om die bak te maken.

En die hooiprijzen, daar schrik ik van. Hier is het nergens meer dan 2,50 voor een baal goed hooi.

Verhoging van de stalprijs is reëel, zeker nu met dit slechte stro-jaar maar zeker geen 25 € ! Dat betaal ik aan weidegeld in de zomer Haha!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 09:48

op de manege waar mijn vorige pony stond moest ik 330 euro per maand
ze hebben 5 binnenbakken en 3 buitenbakken en die werden dan nog eens vernieuwd
dus weer 50 euro erbij dan kregen ze weer 2 wasplaatsen erbij 10 euro dus het ging snel omhoog
ik wou al weggaan omdat mijn pony verkocht moest worden maar nu zou ik al helemaal weggaan
maarja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:09

Weidegang in ze zomer, zonder stal, is op de meeste plaatsen tussen de 50 en 75 euro Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 11:10

Wij blijven gewoon de kale stalhuur betalen.
Maar goed, als je wedstrijd hebt ofzo kan je je paard dus ook wel binnen zetten 's nachts.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:21

Toen ze bij ons toendertijd het stalgeld verhoogd hebben schoot dat bij mij nogal in het verkeerde keelgat. Gezien de prijs en wat we ervoor kregen vond ik het gewoon te gek voor woorden. Ik kocht op een gegeven moment mijn eigen hooi bij en ook qua stro kregen de paarden amper wat, met andere woorden de helft van de tijd stonden ze gewoon op de rubber matten. Zomerdag wilden ze de paarden graag dag en nacht op het land hebben maar ik moest wel de volle mep blijven betalen.
Het waren op zich best lieve mensen maar gewoon totaal geen paardenmensen, kun je ze dit alles nog niet kwalijk nemen ook Knipoog Nu heb ik een topplek, niet super de luxe maar goede verzorging paarden komen elke dag buiten, tenzij het heel extreem weer is. De stallen worden gedaan ze krijgen meer dan genoeg hooi de trailer staat daar. Al met al een super plekje voor een schijntje vergeleken met eerdere stalling Haha!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:52

Wij hebben wel een stalcontract op de manege, maar bij ons is het ook netjes een maand van te voren aangegeven en het wordt maar met 5 euro verhoogd dit omdat het hooi/stro etc.. duurder is geworden dus vind het niet zo erg..

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:22

je bent verplichtminimaal een maand van te voren op te zeggen, zodat je als klant kan kiezen om daar weg te gaan ja of nee...
ook zijn er wettelijke regels met hoeveel je het max mag verhogen