Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miscza schreef:ik vlecht altijd hengstenvlechten altijd onderlangs,
ipv de plukken manen boven langs te halen, doe je ze er onder langs, lekker duidelijk![]()
hierdoor blijft de vlecht langer zitten, en word het geen uitgezakte rommelige hengstenvlecht.
Ook ligt de vlecht op de hals, lijkt veel mooier, en de hals lijkt ook dikker.
het zelfde vlecht ik de voorpluk en de staart de vlechten liggen er dan 'bovenop'
__KELLY schreef:wel een goede tipmaar bij de shets hier als ik ze invlecht dan vald dat uitzakken best mee
maar die hebben ook wel een hele bos manen
miscza schreef:__KELLY schreef:wel een goede tipmaar bij de shets hier als ik ze invlecht dan vald dat uitzakken best mee
ja ind, bij paarden/ponys met dikke stugge manen kun je wel bovenlangs vlechten.
Maar ik heb een arabier en die hebben dunne en gladde manen, en dan is de hengstenvlecht er na 5 minuten al uitgezakt.
zitake schreef:Resultaat van vandaag. Ik heb voor de eerste keer draad gebruikt bij het gevlechten. En... voor de kenners, een beetje een goed resultaat?
Vonnie84 schreef:zitake schreef:Resultaat van vandaag. Ik heb voor de eerste keer draad gebruikt bij het gevlechten. En... voor de kenners, een beetje een goed resultaat?
Ik vind ze al vrij goed gelukt! Ik zelf zou ze alleen de helft groter maken en iets meer tegen de manenkam aan zetten. Dan krijg je meer zo'n kap erop (je zorgt eigelijk dat met de knotten de nek wat dikker lijkt)
miscza schreef:__KELLY schreef:wel een goede tipmaar bij de shets hier als ik ze invlecht dan vald dat uitzakken best mee
ja ind, bij paarden/ponys met dikke stugge manen kun je wel bovenlangs vlechten.
Maar ik heb een arabier en die hebben dunne en gladde manen, en dan is de hengstenvlecht er na 5 minuten al uitgezakt.
casperrr schreef:zie ook mijn foto van bovenaan de pagina, kruising arabier
miscza schreef:casperrr schreef:zie ook mijn foto van bovenaan de pagina, kruising arabier
heel netjes!![]()
mijn pony heeft nog dunnere manen, en bij hem zou dat niet lang mooi blijven zitten als ik zou gaan rijden.
miscza schreef:casperrr schreef:zie ook mijn foto van bovenaan de pagina, kruising arabier
heel netjes!![]()
mijn pony heeft nog dunnere manen, en bij hem zou dat niet lang mooi blijven zitten als ik zou gaan rijden.
casperrr schreef:@kelly: maar ik neem aan dat niemand een hengstenvlecht gaat maken als de manen op handbreede zijn, dan kan je er beter vlechtjeds van maken
buster4ever schreef:ik ga het eerdaags maar eens proberen met naald en draad....
wat voor draad gebruiken jullie ??? gewoon draad of iets anders